Jestliže jsme  v zářijovém článku k dvacátému výročí Škody Fabia psali , že za 249.900 Kč, respektive 279.900 Kč (nejlevnější verze Junior dorazila až v roce 2001), byla příšerně drahá, představte si, jak musela v roce 1996 působit Octavia za 360.700 Kč.

Jestliže jsme v zářijovém článku k dvacátému výročí Škody Fabia psali, že za 249.900 Kč, respektive 279.900 Kč (nejlevnější verze Junior dorazila až v roce 2001), byla příšerně drahá, představte si, jak musela v roce 1996 působit Octavia za 360.700 Kč.

Navíc tato cena nebyla konečná. Povinností byl totiž také zaváděcí paket, který cenu nejlevnější verze navýšil na 404.900 Kč. To všechno v době, kdy průměrná měsíční mzda v České republice činila 9825 Kč. Dnešní optikou by stála přes 1,4 milionu korun.

Navíc tato cena nebyla konečná. Povinností byl totiž také zaváděcí paket, který cenu nejlevnější verze navýšil na 404.900 Kč. To všechno v době, kdy průměrná měsíční mzda v České republice činila 9825 Kč. Dnešní optikou by stála přes 1,4 milionu korun.

Něco podobného platívá i v dnešní době. Třeba  Škoda Karoq dostala nejlevnější výbavu Active  až v srpnu loňského roku, poprvé jsme se s ní však svezli už na podzim roku 2017. Podobné to bylo i s první Škodou Octavia.

Něco podobného platívá i v dnešní době. Třeba Škoda Karoq dostala nejlevnější výbavu Active až v srpnu loňského roku, poprvé jsme se s ní však svezli už na podzim roku 2017. Podobné to bylo i s první Škodou Octavia.

Podobné to bylo i s první Škodou Octavia. Dlouho si vystačila s výbavami GLX a SLX a ta skutečně nejlevnější verze LX dorazila až v druhé polovině roku 1997. Stála 349.900 Kč, pod kapotou měla motor 1.6 MPI/55 kW, chyběly jí boční ochranné lišty, skla nebyla tónovaná a okna se stahovala kličkami.

Podobné to bylo i s první Škodou Octavia. Dlouho si vystačila s výbavami GLX a SLX a ta skutečně nejlevnější verze LX dorazila až v druhé polovině roku 1997. Stála 349.900 Kč, pod kapotou měla motor 1.6 MPI/55 kW, chyběly jí boční ochranné lišty, skla nebyla tónovaná a okna se stahovala kličkami.

K výbavě GLX se v roce 1996 vázal motor 1.6 MPI/55 kW. Zahrnovala nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, boční ochranné lišty, tónovaná skla, mlhovky, centrální zamykání, výškově i podélně nastavitelný volant, posilovač řízení, otáčkoměr s digitálními hodinami, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, airbag řidiče, palubní počítač, přípravu pro rádio či výškově nastavitelné sedadlo řidiče. 

K výbavě GLX se v roce 1996 vázal motor 1.6 MPI/55 kW. Zahrnovala nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, boční ochranné lišty, tónovaná skla, mlhovky, centrální zamykání, výškově i podélně nastavitelný volant, posilovač řízení, otáčkoměr s digitálními hodinami, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, airbag řidiče, palubní počítač, přípravu pro rádio či výškově nastavitelné sedadlo řidiče. 

Jenže pak tady byl i onen povinný zaváděcí paket za 44.200 Kč, který zahrnoval airbag spolujezdce, ABS, rádio Verona a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

Jenže pak tady byl i onen povinný zaváděcí paket za 44.200 Kč, který zahrnoval airbag spolujezdce, ABS, rádio Verona a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

U SLX jste si mohli vybrat i motor, nabídka ale byla z dnešního pohledu postavená na hlavu. Octavia SLX 20V (1.8 20V/92 kW) začínala na částce 458.300 Kč a SLX TDI (1.9 TDI/66 kW) stála 454.700 Kč. Výbava zahrnovala třeba litá 15palcová kola, elektricky ovládané střešní okno a boční okna či dva airbagy. Jeden malinký rozdíl se však našel.

