Chystaný elektromobil a označovaný rival Tesly Model S od Porsche se stále prohání po Severní smyčce Nürburgringu a najíždí cenné testovací kilometry. Rychle a tiše.
Neslyšet od rychle jedoucího Porsche zvuk motoru se může nadále jevit trochu podivné, ale taková budoucnost je u německé značky již částečně za dveřmi. Prototyp elektromobilu Taycan byl nyní opět zachycen na Nordschleife a kromě hvízdání pneumatik projevoval své schopnosti tiše, jak se u plně elektrického modelu patří.
Model je pořád ještě zamaskován, ačkoliv máme dobrou představu, jak bude produkční verze dřívějšího konceptu Mission E vypadat. Na prototypu jsou pak stále vidět falešné rámečky koncovek výfuku. Věříme, že se pouze jedná o pozůstatek starší formy maskování elektrického modelu a sériový Taycan se této zbytečnosti nakonec zbaví.
Podle současných informací má mít Taycan výkon okolo 441 kW (600 koní) a může dosáhnout rychlosti 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Tyto specifikace se ale mají týkat nejvýkonnější verze. Ta základní má mít stále plně dostatečných 294 kW (400 koní).
Model bude využívat jeden elektromotor pro každou nápravu a lithium-iontové baterie. Na jedno nabití byste měli zvládnout ujet přes 500 kilometrů. Dostupná prý bude i rychlonabíječka, díky které si během 15 minut obstaráte energii na ujetí 400 km.
O produkci vozu se postará továrna ve Stuttgartu. Na počátku výroby bude schopná produkovat 20.000 elektrických vozidel ročně. V dealerstvích by se měla novinka objevit již během příštího roku.