Autosalon v Tokiu je pomalu za dveřmi a Nissan již vytahuje na světlo svůj nový koncept městského elektromobilu s roztomilým designem.
Výstaviště na letošním autosalonu v Tokiu bude bezpochyby plné zajímavých konceptů domácích značek. Nissan v této řadě chybět nebude a již nyní ukazuje koncept malého městského elektromobilu IMk, který jako by vypadl z blízké budoucnosti japonských velkoměst. Jde totiž o krabičku s délkou 3434 mm, šířkou 1512 mm a výškou 1644 mm.
Po designové stránce má koncept představovat nový směr „nadčasového japonského futurismu“, který je předzvěstí vývoje městských vozítek nadcházejících let. Krabičky s podobnými proporcemi, krátkými převisy a subtilními rozměry již ostatně po japonských velkoměstech jezdí.
Konceptu vévodí LED osvětlená maska, která přímo navazuje na linii předních světlometů. LED osvětlení však najdete zabudované rovněž do A sloupku, pokračující dále k úrovni střechy. LED panel, jehož grafika připomíná „mřížku“ na přídi, pak najdete i na zádi. Dveře kufru se vyznačují zřetelnými prolisy kolem registrační značky.
Nejzajímavější částí IMk je nicméně interiér. S absencí klasického tunelu převodovky se Nissan rozhodl použít místo dvou samostatných sedadel klasicky vypadající spojenou lavici. Minimalistickým přístupem je také bohaté využití dotykových ploch jak ve dveřích, na volantu, tak na středovém panelu. Jedinou konvencí tak zůstává fyzické startovací tlačítko a volič převodů.
Prosvětlení kabiny skrze panoramatickou střechu ještě podtrhuje světlé textilní čalounění, které najdete i na volantu, a nakonec i průhledný displej infotainmentu a přístrojové desky před řidičem. Stejně jako u produkční Hondy e, i tady pak zrcátka nahrazují kamery na vnějšku karoserie a displeje v rozích palubní desky.
Jak byste čekali, koncept má nabízet vysokou úroveň autonomního řízení a pochopitelně jej pohání plně elektrické ústrojí. Více informací k těmto oblastem však Nissan neprozrazuje, a tak se IMk jeví hlavně jako designová studie ukazující možný směr této kategorie vozidel. Na autosalonu v Tokiu se koncept ukáže naživo od 24. října.