100
Fotogalerie

Honda představuje novou Afriku Twin v interaktivním videu a na 100 fotkách

Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje. V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm.

Kapitoly článku:


Honda CRF1000L Africa Twin je nové cestovní enduro, které navazuje na odkaz stejnojmenného předchůdce z 80. let. Oslovit chce hlavně ty cestovatele, kteří se na svých toulkách a expedicích rádi vydají i do náročnějšího terénu, než jsou šotolinové cesty.

62816_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg62817_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg62818_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg
Nová Africa Twin chce být cestovním endurem, pro které je terén přinejmenším stejně přirozeným prostředím jako silnice

Terénní orientace je zjevná už ze stavby stroje s vysoko posazenými širokými řídítky a tenkým předním kolem o průměru 21 palců. Přední vidlice Showa se zdvihem 230 mm i zadní jednotka se zdvihem 220 mm mají seřiditelné předpětí a útlum. 

V kolébkovém rámu z oceli je usazen řadový dvouválec 998 cm3 o výkonu 70 kW a točivém momentu 98 Nm. To je méně, než je dnes zvykem u velkých cestovních endur, ale nižší je i hmotnost. Honda uvádí příznivých 208 kg bez náplní, respektive 212 kg u verze s ABS a 222 kg s dvouspojkovou převodovkou DCT. Ano, nová Africa Twin rozšíří řadu motocyklů Honda, u nichž lze řazení přenechat automatice. 

Novou „Afriku“ si můžete prohlédnout v interaktivním videu. Překvapivé dějové zvraty nečekejte, ale můžete se těšit na víc než čtvrt hodiny inspirativních záběrů jízdy po štěrkových cestách i ve volném terénu. 

62811_16YM_CRF1000L_Africa_Twin.jpg
Ve fotogalerii v následující kapitole najdete i takovéto efektní panoramatické snímky

Honda CRF1000L Africa Twin: Technické údaje

MOTOR  

Typ

Kapalinou chlazený čtyřtaktní řadový dvouválec, 4 ventily na válec, přesazení ojničních čepů 270°

Zdvihový objem

998 cm3

Vrtání x zdvih

92,0 x 75,1 mm

Max. výkon

70 kW/7500 ot./min. (95/1/EC)

Toč. moment

98 Nm/6000 ot./min. (95/1/EC)

PALIVO

 

Objem nádrže

18,8 l  

Spotřeba paliva (cyklus WMTC)

MT: 21,7 km/l (WMTC)
DCT: 21,8 km/l (WMTC)

POHON

 

Převodovka

Šestistupňová přímo řazená / Šestistupňová DCT

Sekundární převod

řetězem s O-kroužky

Kontrola trakce

Honda Selectable Torque Control System (HSTC)* 3 úrovně +  možnost deaktivace (*pouze pro verze ABS & DCT)

PODVOZEK

 

Rám

Ocelový kolébkový s ocelovým zadním podsedlovým rámem

Rozměry

2335 x 875 x 1475 mm (STD), 2335 x 930 x 1475 mm (ABS/DCT)

Rozvor náprav

1575 mm

Výška sedla 

870/850 mm

Světlá výška

250 mm

Suchá hmotnost

208 kg (STD), 212 kg (ABS), 222 kg (DCT)

Pohotovostní hmotnost

228 kg (STD), 232 kg (ABS), 242 kg (DCT)

Poloměr otáčení

2,6 m

Kola vpředu

Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 21 x 2,15

Kola vzadu

Vyplétaná s hliníkovým ráfkem, 18 x 4,00

Pneu vpředu

90/90-21

Pneu vzadu

150/70-18

ABS

Dvoukanálový systém ABS* s možností deaktivace vzadu (*pouze pro verze ABS & DCT)

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud