Přestože je nová astra postavena na francouzské technice, Opel nezapomíná zmínit, kde je její pravý domov. Na českém trhu už nyní můžete objednávat hatchback s kompletní náloží motorů, kombi dorazí ještě letos.  | Nový Opel Astra Foto: Opel

Přestože je nová astra postavena na francouzské technice, Opel nezapomíná zmínit, kde je její pravý domov. Na českém trhu už nyní můžete objednávat hatchback s kompletní náloží motorů, kombi dorazí ještě letos.  | Nový Opel Astra | Foto: Opel

Opelu se pod křídly koncernu Stellantis daří. Pořád dělá skvělá auta, přičemž SUV  Grandland , malý model  Corsa  či  stylová Mokka  jsou toho jasnými důkazy.  | Nový Opel Astra Foto: Opel

Opelu se pod křídly koncernu Stellantis daří. Pořád dělá skvělá auta, přičemž SUV Grandland, malý model Corsa či stylová Mokka jsou toho jasnými důkazy.  | Nový Opel Astra | Foto: Opel

Opel již poněkolikáté zdůrazňuje, je výsledný produkt byl navržen, vyvinut a vyroben v Německu, což poznáte zejména po usednutí za volant, kde je víceméně vše podle „starých“ pořádků: tedy s pořádným volantem a řidičskou pozicí, která není kompromisem  | Nový Opel Astra Foto: Opel

Opel již poněkolikáté zdůrazňuje, je výsledný produkt byl navržen, vyvinut a vyroben v Německu, což poznáte zejména po usednutí za volant, kde je víceméně vše podle „starých“ pořádků: tedy s pořádným volantem a řidičskou pozicí, která není kompromisem  | Nový Opel Astra | Foto: Opel

Včera večer Opel uvedl na český trh už šestou generaci astry. Minulá generace byla skvělá, nicméně v rámci faceliftu už to s motory nebylo takové, jako při uvedení na trh v roce 2015. | Nový Opel Astra Foto: Opel

Včera večer Opel uvedl na český trh už šestou generaci astry. Minulá generace byla skvělá, nicméně v rámci faceliftu už to s motory nebylo takové, jako při uvedení na trh v roce 2015. | Nový Opel Astra | Foto: Opel

Nová astra stojí na platformě EMP2 (stejně jako nový Peugeot 308), je připravena pro benzinové, naftové a plug-in hybridní motory, jakožto i ryze elektrický pohon, který dorazí příští rok  | Nový Opel Astra Foto: Opel

Nová astra stojí na platformě EMP2 (stejně jako nový Peugeot 308), je připravena pro benzinové, naftové a plug-in hybridní motory, jakožto i ryze elektrický pohon, který dorazí příští rok  | Nový Opel Astra | Foto: Opel

Opel si techniku naladil dle vlastních pravidel. Slibuje specifické nastavení tlumičů, upravené zavěšení i stabilizátor zadní nápravy, tuhé pružiny či jiné nastavení řízení.  | Nový Opel Astra Foto: Opel

Opel si techniku naladil dle vlastních pravidel. Slibuje specifické nastavení tlumičů, upravené zavěšení i stabilizátor zadní nápravy, tuhé pružiny či jiné nastavení řízení.  | Nový Opel Astra | Foto: Opel

Nová Astra tedy stojí na platformě EMP2, kterou sdílí s  novým Peugeotem 308 . Rovněž se přitom máme dočkat i praktičtějšího kombi Sports Tourer. Foto: Opel

Nová Astra tedy stojí na platformě EMP2, kterou sdílí s novým Peugeotem 308. Rovněž se přitom máme dočkat i praktičtějšího kombi Sports Tourer. | Foto: Opel

Po stránce designu přichází novinka se zavedeným jazykem, původně uvedeným na nové generaci  crossoveru Mokka . Ani zde tak nechybí přední maska Vizor v kombinaci s chytrými IntelliLux LED světlomety. Foto: Opel

Po stránce designu přichází novinka se zavedeným jazykem, původně uvedeným na nové generaci crossoveru Mokka. Ani zde tak nechybí přední maska Vizor v kombinaci s chytrými IntelliLux LED světlomety. | Foto: Opel

Na délku vyrostla Astra o 4 mm s celkovými 4374 mm, přičemž výraznějšími změnami vůči předchozí generaci je nyní rozvor 2675 mm (+13 mm) a šířka 1860 mm (+51 mm). Foto: Opel

Na délku vyrostla Astra o 4 mm s celkovými 4374 mm, přičemž výraznějšími změnami vůči předchozí generaci je nyní rozvor 2675 mm (+13 mm) a šířka 1860 mm (+51 mm). | Foto: Opel

V kabině mají tedy cestující pocítit více prostoru, zatímco objem kufru s nastavitelnou podlahou narostl o 52 litrů na nynějších 422 litrů. Foto: Opel

V kabině mají tedy cestující pocítit více prostoru, zatímco objem kufru s nastavitelnou podlahou narostl o 52 litrů na nynějších 422 litrů. | Foto: Opel

Ostře řezaný a moderně působící design exteriéru ladí rovněž s interiérem. Nová architektura palubní desky razantně zjednodušila atmosféru uvnitř Astry. Foto: Opel

Ostře řezaný a moderně působící design exteriéru ladí rovněž s interiérem. Nová architektura palubní desky razantně zjednodušila atmosféru uvnitř Astry. | Foto: Opel

Astře samozřejmě nechybí poslední asistenční a bezpečnostní systémy. Ve výbavě tak čekejte adaptivní Stop&Go tempomat, autonomní krizové brzdění, systém upozornění na provoz za vozidlem... Foto: Opel

Astře samozřejmě nechybí poslední asistenční a bezpečnostní systémy. Ve výbavě tak čekejte adaptivní Stop&Go tempomat, autonomní krizové brzdění, systém upozornění na provoz za vozidlem... | Foto: Opel

Bezdrátová rozhraní Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem u všech výbavových úrovní. Foto: Opel

Bezdrátová rozhraní Apple CarPlay a Android Auto jsou standardem u všech výbavových úrovní. | Foto: Opel

...– výkonové rozmezí od 81 kW (110 koní) po 165 kW (225 koní), stejně jako u Peugeotu 308. Právě plug-in hybrid tak bude pro Astru vrcholnou motorizací. Foto: Opel

...– výkonové rozmezí od 81 kW (110 koní) po 165 kW (225 koní), stejně jako u Peugeotu 308. Právě plug-in hybrid tak bude pro Astru vrcholnou motorizací. | Foto: Opel

Pohonné jednotky nové generace Astry zatím Opel příliš nerozebírá. V každém případě ale potvrzuje, že nadále zůstanou v nabídce benzinové a naftové motorizace, doplněné o dvojici různě nastavených plug-in hybridů... Foto: Opel

Pohonné jednotky nové generace Astry zatím Opel příliš nerozebírá. V každém případě ale potvrzuje, že nadále zůstanou v nabídce benzinové a naftové motorizace, doplněné o dvojici různě nastavených plug-in hybridů... | Foto: Opel

...asistent změny jízdního pruhu nebo parkovací asistent s kamerovým systémem o rozsahu 360 stupňů. Mezi příplatky se objevuje i head-up displej. Foto: Opel

...asistent změny jízdního pruhu nebo parkovací asistent s kamerovým systémem o rozsahu 360 stupňů. Mezi příplatky se objevuje i head-up displej. | Foto: Opel

 | Nový Opel Astra Zdroj: Opel

 | Nový Opel Astra | Zdroj: Opel

 | Nový Opel Astra Zdroj: Opel

 | Nový Opel Astra | Zdroj: Opel

Nakonec Opel potvrzuje, že v nové Astře máme očekávat také poslední asistenční a bezpečnostní systémy od adaptivního tempomatu a autonomního krizového brzdění po systém upozornění na provoz za vozidlem. Foto: Opel

Nakonec Opel potvrzuje, že v nové Astře máme očekávat také poslední asistenční a bezpečnostní systémy od adaptivního tempomatu a autonomního krizového brzdění po systém upozornění na provoz za vozidlem. | Foto: Opel

Nová generace hatchbacku bude stát na platformě EMP2 skupiny Stellantis, na které stojí i  nový Peugeot 308 . Dočkat se pak máme i praktičtějšího kombi, u Opelu tedy Sports Toureru. Foto: Opel

Nová generace hatchbacku bude stát na platformě EMP2 skupiny Stellantis, na které stojí i nový Peugeot 308. Dočkat se pak máme i praktičtějšího kombi, u Opelu tedy Sports Toureru. | Foto: Opel

Objednávky plánuje Opel spustit během podzimu s prvními dodávkami vozů k zákazníkům na začátku příštího roku. Foto: Opel

Objednávky plánuje Opel spustit během podzimu s prvními dodávkami vozů k zákazníkům na začátku příštího roku. | Foto: Opel

V závislosti na motoru bude k mání šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka. Foto: Opel

V závislosti na motoru bude k mání šestistupňová manuální nebo osmistupňová automatická převodovka. | Foto: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

| Opel Astra Zdroj: Opel

| Opel Astra | Zdroj: Opel

Zajímavě působí vertikálně uložené světlo v zadním křídle. Zdroj: Opel

Zajímavě působí vertikálně uložené světlo v zadním křídle. | Zdroj: Opel

Vedle hatchbacku se pak navíc dočkáme i karosářské verze kombi, respektive Sports Tourer. Foto: Opel

Vedle hatchbacku se pak navíc dočkáme i karosářské verze kombi, respektive Sports Tourer. | Foto: Opel

 | Nový Opel Astra Zdroj: Opel

 | Nový Opel Astra | Zdroj: Opel

 | Nový Opel Astra Zdroj: Opel

 | Nový Opel Astra | Zdroj: Opel

V základní výbavě nabídne LED světlomety, soubor asistenčních systémů, fungujících ve spolupráci s přední kamerou, desetipalcový digitální přístrojový štít, dotykovou obrazovku o stejné úhlopříčce a například i zadní sedadla, dělená v poměru 40:20:40. Zdroj: Opel

V základní výbavě nabídne LED světlomety, soubor asistenčních systémů, fungujících ve spolupráci s přední kamerou, desetipalcový digitální přístrojový štít, dotykovou obrazovku o stejné úhlopříčce a například i zadní sedadla, dělená v poměru 40:20:40. | Zdroj: Opel

K mání bude s typickou skladbou motorů, obvyklou u koncernu Stellantis. To znamená benzinové přeplňované motory 1.2 s výkonem 81 nebo 96 kW, naftovou patnáctistovku s 96 kW a také plug-in hybrid se 133 nebo 165 kW. Zdroj: Opel

K mání bude s typickou skladbou motorů, obvyklou u koncernu Stellantis. To znamená benzinové přeplňované motory 1.2 s výkonem 81 nebo 96 kW, naftovou patnáctistovku s 96 kW a také plug-in hybrid se 133 nebo 165 kW. | Zdroj: Opel

Opel Astra ST Zdroj: Opel

Opel Astra ST | Zdroj: Opel

Opel Astra ST Zdroj: Opel

Opel Astra ST | Zdroj: Opel

Opel Astra ST Zdroj: Opel

Opel Astra ST | Zdroj: Opel

Opel se dále chlubí chytrým umístěním lékárny a sady na opravu pneumatik, k nimž se dostanete jak z kufru, tak ze zadních sedadel – nemusíte tak v případě potřeby vykládat náklad. Zdroj: Opel

Opel se dále chlubí chytrým umístěním lékárny a sady na opravu pneumatik, k nimž se dostanete jak z kufru, tak ze zadních sedadel – nemusíte tak v případě potřeby vykládat náklad. | Zdroj: Opel

U verzí poháněných pouze spalovacími motory čekejte kufr o objemu 608 až 1634 litrů, hybridy si musí vystačit s 548 až 1574 litry. Zdroj: Opel

U verzí poháněných pouze spalovacími motory čekejte kufr o objemu 608 až 1634 litrů, hybridy si musí vystačit s 548 až 1574 litry. | Zdroj: Opel

Opel Astra ST Zdroj: Opel

Opel Astra ST | Zdroj: Opel

Opel Astra ST Zdroj: Opel

Opel Astra ST | Zdroj: Opel

V prodeji by Astra ST měla být začátkem příštího roku. Zdroj: Opel

V prodeji by Astra ST měla být začátkem příštího roku. | Zdroj: Opel

Příbuzný Peugeotu 308 SW přidává k výrazné čelní masce Vizor elegantní záď s názvem modelu na dveřích kufru, která dostala rozměrný aerodynamický prvek v horní části. Zdroj: Opel

Příbuzný Peugeotu 308 SW přidává k výrazné čelní masce Vizor elegantní záď s názvem modelu na dveřích kufru, která dostala rozměrný aerodynamický prvek v horní části. | Zdroj: Opel

Opelu se pod křídly koncernu Stellantis daří. Pořád dělá skvělá auta, přičemž SUV  Grandland , malý model  Corsa  či  stylová Mokka  jsou toho jasnými důkazy.  | Nový Opel Astra Foto: Opel
Opel již poněkolikáté zdůrazňuje, je výsledný produkt byl navržen, vyvinut a vyroben v Německu, což poznáte zejména po usednutí za volant, kde je víceméně vše podle „starých“ pořádků: tedy s pořádným volantem a řidičskou pozicí, která není kompromisem  | Nový Opel Astra Foto: Opel
Včera večer Opel uvedl na český trh už šestou generaci astry. Minulá generace byla skvělá, nicméně v rámci faceliftu už to s motory nebylo takové, jako při uvedení na trh v roce 2015. | Nový Opel Astra Foto: Opel
Nová astra stojí na platformě EMP2 (stejně jako nový Peugeot 308), je připravena pro benzinové, naftové a plug-in hybridní motory, jakožto i ryze elektrický pohon, který dorazí příští rok  | Nový Opel Astra Foto: Opel
42
Fotogalerie

Nový Opel Astra dorazil do Česka. Už známe i české ceny, revoluce nastane příští rok

Přestože je nová astra postavena na francouzské technice, Opel nezapomíná zmínit, kde je její pravý domov. Na českém trhu už nyní můžete objednávat hatchback s kompletní náloží motorů, kombi dorazí ještě letos.

Opelu se pod křídly koncernu Stellantis daří. Pořád dělá skvělá auta, přičemž SUV Grandland, malý model Corsa či stylová Mokka jsou toho jasnými důkazy. Technika je sice francouzská, nicméně Opel již poněkolikáté zdůrazňuje, je výsledný produkt byl navržen, vyvinut a vyroben v Německu, což poznáte zejména po usednutí za volant, kde je víceméně vše podle „starých“ pořádků: tedy s pořádným volantem a řidičskou pozicí, která není kompromisem.

Včera večer Opel uvedl na český trh už šestou generaci astry. Minulá generace byla skvělá, nicméně v rámci faceliftu už to s motory nebylo takové, jako při uvedení na trh v roce 2015. Teď je všechno jinak. Nová astra stojí na platformě EMP2 (stejně jako nový Peugeot 308), je připravena pro benzinové, naftové a plug-in hybridní motory, jakožto i ryze elektrický pohon, který dorazí příští rok. Co od něj očekávat, jsme již včera nastínili na příkladu nového Peugeotu e-308.

Opel si techniku naladil dle vlastních pravidel. Slibuje specifické nastavení tlumičů, upravené zavěšení i stabilizátor zadní nápravy, tuhé pružiny či jiné nastavení řízení. Díky tomu je astra „Autobahn proof“, což znamená stabilitu ve vysokých rychlostech a při ostrém brzdění, okamžitou odezvu na zásahy řidiče, vysokou maximální rychlost či předvídavé reakce v kombinaci s příjemnou úrovní vnitřního hluku ve všech rychlostech, jízdou bez rušivých vibrací a logickým fungováním auta jako celku. Opel v minulosti dokázal, že sliby plní, než ale novou astru projedeme a řekneme si, zda a na kolik se naše pocity liší, pojďme si říci něco o cenách pro český trh. Ty jsou totiž už jasně dané a vypadají lákavě.

Povedený základ

Základ nabídky představuje linie Edition, která v akci vychází na 479.990 Kč (po slevě 50.000 Kč). Pod kapotou je tříválec 1.2 Turbo s výkonem 81 kW a šestistupňovým manuálem a výbava je opravdu bohatá. Ve standardu dostanete třeba litá 16palcová kola (17palcová pro PHEV), přední a zadní parkovací senzory, mlhovky, bezklíčové startování, 10palcový přístrojový štít a displej infotainmentu (Pure Panel), automatickou klimatizaci, bezdrátovou konektivitu, elektronickou parkovací brzdu, multifunkční volant, LED přední světlomety a zadní svítilny, tempomat a omezovačem rychlosti, elektrické ovládání předních a zadních oken, výškově nastavitelná přední sedadla a balík bezpečnostních a asistenčních systémů.

