Rok 2025 se nezdá tak daleko. Uvidíme, zda se Volkswagenu povede uvést první autonomní dodávky na silnice.
Elektrický minibus ID.Buzz plánuje Volkswagen předvést v sériové podobě už někdy příští rok, načež se dočkáme i jeho užitkové verze Cargo. Pro svou elektro dodávku má nicméně automobilka mnohem větší plány, a to přesněji na poli technologií autonomního řízení. Co nedávno předvedl vývojový prototyp ID.Buzz AD, teď značka ukazuje v dalších variacích.
Autonomní dodávku by samozřejmě chtěl Volkswagen uvést na trh pro nejrůznější využití. Na ITS World Congress v Hamburku, největší akci zaměřené na chytrou mobilitu, tak značka kromě služby u komerčních přepravních služeb nyní ukázala i myšlenku autonomního ID.Buzz jakožto ambulance, velkého taxíku pro sdílenou přepravu nebo pojízdné kanceláře.
Více podrobnějších informací k jednotlivým verzím Volkswagen neuvádí, v této chvíli se jedná o pouhé návrhy možného využití autonomní dodávky. Daleko by nicméně takové případy využití být nemusely. Ostatně u přepravních firem by chtěla automobilka nasadit první samořiditelné dodávky už v roce 2025.
Zboží nebo taxíky jsou jedna věc, budoucnost bezpečného autonomního převozu pacientů se nicméně může zdát nadále jako příliš daleko. Co však můžeme u osobního i užitkového ID.Buzz čekat už brzo, je soustředění Volkswagenu na interiéry využívající především recyklované materiály a čalounění bez použití zvířecí kůže.