Značka Opel letos do Ženevy přivezla také dvě nové studie vycházející z jejího stylového kompaktu Adam.
Kapitoly článku:
Opel Adam Rocks
Hlavní hvězdou stánku Opelu je letos v Ženevě nekonvenční a docela zajímavě naceněný kabriolet Opel Cascada, ale to není vše. Pánové z Opelu připravili také dvojici studií vycházející z modelu Opel Adam, který slavil svoji premiéru vloni v Paříži a jehož sériová výroba byla zahájena na počátku letošního roku.
Opel Adam Rocks: prý městský crossover, ale hlavně předzvěst otevřené verze
Opel Adam Rocks je podle Opelu městským crossoverem, který z něj zřejmě dělají zejména četné plastové obklady karoserie a zvýšená světlá výška. Za pozornost stojí také matově stříbřité doplňky, hlavní světlomety s LED, osmnáctipalcové lité ráfky, posílená brzdová soustava Brembo, ale hlavně plátěná stahovací střecha. Jde tedy o další důkaz toho, že Opel pracuje na sériové verzi Adam Cabrio.
Prostor pro cestující je u studie Adam Rocks velmi komfortní
Interiér konceptu Opel Adam Rocks vyniká luxusně pojatým interiérem čalouněným převážně hořčicově zbarvenou kůží Nappa. Okraje sedadel se dočkaly modrých praporků, všimneme si také šedě lakovaných dekoračních plastů na palubní desce a dveřích nebo špičkového zábavního systému Opel IntelliLink.
Opel Adam R2
Z poněkud jiného soudku je pak druhá novinka v podobě prototypu Adam R2, jež vychází ze soutěžního provedení Adam Cup plnícího požadavky skupiny FIA R2. Adam R2 je opatřen aerodynamickou sadou OPC, kapotou s rychloupínáky či stropním vstupem vzduchu do interiéru. Také R2 disponuje brzdami Bremvo a přidává sportovní naladění podvozku a lehké závodní ráfky.
Adam R2, to je však úplně jiná pohádka
Karoserie skrývá spartánský prostor pro závodníka a jeho spolujezdce, který se vyznačuje ochrannou klecí, skořepinovými sedadly Sparco, digitálním přístrojovým štítem, hasicím systémem, dlouhou pákou ruční brzdy a řadou dalších, v motoristickém sportu běžných prvků.
Připraveno k opulentnímu návratu Opelu do motoristického sportu
O pohon studie Opel Adam R2 se stará zážehový přeplňovaný čtyřválec 1,6 l EcoTec naladěný na 185 koní (136 kW) a 190 Nm. Točivý moment se na kola přední nápravy přenáší skrze diferenciál s omezenou svorností a pětistupňovou převodovku se sekvenčním řazením.