U SLX jste si mohli vybrat i motor, nabídka ale byla z dnešního pohledu postavená na hlavu. Octavia SLX 20V (1.8 20V/92 kW) začínala na částce 458.300 Kč a SLX TDI (1.9 TDI/66 kW) stála 454.700 Kč. Výbava zahrnovala třeba litá 15palcová kola, elektricky ovládané střešní okno a boční okna či dva airbagy. Jeden malinký rozdíl se však našel.

Benzinová verze totiž měla v základu i ABS a EBD (elektronický dělič brzdného účinku) a její zaváděcí paket stál 10.000 Kč, protože zahrnoval jen o rádio Casablanca s osmi reproduktory. To naftová verze měla ABS až jako součást zaváděcího paketu (společně s rádiem Casablanca), který stál 36.500 Kč.

Benzinová verze totiž měla v základu i ABS a EBD (elektronický dělič brzdného účinku) a její zaváděcí paket stál 10.000 Kč, protože zahrnoval jen o rádio Casablanca s osmi reproduktory. To naftová verze měla ABS až jako součást zaváděcího paketu (společně s rádiem Casablanca), který stál 36.500 Kč.

Původně o pár tisíc levnější nafťák se tak kvůli povinnému paketu s cenou dostal až na 491.200 Kč, zatímco benzinová osmnáctistovka stála příznivějších 468.300 Kč. Nehledě na verzi jste si mohli (nikoliv museli) u zaváděcí série připlatit za metalízu. U výbav GLX a SLX stála 8000 Kč. Kompletní zaváděcí ceník Škody Octavia najdete v galerii.

Původně o pár tisíc levnější nafťák se tak kvůli povinnému paketu s cenou dostal až na 491.200 Kč, zatímco benzinová osmnáctistovka stála příznivějších 468.300 Kč. Nehledě na verzi jste si mohli (nikoliv museli) u zaváděcí série připlatit za metalízu. U výbav GLX a SLX stála 8000 Kč. Kompletní zaváděcí ceník Škody Octavia najdete v galerii.

Navíc tato cena nebyla konečná. Povinností byl totiž také zaváděcí paket, který cenu nejlevnější verze navýšil na 404.900 Kč. To všechno v době, kdy průměrná měsíční mzda v České republice činila 9825 Kč. Dnešní optikou by Octavia stála přes 1,4 milionu korun.

Navíc tato cena nebyla konečná. Povinností byl totiž také zaváděcí paket, který cenu nejlevnější verze navýšil na 404.900 Kč. To všechno v době, kdy průměrná měsíční mzda v České republice činila 9825 Kč. Dnešní optikou by Octavia stála přes 1,4 milionu korun.

Navíc tato cena nebyla konečná. Povinností byl totiž také zaváděcí paket, který cenu nejlevnější verze navýšil na 404.900 Kč. To všechno v době, kdy průměrná měsíční mzda v České republice činila 9825 Kč. Dnešní optikou by stála přes 1,4 milionu korun.
Něco podobného platívá i v dnešní době. Třeba  Škoda Karoq dostala nejlevnější výbavu Active  až v srpnu loňského roku, poprvé jsme se s ní však svezli už na podzim roku 2017. Podobné to bylo i s první Škodou Octavia.
Podobné to bylo i s první Škodou Octavia. Dlouho si vystačila s výbavami GLX a SLX a ta skutečně nejlevnější verze LX dorazila až v druhé polovině roku 1997. Stála 349.900 Kč, pod kapotou měla motor 1.6 MPI/55 kW, chyběly jí boční ochranné lišty, skla nebyla tónovaná a okna se stahovala kličkami.
K výbavě GLX se v roce 1996 vázal motor 1.6 MPI/55 kW. Zahrnovala nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, boční ochranné lišty, tónovaná skla, mlhovky, centrální zamykání, výškově i podélně nastavitelný volant, posilovač řízení, otáčkoměr s digitálními hodinami, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, airbag řidiče, palubní počítač, přípravu pro rádio či výškově nastavitelné sedadlo řidiče. 
19
Fotogalerie

Škoda Octavia v roce 1996 diktovala, co si musíte koupit. I proto byla tak drahá

Novou Octavii ještě nikdo oficiálně neviděl a už se spekuluje o tom, kolik bude stát. Není tedy od věci se podívat, za kolik se v Česku prodávala první generace, která vstoupila na trh v září 1996. Dnešní optikou stála jako dobře vybavené Audi A4.

