Kombinace snížené hmotnosti a výkonu zvýšeného na 420 koní ukazuje, jak čiperné nové Audi TT dokáže být…
Po boku sériové verze nové generace modelu Audi TT se v Ženevě teprve před několika okamžiky představila také odvozená studie Audi TT quattro sport. Pod její přední kapotou najdeme modifikovaný zážehový čtyřválec 2,0 TFSI (EA888) s výkonem zvýšeným až na 420 koní (309 kW) při 6 700 ot./min. a točivým momentem 450 Nm dostupným v pásmu od 2 400 do 6 300 ot./min.
Audi TT quattro sport vychází z nové generace TT, motor 2,0 TFSI ale posílil na 420 koní
Jde prakticky o sériovou verzi agregátu EA888, jež disponuje proměnným časováním a zdvihem ventilů AVS nebo kombinací přímého a nepřímého vstřikování, ovšem doplněna je například o speciální, kovaný klikový hřídel a nové hliníkové písty s vestavěnými chladicími kanály. Výrobce slibuje okamžité reakce na sešlápnutí plynového pedálu a razantní akceleraci až k omezovači, jenž zasahuje při 7 200 ot./min.
Doplňky mají vozu dodat na agresivitě, ale také zlepšit jízdní vlastnosti ve vysokých rychlostech
Točivý moment se na kola obou náprav přenáší skrze dvouspojkovou převodovku S tronic a soustavu quattro s vícelamelovou spojkou umístěnou pro lepší rozložení hmotnosti u zadní nápravy. Také díky tomu je hmotnost mezi nápravy rozložena v poměru 54/46 %. Podvozek si zachovává konstrukci sériového TT se vzpěrami McPherson vpředu a čtyřprvkovými závěsy vzadu, ale pro použití v takto výkonném voze byl náležitě upraven a zesílen. Stabilizaci ESP lze částečně, ale také zcela deaktivovat.
Na první pohled nová studie Audi TT quattro sport vyniká novou přídí s rozměrnými vstupy pro vzduch k chladičům a světlomety Matrix LED, aerodynamické prvky ve spodní části obou nárazníků jsou vyrobeny z polymerů CFRP a jejich úkolem je zvyšovat přítlak ve vyšších rychlostech. Ten správný dojem pak dotvářejí dvacetipalcová litá kola a výrazné přítlačné křídlo na zádi.
Naživo působí TT quattro sport ještě agresivněji než na oficiálních snímcích