10
Fotogalerie

Ford Kuga exceluje v crashtestech. Čím to?

Novinka od evropského Fordu se v otázce bezpečnosti usadila na špici segmentu menších SUV. Čemu vděčí za svů úspěch?

V nárazových testech Euro NCAP získal Ford Kuga plný počet pěti hvězd za ochranu dospělých pasažérů, čtyři hvězdy z pěti za ochranu dětí a tři pro chodce. To, že je Kuga mezi moderními vozy nadprůměrně bezpečná, je dle těchto výsledků jasné, ostatně jsme vá o tom v průběhu týdne již informovali. Nyní ale máme příležitost podívat se na prostředky prostředky, jimiž se v současných vozech takovýchto výsledků dosahuje.

Také Kuga je vybavena komplexním vezpečnostním syrémem IPS (Intelligent Protection System), užitým v jeho první generaci u Mondea před osmi lety. Je to svým způsobem marketingový název Fordu, který jím pojmenovává svoji snahu integrovat všechny složky vozu, které se nějakým způsobem podílí na bezpečnosti, do jednoho celku, v rámci kterého jsou subsystémy IPS schopny spolu svým způsobem spolupracovat a v kritické situaci na sebe účinně navazovat. Do IPS lze zahrnout například strukturu karosérie s programovanou deformovatelností, zádržné systémy (tvarování sedadel, pásy,...), tvarování palubní desky, ale v rovině aktivní bezpečnosti také systémy elektronického řízení podvozku. Důvodem je samozřejmě snaha minimalizovat riziko poranění posádky či ostatních účastníků dopravního provozu. 

Jak lze očekávat, ke stavbě Kugy se v hojné míře užívá vysokopevnostní oceli (HSS), díky níž je prostor pro posádku tuhý, ale zároveň relativně lehký. Předností HSS je možnost tvarovat vybrané součásti struktury karosérie tak, aby se v závislosti na povaze a síle nárazu byly schopny deformovat v několika fázích, a to bez přidání žádné další hmotnosti navíc. O tom, že skelet Kugy je velmi tuhý, svědčí také zmíněná nárazová zkouška Euro NCAP, v níž vůz dosáhl plných 100% bodů za náraz zboku.

Pomocný rám přední nápravy je ve Fordu Kuga navržen tak, aby se v případě čelního střetu oddělil od zbytku karosérie a neohrožoval zejména dolní končetiny cestujících vpředu. Jak se zdá, také chodci začínají být velkosériovými producenty automobilů bráni konečně vážně. Vůz Ford Kuga obdržel za ochranu chodců v případě střetu velmi tři hvězdy. Podle odborníků se o to zasloužily měkký nárazník, zvláštní tlumicí hmota mezi nárazníkem a přední příčkou, snadno odlomitelné reflektory a stěrače, přední blatníky vyrobené z poddajného recyklovatelného plastu nebo pečliě tvarovaná přední hrana kapoty. Také závěsy kapoty se mohou při srážce s chodcem mírně deformovat a pohltit tím část nárazu.

Zástupci Ford of Europe u příležitosti vyhlášení výsledků Euro NCAP také zdůraznili, že značka Ford patří k průkopníkům v ověřvání nealergického prostředí v interiéru. Ford Kuga se tak stal již osmým evropským Fordem, jemuž nezávadnost potvrdil nezávislý německý zkušební ústav TUV Rheinland Group.

FORD-Kuga_CRS.jpg FORD-Kuga_Driver.jpg FORD-Kuga_Front.jpg
FORD-Kuga_Pole.jpg Kuga 1.gif Kuga 2.gif Kuga 3.gif
Kuga 6.jpg Kuga 9.jpg Kuga 8.jpg
Ford Kuga

 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud