Obvykle testujeme na brzdě nová auta. Tentokrát jsme ale vzali na brzdu i ojetou Octavii RS s motorem 2.0 TSI a převodovkou DSG

Obvykle testujeme na brzdě nová auta. Tentokrát jsme ale vzali na brzdu i ojetou Octavii RS s motorem 2.0 TSI a převodovkou DSG

Ta od roku 2012 najela už 174 000 km. Jaké tedy po takové porci kilometrů změříme parametry?

Ta od roku 2012 najela už 174 000 km. Jaké tedy po takové porci kilometrů změříme parametry?

S autem nejde jen najet na válce a začít měřit. Celé auto a zkušebna se na každé měření musí připravit zvlášť

S autem nejde jen najet na válce a začít měřit. Celé auto a zkušebna se na každé měření musí připravit zvlášť

Naměřené výsledky překvapily. O to víc, že ojetá Octavia RS měla v nádrži pouze běžnou pětadevadesátku

Naměřené výsledky překvapily. O to víc, že ojetá Octavia RS měla v nádrži pouze běžnou pětadevadesátku

Octavia ukázala na brzdě až 155 kW, tedy 211 k. Automobilka slibuje 147 kW (200 k). Točivý moment dosahoval na 295 Nm, o 15 Nm víc, než slibuje výrobce

Octavia ukázala na brzdě až 155 kW, tedy 211 k. Automobilka slibuje 147 kW (200 k). Točivý moment dosahoval na 295 Nm, o 15 Nm víc, než slibuje výrobce

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ojetá Škoda Octavia RS Combi 2.0 TSI DSG na brzdě

Ta od roku 2012 najela už 174 000 km. Jaké tedy po takové porci kilometrů změříme parametry?
S autem nejde jen najet na válce a začít měřit. Celé auto a zkušebna se na každé měření musí připravit zvlášť
Naměřené výsledky překvapily. O to víc, že ojetá Octavia RS měla v nádrži pouze běžnou pětadevadesátku
Octavia ukázala na brzdě až 155 kW, tedy 211 k. Automobilka slibuje 147 kW (200 k). Točivý moment dosahoval na 295 Nm, o 15 Nm víc, než slibuje výrobce
12
Fotogalerie

Na brzdě: Jak si vede 2.0 TSI ve Škodě Octavia RS po 174 000 km?

Testovali jsme ojetou Škodu Octavia RS 2.0 TSI, kterou jsme kromě jiného vzali na motorovou brzdu, abych zjistili, jak si její motor stojí po 174 000 km.

V redakci se nám na týdenní test usadila ojetá Škoda Octavia RS s karoserií kombi a s motorem 2.0 TSI, který byl spojen s automatickou dvouspojkovou převodovkou DSG. Vůz pochází z Nizozemí a je po prvním majiteli. Celý test ojetiny si přečtete už brzy. Nás ale také zajímalo, v jaké kondici vlastně motor 2.0 TSI může být, když má na svém hrbu už přes 174 000 km.

DSC_7832.JPGDSC_7856.JPGDSC_7837.JPG
Testovaná ojetá Škoda Octavia RS má za sebou více než 174 000 km a v nádrži jen obyčejnou pětadevadesátku. Jak si povede na motorové brzdě?

Pro začátek si připomeneme základní technické údaje, které slibuje automobilka. Faceliftovaná Škoda Octavia RS druhé generace totiž dostala nový motor 2.0 TSI konstrukční řady EA 888 s řetězovými rozvody. Ten nahradil starší „řemenovou“ jednotku 2.0 TFSI řady EA 113, kterou měl pod kapotou model před faceliftem.

Nový motor je vlastně technický příbuzný běžné přeplňované osmnáctistovky TSI, která se dávala do standardní Octavie. Má jen delší zdvih a jeho velkou výhodou je to, že nepotřebuje benzín s oktanovým číslem 98. I to jsme chtěli ověřit na motorové brzdě, proto jsme s touto ojetou Octavií vyrazili ke společnosti Dieselpower do Modletic.

Podle údajů výrobce má dvoulitr TSI dávat nejvyšší výkon 147 kW (200 k) v 5100 až 6000 ot./min. a točivý moment má dosahovat na 280 Nm v 1800 až 5000 ot./min. Byli jsme zvědaví, jak si motor bude stát po více než 174 000 najetých kilometrech a s naprosto běžnou pětadevadesátkou v nádrži.

Výsledek nás docela překvapil. U Dieselpower změřili nejvyšší točivý moment 295 Nm v 2300 ot./min. a výkon 155 kW (211 k) v 5300 ot./min. Měření probíhalo na čtvrtý rychlostní stupeň.

2016-05-23_101048.jpg
Výsledek nás docela překvapil. Ojetá Octavia 2.0 TSI RS nabízela lepší parametry než slibuje výrobce. I po 174 000 km je tak motor v mimořádně dobré kondici

Vrchol točivého momentu přichází o něco výše a ve slibovaných 1800 ot./min. má motor teprve zhruba 250 Nm. Ale nad slibovanými 280 Nm se pohybuje kdekoli mezi 2100 a 5250 ot./min. Křivka průběhu výkonu je také překvapivě vyrovnaná a plochá jak Stolová hora. Nad hranicí výkonu 147 kW (200 k) se pak měřený motor 2.0 TSI pohybuje mezi 4750 a 6200 ot./min.

Měření tak potvrdilo naše subjektivní dojmy, protože i na silnici působil motor v této ojeté Octavii tak, že je v mimořádně dobré kondici i po docela slušné porci kilometrů. Vždyť těch více než 174 000 km najela testovaná Octavia RS teprve od roku 2012. To dělá reálně přes 40 000 km každý rok.

DSC_7821.JPGDSC_7825.JPGDSC_7827.JPGDSC_7846.JPGDSC_7863.JPGDSC_7847.JPGDSC_7858.JPGDSC_7861.JPG

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud