Závodní 911 GT3 R pohání prakticky stejný motor, který najdete v silničním autě, tedy atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 l.
Kapitoly článku:
Jestli máte na hraní bezmála 12 milionů korun (429 000 eur, abychom byli přesní), můžete si koupit závodní Porsche 911 GT3 R. Novinka pro letošní rok vychází ze sériového Porsche 911 GT3 RS a může soutěžit v kategorii FIA GT3.
Jistě, karoserie se dočkala proti sériovému autu výrazných změn. Ale Porsche tvrdí, že auto přímo vychází z silniční 911 GT3 RS. Motor se prý změnil jen minimálně
Závodní Porsche 911 GT3 R pohání prakticky stejný motor, který najdete v silničním autě, tedy atmosférický plochý šestiválec o objemu 4,0 l. Přesto má prý i s restriktorem více než 500 koní, ale přesnou hodnotu automobilka neuvádí. Sílu pak přenáší na zadní kola šestistupňová sekvenční převodovka s přímým ozubením s řazením pod volantem.
Oproti minulé generaci má auto delší rozvor, což prý zaručuje větší stabilitu a usnadňuje řiditelnost hlavně v rychlých zatáčkách. Snížilo se těžistě a odlehčena byla i karoserie a okna. Poprvé je i čelní okno vyrobené z tvrzeného polykarbonátu.
Porsche zapracovalo i na brzdách a nyní má systém s nastavitelným vyvážením brzdné síly mezi nápravy vydržet ještě déle. To má prý zlepšit výkonnost během vytrvalostních závodů. Motor si pak ze 120litrové nádrže vezme v průměru méně paliva.
Závodní Porsche 911 GT3 R má podle pravidel hmotnost 1220 kg, je samozřejmě vybaveno ochrannou klecí a používá i ABS a kontrolu trakce. Tyto elektronické pomocníky FIA při závodech dovoluje. Zákazníci dostanou první auta v prosinci.