Značka Lexus do Paříže přiveze zcela nový hybridní koncept LF-CC. Oproti detroitské studii LF-LC působí poněkud střízlivějším dojmem, ale co do významu je jistě ještě důležitější...
Pod kódovým označením LF-CC špičková značka koncernu Toyota vystaví studii Lexus LF-CC. Toto kupé má naznačit vzhled budoucí generace kompaktního modelu Lexus IS, ale zároveň se stává také předobrazem nového vyzyvatele vozů typu Audi A5, neboť kupé dosud v řadě IS chybí.
Nový koncept Lexus LF-CC pro letošní Paříž
V porovnání se starším konceptem Lexus LF-LC, jenž se představil na letošním autosalonu v Detroitu, působí nový LF-CC dojmem většího přiblížení možnostem sériové výroby. Vyznačuje se podobným tvarem masky chladiče a poněkud vzad posunutými hlavními světlomety tvořenými v rovině umístěnými světelnými zdroji LED, jež přídi vozu dodávají členitější, v terminologii Lexusu „trojrozměrnější“ vzhled.
Při pohledu z profilu vynikají typické proporce dvoudveřového kupé s klasicky rozvrženou pohonnou soustavou, tedy spalovací motor vpředu a pohon zadních kol, takže zaznamenáme hlavně dlouhou kapotu, prostor pro posádku posunutý vzad a směrem vzad se zdvihající boční linii zakončenou výraznou odtrhovou hranou integrovanou do víka zavazadlového prostoru.
Některé prvky nového konceptu odkazují na jiné sériové mdoely i prototypy značky Lexus
Podle tvrzení Lexusu se pod skořápkou prototypu LF-CC skrývá zcela nová hybridní soustava, jež má nabízet špičkovou dynamiku, ovšem při emisích CO2 pod hranicí 100 g/km. Sestávat má z rovněž zcela nového zážehového čtyřválce, pracujícího v Atkinsonově cyklu, s objemem 2,5 l a přímým vstřikováním a vodou chlazeného elektromotoru s permanentním magnetem.
Také interiér má naznačovat podobu nové generace řady Lexus IS
Řízení toku točivého momentu z těchto skupin řídí speciální jednotka na základě aktuálních provozních podmínek a požadavků řidiče, samozřejmostí bude výkonná sada akumulátorů, ovšem jejich specifikace, stejně jako detaily celé pohonné soustavy, zatím zůstávají obestřeny rouškou tajemství. Můžeme-li však spekulovat na základě náznaků z uplynulých měsíců, kombinovaný výkon má přesahovat hranici 200 koní (147 kW).
Pánové z Lexusu uvádějí, že také pojetí interiéru včetně výběru obkladových a čalounických materiálů naznačuje podobu budoucí generace typu Lexus IS. Palubní deska je rozdělena do dvou základních skupin. Ta horní nabízí řidiči všechny potřebné provozní informace a sestává z přístrojového štítu a displeje uprostřed palubní desky, ta nižší je tvořena voličem jízdních režimů a panelem pro nastavování jednotlivých skupin vozu.
Oficiální premiéra modelu Lexus LF-CC proběhne na pařížském autosalonu hned 27. září, kdy se také dozvíme všechny potřebné podrobnosti. Zatím vaší pozornosti doporučíme nejen pěkné obrázky, ale také prezentační video.