Audi Q4 40 e-tron (150 kW) Foto: Audi ČR

Audi Q4 40 e-tron (150 kW) | Foto: Audi ČR

Audi e-tron GT quattro Foto: Audi

Audi e-tron GT quattro | Foto: Audi

BMW i4 Foto: BMW

BMW i4 | Foto: BMW

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 Foto: Petr Homolka

Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 | Foto: Petr Homolka

Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën

Citroën C4 a ë-C4 | Foto: Citroën

Cupra Formentor Foto: archiv

Cupra Formentor | Foto: archiv

Cupra Born Zdroj: Cupra

Cupra Born | Zdroj: Cupra

Dacia Spring Foto: Dacia

Dacia Spring | Foto: Dacia

Dacia Jogger Foto: Vladimír Kadera

Dacia Jogger | Foto: Vladimír Kadera

DS 4 Foto: DS Automobiles

DS 4 | Foto: DS Automobiles

Fiat 500 Foto: archiv

Fiat 500 | Foto: archiv

Ford Mustang Mach-E Foto: Ford ČR

Ford Mustang Mach-E | Foto: Ford ČR

Hyundai Bayon Foto: Hyundai

Hyundai Bayon | Foto: Hyundai

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV Foto: Petr Homolka

Hyundai Tucson 1.6 T-GDI PHEV | Foto: Petr Homolka

Hyundai Ioniq 5 Zdroj: Hyundai

Hyundai Ioniq 5 | Zdroj: Hyundai

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT (206 kW) Foto: Petr Homolka

Hyundai Kona N 2.0 T-GDI 8DCT (206 kW) | Foto: Petr Homolka

Hyundai i20 N (150 kW) Foto: Petr Homolka

Hyundai i20 N (150 kW) | Foto: Petr Homolka

Jeep Gladiator Foto: Jeep

Jeep Gladiator | Foto: Jeep

Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV Foto: David Rajdl

Kia Sorento 1.6 T-GDi HEV | Foto: David Rajdl

Kia EV6 Foto: Kia

Kia EV6 | Foto: Kia

Lexus NX Foto: Lexus

Lexus NX | Foto: Lexus

Mazda MX-30 e-Skyactiv Foto: Petr Homolka

Mazda MX-30 e-Skyactiv | Foto: Petr Homolka

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV Foto: Mitsubishi

Mitsubishi Eclipse Cross PHEV | Foto: Mitsubishi

Nissan Qashqai Foto: Nissan

Nissan Qashqai | Foto: Nissan

Opel Astra L Foto: Opel

Opel Astra L | Foto: Opel

Peugeot 308 Foto: Peugeot

Peugeot 308 | Foto: Peugeot

Renault Arkana Foto: Renault ČR

Renault Arkana | Foto: Renault ČR

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG Foto: Ondřej Kroutil

Seat Leon 1.5 eTSI (110 kW) DSG | Foto: Ondřej Kroutil

Subaru Outback 2.5i AWD Lineartronic Foto: Petr Homolka

Subaru Outback 2.5i AWD Lineartronic | Foto: Petr Homolka

Suzuki S-Cross 2021 Foto: Ondřej Kroutil

Suzuki S-Cross 2021 | Foto: Ondřej Kroutil

Škoda Fabia Zdroj: Škoda

Škoda Fabia | Zdroj: Škoda

Škoda Enyaq iV 80x Sportline Foto: Škoda Auto

Škoda Enyaq iV 80x Sportline | Foto: Škoda Auto

Toyota Yaris Cross Hybrid Foto: Petr Homolka

Toyota Yaris Cross Hybrid | Foto: Petr Homolka

Toyota Mirai Zdroj: Toyota

Toyota Mirai | Zdroj: Toyota

Volkswagen Taigo R-Line Foto: Volkswagen

Volkswagen Taigo R-Line | Foto: Volkswagen

Volkswagen Arteon R Shooting Brake Foto: archiv

Volkswagen Arteon R Shooting Brake | Foto: archiv

Volkswagen ID 5 Foto: Volkswagen

Volkswagen ID 5 | Foto: Volkswagen

Volkswagen Multivan T7 Foto: Volkswagen Užitkové vozy

Volkswagen Multivan T7 | Foto: Volkswagen Užitkové vozy

Audi e-tron GT quattro Foto: Audi
BMW i4 Foto: BMW
Citroën C4 1.5 BlueHDi EAT8 Foto: Petr Homolka
Citroën C4 a ë-C4 Foto: Citroën
38
Fotogalerie

Zajímá nás váš názor: Který z nominovaných vozů by se měl stát Autem roku 2021/2022 v ČR?

