14
Fotogalerie

Mazda MX-5 posílí. 184 koní nově nabídne i v Evropě

Zprávy o posílení dvoulitrové verze modelu MX-5 Mazda zveřejnila již dříve, netýkaly se však evropského trhu. Jenom o kilowattech a newtonmetrech však malá modernizace nebude.

Mazda MX-5 je přesně tím pravým sporťáčkem pro ty, kteří hledají spoustu řidičské zábavy za relativně slušné peníze. Stejně jako v případě Subaru BRZ a Toyoty GT86 však často zaznívají i názory, že jsou atmosférické motory slabé, potřebují turbo a podobně.

Já si to nemyslím. Takhle auta mě dokážou nadchnout i v nízkých rychlostech, baví mě je ždímat a užívat si široké spektrum použitelných otáček.  Na druhou stranu chápu i ty, kterým vyšší výkon opravdu schází. A pro ně má nyní Mazda řešení. Kdepak, roadster MX-5 neosadí přeplňovaným motorem, ale posílí silnější z dvojice nabízených agregátů.

Atmosférický dvoulitr Skyactiv-G má nyní výkon 118 kW (160 koní) v 6000 otáčkách a točivý moment 200 N.m ve 4600 otáčkách. To v kombinaci s manuálem stačí ke zrychlení z 0-100 km/h za 7,5 sekundy a maximálku 215 km/h (s automatem 8,5 s a 194 km/h). Od srpna bude v prodeji tentýž motor s výkonem 135 kW (184 koní) v 7000 otáčkách a točivým momentem 205 N.m ve 4000 otáčkách.

Navýšení výkonu souvisí s přepracováním motoru v rámci přechodu na emisní normu Euro 6d-TEMP. Mazda mimo jiné slibuje rychlejší reakce motoru na sešlápnutí plynu, červené pole otáčkoměru posunuté z 6800 na 7500 otáček a jiné naladění zvuku. Vzhledem k tomu, že se v tiskové zprávě píše pouze o dvoulitru, předpokládáme, že parametry základní patnáctistovky (96 kW a 150 N.m) zůstanou nezmeněny.

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud