Na český trh nastupuje autíčko, jež potvrzuje, že Smart nebyl zas až takovým krokem mimo. Pojďme se na něj detailně podívat.
České zastoupení Toyoty zveřejnilo podrobnosti k začátku prodeje zajímavého městského vozu Toyota iQ. Zároveň byl uveřejněn kompletní ceník k tomuto modelu a k dnešnímu dni je model iQ již v oficiální nabídce pro trh v České republice.
Toyota iQ se bude v České republice nabízet ve třech motorizacích - 1,0l VVT-i, 1,4l D-4D a nový 1,33 Dual VVT-i, které jsou součástí firemní filozofie Toyota Optimal Drive, o níž jsme vás podrobně informovali na tomto místě. Model iQ bude možné získat s manuální 5 či 6 stupňovou převodovkou nebo se samočinnou převodovkou Multidrive. Také nabízené výbavy jsou tři - Luna, Sol a Lux.
Nejlevnější provedení startuje na ceně 339 900 Kč, což lze považovat za slušnou hodnotu s ohledem na rozsah standardní výbavy a jistou jedinečnost vozu. V bohaté základní výbavě základní řady Luna jsou totiž také systém ABS+EBD+BA, dále VSC, 9 airbagů včetně kolenního a hlavového airbagu v oblasti zadního okna (který se v sériové produkci objevuje vůbec poprvé, nahlédněte do přiložené fotogalerie), klimatizace, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, el. ovládaná okna, 15“kola z lehkých slitin, palubní počítač, elektrický posilovač řízení EPS, radiopřehrávač CD s podporou souborů MP3 a WMA, 6 reproduktorů, ovládání audio systému na volantu, imobilizér, výškově nastavitelný volant či optitronové palubní přístroje. Jak je vidět, iQ směřuje spíše na zákazníky, kteří ocení bohatou výbavu, ale také kompaktní rozměry a příznivou spotřebu paliva.
Základní pohonnou jednotkou je zážehový litrový tříválec s výkonem 50 kW při 6 000 ot./min. a točivým momentem 91 Nm při 4 800 ot./min. V kombinaci s pětistupňovou manuálně řazenou převodovkou (automat Multidrive je ve všech verzích nabízen za příplatek 30 000 Kč, jeho údaje jsou v závorkách) dosahuje rychlosti 150 km/h, zrychluje z 0 na 100 km/h za 16,6 s (17,7 s) a v kombinovaném režimu spotřebuje průměrně 4,5 l (4,7 l) benzínu na 100 km.
Tento motor se dodává k výbavám Luna a Sol, zatímco provedení Lux je při základní ceně 424 900 Kč vyhrazen výkonnější čtyřválec s objemem 1,33 l standardně dodávaný s manuálně řazeným „šestikvaltem“. Díky výkonu 72 kW/6 000 ot./min. a točivému momentu 123 Nm/4 400 ot./min. je o poznání čipernější, s manuálními převody je osazen systémem Start/Stop. Toyota iQ s ním pokoří stovku za 13,4 s (Multidrive 13,1 s), dosáhne rychlosti 170 km/h, ale spotřeba paliva zůstává v kombinovaném režimu na velmi slušných 4,8 (5,1) l/100 km. Oba zážehové motory mají čtyřventilové rozvody s proměnným časováním.
Vznětový čtyřválec 1,4 l D-4D s dvouventilovým rozvodem SOHC bude dodáván výhradně v kombinaci s prostřední výbavou a manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou, a to za cenu 429 900 Kč. Tento motor dává výkon 66 kW již při 3 400 ot./min. a jeho točivý moment 190 Nm je dostupný v rozmezí od 1 800 do 3 200 ot./min. Vůz s ním dosahuje rychlosti 170 km/h, z 0 na 100 km/h zrychluje za 12,6 s a v průměru si řekne o 3,9 l nafty na 100 km.
Toyota iQ se kromě jiného vyznačuje kompaktním samosvorným diferenciálem. Patřila k první šestici vozů, které byly testovány v nárazových testech EuroNCAP podle nové metodiky a uspěla zde, o čemž jsme vás informovali na tomto místě.
Zájemci o novinku mají od příštího týdne možnost seznámit se s modelem iQ u vybraných autorizovaných partnerů Toyota prioritně ve velkých městech ČR. První vozy by měly být předány zákazníkům na začátku září 2009.
Toyota iQ