V polovině příštího týdne proběhne první kolo oficiálního testování kandidátů o titul Auto roku 2021/2022 v České republice. Kdyby byla volba na vás, jaký vůz byste zvolili?

Anketa Auto roku v České republice se dlouhodobě potýká s rozporuplnými reakcemi veřejnosti. Jedni tvrdí, že vždycky musí vyhrát Škodovka, ať je jakákoliv, jiní kritizují výběr nominovaných aut a další považují titul za bezcenný a nevypovídající o kvalitách vozů. Ať patříte do jedné z vyjmenovaných skupin, nebo k anketě zaujímáte úplně jiný postoj, měli byste vědět, že se další ročník naplno rozjede už příští týden. I vzhledem k pandemické situaci, se kterou se celý svět potýkal nejméně poslední dva roky, došlo ke sloučení dvou ročníků ankety do jednoho. Letos se tedy nebude volit pouze Auto roku 2022, ale rovnou nejlepší vůz loňského a letošního roku.

První kolo testování kandidátů na titul Auto roku 2021/2022 absolvuje porota složená z motoristických novinářů už příští čtvrtek. Kompletní přehled nominovaných vozů jsme publikovali už dříve a najdete jej i v přiložené galerii tohoto článku. Protože je doba taková, jaká je (a finálová sestava COTY je toho důkazem), nechybí řada aut do zásuvky – třeba modely e-tron GT a Q4 e-tron od Audi, BMW i4, Cupra Born, Ford Mustang Mach-E či Škoda Enyaq iV, nechybí však ani vodíková Toyota Mirai. Klasiky potěší přítomnost nové Dacie Jogger, Subaru Outback, nového Volkswagenu Taigo či Škody Fabia čtvrté generace.

S úrovní české ankety Auto roku jsem v minulých letech „bojoval“ i já (tady najdete důvody), pro letošní rok jsem se však rozhodl přijmout nominaci a znova se podílet na volbě. Svaz dovozců automobilů (SDA), vyhlašovatel ankety, měl společně s pořádající agenturou dost času na to připravit vše potřebné, zejména zajistit všechny vozy pro testování odbornou porotou.

Osobně mám pár tipů na možné vítěze, protože jsem ale ještě nevyzkoušel všechny nominované vozy, zatím si je nechám pro sebe. Aktuálně už na stránkách ankety běží také hlasování veřejnosti a seznam nominovaných aut je obohacen například o Ferrari Roma a SF 90, Chevrolet Corvette či Rolls-Royce Ghost. Hlasovat může prakticky každý (dokument s pravidly ke stažení zde), což nám vnuklo nápad oslovit také vás, čtenáře Autorevue.cz.

Pokud byste měli vybrat pět aut ze sestavy určené pro odbornou část ankety, která by to byla? Odborná porota v prvním kole vybírá pět vozů bez nutnosti zdůvodnit své rozhodnutí (pravidla pro první kolo volby uvádíme níže), pokud však do diskuse pod tímto článkem uvedete i důvody vaší volby, zlobit se samozřejmě nebudeme. Diskusi poté projdeme a zhodnotíme v jednom z dalších článků.

První kolo volby: Volební procedura

Každý člen poroty vybere ze seznamu pět vozů, které považuje ze subjektivního pohledu za nejlepší, a uvede je na hlasovací formulář, který odešle na adresu vyhlašovatele ankety.  V tomto kole se vybrané automobily nebodují a nerozhoduje ani porotcem uvedené pořadí. Při shodném počtu hlasů na pomezí finálové pětice může postoupit do 2. kola i více vozů se shodným počtem nominací. Pokud porotce nezašle svůj hlas v prvém kole volby, nebo je jeho hlas neplatný (např. uvede více aut než pět, případně zařadí automobil, který na seznamu nominovaných vozů není, či jinak nedodrží regule ankety), ztrácí právo hlasovat v kole druhém.

Škoda Fabia

Škoda Fabia je českým zástupcem v konkurencí nabitém segmentu B. Jako poslední vůz své třídy nabízí i karoserii kombi a mimo soukromých zákazníků je oblíbená také jako referentský vůz ve firmách na leasing. Čtvrtá generace modelu měla světovou premiéru 4. května 2021 prostřednictvím unikátní virtuální prezentace.

První jízdy s prototypy 4. generace • Ceny a výbava • Nejlevnější verze • Minitest Škoda Fabia III Combi 1.0 TSI • Historie Škody Fabia 

Doporučujeme

Články odjinud