Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje. V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm.
Kapitoly článku:
Honda CRF1000L Africa Twin je nové cestovní enduro, které navazuje na odkaz stejnojmenného předchůdce z 80. let. Oslovit chce hlavně ty cestovatele, kteří se na svých toulkách a expedicích rádi vydají i do náročnějšího terénu, než jsou šotolinové cesty.
Nová Africa Twin chce být cestovním endurem, pro které je terén přinejmenším stejně přirozeným prostředím jako silnice
Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje s vysoko posazenými širokými řídítky a tenkým předním kolem o průměru 21 palců. Přední vidlice Showa se zdvihem 230 mm i zadní jednotka se zdvihem 220 mm mají seřiditelné předpětí a útlum.
V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm. To je méně, než je dnes zvykem u velkých cestovních endur, ale nižší je i hmotnost. Honda uvádí příznivých 208 kg bez náplní, respektive 212 kg u verze s ABS a 222 kg s dvouspojkovou převodovkou DCT. Ano, nová Africa Twin rozšíří řadu motocyklů Honda, u nichž lze řazení přenechat automatice.
Novou „Afriku“ si můžete prohlédnout v interaktivním videu. Překvapivé dějové zvraty nečekejte, ale můžete se těšit na víc než čtvrt hodiny inspirativních záběrů jízdy po štěrkových cestách i ve volném terénu.
Ve fotogalerii v následující kapitole najdete i takovéto efektní panoramatické snímky
Honda CRF1000L Africa Twin: Technické údaje
|
MOTOR |
|
Typ
|
Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec, 4 ventily na válec, přesazení ojničních čepů 270°
|
Zdvihový objem
|
998 cm3
|
Vrtání x zdvih
|
92,0 x 75,1 mm
|
Max. výkon
|
70 kW/7500 ot./min. (95/1/EC)
|
Toč. moment
|
98 Nm/6000 ot./min. (95/1/EC)
|
PALIVO
|
|
Objem nádrže
|
18,8 l
|
Spotřeba paliva (cyklus WMTC)
|
MT: 21,7 km/l (WMTC)
DCT: 21,8 km/l (WMTC)
|
POHON
|
|
Převodovka
|
Šestistupňová přímo řazená / Šestistupňová DCT
|
Sekundární převod
|
řetězem s O-kroužky
|
Kontrola trakce
|
Honda Selectable Torque Control System (HSTC)* 3 úrovně + možnost deaktivace (*pouze pro verze ABS & DCT)
|
PODVOZEK
|
|
Rám
|
Ocelový kolébkový s ocelovým zadním podsedlovým rámem
|
Rozměry
|
2335 x 875 x 1475 mm (STD), 2335 x 930 x 1475 mm (ABS/DCT)
|
Rozvor náprav
|
1575 mm
|
Výška sedla
|
870/850 mm
|
Světlá výška
|
250 mm
|
Suchá hmotnost
|
208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)
|
Pohotovostní hmotnost
|
228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)
|
Poloměr otáčení
|
2,6 m
|
Kola vpředu
|
Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 21 x 2,15
|
Kola vzadu
|
Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 18 x 4,00
|
Pneu vpředu
|
90/90-21
|
Pneu vzadu
|
150/70-18
|
ABS
|
Dvoukanálový systém ABS* s možností deaktivace vzadu (*pouze pro verze ABS & DCT)
|
Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.
Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E