Pamatujete si ještě, co jste dělali v září roku 1996? Já vám to řeknu naprosto přesně – nastoupil jsem do první třídy základní školy. S ptačím hnízdem na hlavě a pravou rukou v gypsu jsem neřešil, co kolik stojí, ale hádám, že v řadě českých rodin začali počítat každou korunu. Odstartovala totiž výroba první novodobé Octavie, a to bylo auto, které Škodovku posunulo na úplně novou úroveň. A pochopitelně o něj byl velký zájem ze strany sokromníků i podnikatelů.

Jestliže jsme v zářijovém článku k dvacátému výročí Škody Fabia psali, že za 249.900 Kč, respektive 279.900 Kč (nejlevnější verze dorazila až v roce 2001), byla příšerně drahá, představte si, jak musela v roce 1996 působit Octavia za 360.700 Kč. Navíc tato cena nebyla konečná. Povinností byl totiž také zaváděcí paket, který cenu nejlevnější verze navýšil na 404.900 Kč. To všechno v době, kdy průměrná měsíční mzda v České republice činila 9825 Kč. Dnešní optikou by vůz stál přes 1,4 milionu korun.

Něco podobného platívá i v dnešní době. Třeba Škoda Karoq dostala nejlevnější výbavu Active až v srpnu loňského roku, poprvé jsme se s ní však svezli už na podzim roku 2017. Podobné to bylo i s první Škodou Octavia. Dlouho si vystačila s výbavami GLX a SLX a ta skutečně nejlevnější verze LX dorazila až v druhé polovině roku 1997. Stála 349.900 Kč, pod kapotou měla motor 1.6 MPI/55 kW, chyběly jí boční ochranné lišty, skla nebyla tónovaná a okna se stahovala kličkami. Tento popis je vám asi povědomý – kolega Martin Vaculík totiž předloni našel neskutečně zachovalou Octavii LX v bazaru a podrobně ji rozebral ve Světě motorů.

K výbavě GLX se v roce 1996 vázal motor 1.6 MPI/55 kW a tehdejší výbava byla na poměry dnešního trhu úsměvná. Zahrnovala nárazníky a vnější zpětná zrcátka v barvě karoserie, boční ochranné lišty, tónovaná skla, třetí brzdové světlo, mlhovky, centrální zamykání, výškově i podélně nastavitelný volant, posilovač řízení, otáčkoměr s digitálními hodinami, elektricky ovládaná a vyhřívaná vnější zpětná zrcátka, airbag řidiče s napínači pásů, palubní počítač, přípravu pro rádio se čtyřmi reproduktory či výškově nastavitelné sedadlo řidiče. Jenže pak tady byl i onen povinný zaváděcí paket za 44.200 Kč, který zahrnoval airbag spolujezdce, ABS, rádio Verona a výškově nastavitelné sedadlo spolujezdce.

U SLX jste si mohli vybrat i motor, nabídka ale byla z dnešního pohledu postavená na hlavu. Octavia SLX 20V (1.8 20V/92 kW) začínala na částce 458.300 Kč a SLX TDI (1.9 TDI/66 kW) stála 454.700 Kč. Výbava zahrnovala třeba litá 15palcová kola, elektricky ovládané střešní okno a boční okna či dva airbagy. Jeden malinký rozdíl se však našel.

Benzinová verze totiž měla v základu i ABS a EBD (elektronický dělič brzdného účinku) a její zaváděcí paket stál 10.000 Kč, protože zahrnoval jen o rádio Casablanca s osmi reproduktory. To naftová verze měla ABS až jako součást zaváděcího paketu (společně s rádiem Casablanca), který stál 36.500 Kč.

Původně o pár tisíc levnější nafťák se tak kvůli povinnému paketu s cenou dostal až na 491.200 Kč, zatímco benzinová osmnáctistovka stála příznivějších 468.300 Kč. Nehledě na verzi jste si mohli (nikoliv museli) u zaváděcí série připlatit za metalízu. U výbav GLX a SLX stála 8000 Kč. Kompletní zaváděcí ceník Škody Octavia najdete v galerii.

Škoda Octavia 1. generace: Zaváděcí ceny platné od 1.9. 1996
Motor Základní cena [Kč] Zaváděcí paket [Kč] Celková cena [Kč]
GLX 1.6 MPI/55 kW 360.700 44.200 404.900
SLX 1.8 20V/92 kW  458.300 10.000 468.300
SLX 1.9 TDI/66 kW 454.700 36.500 491.200

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud