Vznětové pohonné jednotky mohou být minulostí už pro následující generaci VW Golf. Nahradit by je měl hybridní systém, který koncern neustále vylepšuje.
Nejnovější generace Volkswagenu Golf se stále nabízí s několika variantami čtyřválcových dieselů o výkonu 113 až 181 koní. Šéf koncernu Herbert Diess ale připustil, že by se tyto motory mohly již brzy stát minulostí. Hlavním důvodem je stále přísnější legislativa, a tím i nákladnější tvorba a údržba jednotek. Navíc by tu byla adekvátní alternativa - nový hybridní systém VW.
„Příští generace Golfu pro nás bude první velkou vlnou aut s novým hybridním systémem,“ uvedl Diess. „Ty nahradí některé dieselové motory. Spotřeba bude stejná, výkon vozu lepší a náklady na vývoj se mohou snížit,“ popsal šéf koncernu důvody plánovaných změn.
Na novinku si budeme muset ještě nějaký čas počkat. Facelift aktuálního Golfu se představil teprve nedávno a debut nové generace se očekává kolem roku 2020. Auto bude postaveno na platformě MQB a bude se jednat o první Volkswagen, který tento hybridní systém dostane. Slyšet jsme o něm mohli u prémiových koncernových modelů Audi Q7 a Bentley Bentayga.
Dieselové motory nemusí opustit jen nejpopulárnější model Volkswagenu, ale také vozy Polo. Ty využívají některé jednotky od Golfu a Diess v tomto případě znovu připomíná, že náklady na přípravu vozu s naftovým pohonem jsou stále vyšší. Volkswagen zatím oficiálně nepotvrdil, kdy se nové generace Pola dočkáme, spekuluje se o konci letošního roku.
Nová generace elektrického Golfu