Linie Elegance se základním motorem 1.2 Turbo vychází na 539.990 Kč (po slevě 60.000 Kč) a k prvkům verze Edition přidává pořádnou nálož výbavy. Zmínit můžeme třeba automatickou dvouzónovou klimatizaci, ergonomické sedadlo řidiče (AGR), čalounění kombinující látku a koženku, zadní parkovací kameru, adaptivní tempomat, bezklíčové odemykání a startování, elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, zadní loketní opěrku s průvlakem na lyže, středovou konzolu s USB portem a dvěma USB nabíječkami, zatmavená okna či litá 17palcová kola. Za cenu lehce přes 600.000 Kč už máte silnější 130koňovou verzi motoru 1.2 Turbo a osmistupňový automat, za stejné peníze dostanete i stejně výkonnou čtyřválcovou naftovou jedna-pětku CDTi s manuálem. A ta bude opravdu úsporná.

Ani nové astře nebude chybět sportovněji střižená linie GS-Line. Základem je motor 1.2 Turbo s výkonem 96 kW (130 koní) a manuálem, základní cena činí 579.990 Kč (po slevě 70.000 Kč). Výbava vychází z verze Elegance a navrch dostala 360° parkovací kameru, vyhřívání předních sedadel a volantu, sportovní sedadla a volant, hliníkové pedály, leskle černé orámování masky Opel Vizor, černou střechu či lesklá černá litá 17palcová kola Kadet. Naftová verze 1.5 CDTi (96 kW) stojí nejméně 629.990 Kč, tedy na to samé co turbobenzin s automatem. Nejvýkonnější verzí nabídky je plug-in hybrid 1.6 Turbo s kombinovaným výkonem 133 kW, který v kombinaci s linií GS-Line vychází na 879.990 Kč. Opel však nedělá rozdíly a nabízí jej u všech dostupných výbav.

Vrchol stále pod milion

Vrchol nabídky představuje linie Ultimate, pro niž jsou dostupné motory 1.2 Turbo (96 kW) a 1.5 CDTi (96 kW) výhradně v kombinaci s automatem a již zmíněný plug-in hybrid. I nejlépe vybavený tříválec se vejde pod 700 tisíc (689.990 Kč). Výbava Ultimate vychází z úrovně Elegance a přidává třeba litá 18palcová kola, chromované prvky exteriéru, světlomety Pixel Matrix LED s 84 segmenty v každém světle a dynamickým odstíněním ostatních účastníků provozu v dálkovém režimu, panoramatické střešní okno, head-up displej, čalounění Alcantarou či přední sedadla s certifikátem AGR. Na vrcholnou výbavu dává Opel i nejvyšší slevu (80.000 Kč), proto nejvýkonnější plug-in hybridní verze vychází „jen“ na 939.990 Kč. Bez slevy by se přehoupl přes milion.

Nový Opel Astra hatchback je už možné na českém trhu objednávat. První vozy se u nás objeví už v dubnu, o dva měsíce později dorazí praktičtější kombi označené ST. Astra s ryze elektrickým pohonem dorazí příští rok jako hatchback i kombi.

Opel Astra šesté generace: Motory a ceny pro český trh
Motor 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.2 Turbo 1.5 CDTi 1.5 CDTi 1.6 T PHEV
Výkon [kW] 81 96 96 96 96 133
Převodovka 6M 6M 8A 6M 8A 8A
Edition [Kč] 479.990 499.990 549.990 549.990 599.990 799.990
Elegance [Kč] 539.990 559.990 609.990 609.990 659.990 859.990
GS Line [Kč] - 579.990 629.990 629.990 679.990 879.990
Ultimate [Kč] - - 689.990 - 739.990 939.990

Opel

Němec Adam Opel založil svou společnost už v roce 1862. Od roku 1899 v ní začal vyrábet automobily a v roce 1914 se stal největším německým výrobcem.

V letech 1929–1931 se vlastníkem Opelu stal General Motors. Od roku 2017 byl Opel dceřinou společností koncernu Groupe PSA, od roku 2021 patří do skupiny Stellantis.

Opel Astra • Opel Corsa • Opel Crossland X • Opel Grandland X • Opel Mokka • Opel Zafira • Opel Combo • Insignia Country Tourer • Insignia GSi

Doporučujeme

Články odjinud