Subaru Levorg je auto, které přitahuje ty nadšence do řízení, kteří se chtějí svižně projet a cítit chování auta, ale o vysoký výkon jim až tak nejde.  Foto:   Facebook Subaru CZ

Subaru Levorg je auto, které přitahuje ty nadšence do řízení, kteří se chtějí svižně projet a cítit chování auta, ale o vysoký výkon jim až tak nejde. | Foto: Facebook Subaru CZ

Sportovně laděný kombík měl při svém uvedení na trh perfektní vlastnosti, za které byl vděčný naddimenzovanému podvozku i přeplňovanému motoru 1.6 GT-S s výkonem 125 kW.  Foto:   Facebook Subaru CZ

Sportovně laděný kombík měl při svém uvedení na trh perfektní vlastnosti, za které byl vděčný naddimenzovanému podvozku i přeplňovanému motoru 1.6 GT-S s výkonem 125 kW. | Foto: Facebook Subaru CZ

S příchodem faceliftu však nastala změna. Turbo je pryč a místo něj nastoupil atmosférický dvoulitr o výkonu 110 kW (150 koní), který už nepotřebuje charakteristický průduch v kapotě.  Foto:   Facebook Subaru CZ

S příchodem faceliftu však nastala změna. Turbo je pryč a místo něj nastoupil atmosférický dvoulitr o výkonu 110 kW (150 koní), který už nepotřebuje charakteristický průduch v kapotě. | Foto: Facebook Subaru CZ

Důvodem jsou nadcházející emisní normy, kvůli kterým by bylo potřeba přeplňovanou jednotku poupravit. A to by se nemuselo finančně vyplatit.  Foto:   Facebook Subaru CZ

Důvodem jsou nadcházející emisní normy, kvůli kterým by bylo potřeba přeplňovanou jednotku poupravit. A to by se nemuselo finančně vyplatit. | Foto: Facebook Subaru CZ

Ostatně ze stejného důvodu přišel Forester o přeplňovanou benzinovou verzi XT a WRX STI skončilo úplně. Namísto toho se sáhlo po připravené dvoulitrové jednotce z Foresteru. Symetrický pohon všech čtyř kol a převodovka CVT samozřejmě zůstávají.   Foto:   Facebook Subaru CZ

Ostatně ze stejného důvodu přišel Forester o přeplňovanou benzinovou verzi XT a WRX STI skončilo úplně. Namísto toho se sáhlo po připravené dvoulitrové jednotce z Foresteru. Symetrický pohon všech čtyř kol a převodovka CVT samozřejmě zůstávají.  | Foto: Facebook Subaru CZ

Ceny nového Subaru Levorg začínají na částce 700.000 Kč ve vstupní výbavě Trend, což je o 25 tisíc méně, než kolik si Subaru řeklo za původní model.  Foto:   Facebook Subaru CZ

Ceny nového Subaru Levorg začínají na částce 700.000 Kč ve vstupní výbavě Trend, což je o 25 tisíc méně, než kolik si Subaru řeklo za původní model. | Foto: Facebook Subaru CZ

Ve výbavě nechybí 17palcová kola, dvouzónová klimatizace, 7palcový infotainment, bluetooth, asistent pro jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat. Na základní výbavu slušné.  Foto:   Facebook Subaru CZ

Ve výbavě nechybí 17palcová kola, dvouzónová klimatizace, 7palcový infotainment, bluetooth, asistent pro jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat. Na základní výbavu slušné. | Foto: Facebook Subaru CZ

Vyšší výbava Active za příplatek 80.000 Kč přidává aktivní natáčecí Bi-LED světlomety, přední LED mlhovky, bezklíčové odemykání a startování, parkovací kameru, systém pro detekci vozu v mrtvém úhlu nebo automatická potkávací světla.  Foto:   Facebook Subaru CZ

Vyšší výbava Active za příplatek 80.000 Kč přidává aktivní natáčecí Bi-LED světlomety, přední LED mlhovky, bezklíčové odemykání a startování, parkovací kameru, systém pro detekci vozu v mrtvém úhlu nebo automatická potkávací světla. | Foto: Facebook Subaru CZ

Nejvyšší výbava Executive za 880.000 Kč přináší některé výlučné prvky, jako jsou 18palcová kola, navigaci, hliníkové sportovní pedály, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech, chytré vnitřní zpětné zrcátko nebo větší brzdy.  Foto:   Facebook Subaru CZ

Nejvyšší výbava Executive za 880.000 Kč přináší některé výlučné prvky, jako jsou 18palcová kola, navigaci, hliníkové sportovní pedály, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech, chytré vnitřní zpětné zrcátko nebo větší brzdy. | Foto: Facebook Subaru CZ

U všech výbav pak platí pravidlo, že si můžete připlatit pouze za jiný lak. Stojí rozumných 12.000 Kč.  Foto:   Facebook Subaru CZ

U všech výbav pak platí pravidlo, že si můžete připlatit pouze za jiný lak. Stojí rozumných 12.000 Kč. | Foto: Facebook Subaru CZ

  Foto:   Facebook Subaru CZ

| Foto: Facebook Subaru CZ

  Foto:  Subaru

| Foto: Subaru

  Foto:  Subaru

| Foto: Subaru

  Foto:  Subaru

| Foto: Subaru

  Foto:  Subaru

| Foto: Subaru

  Foto:  Subaru

| Foto: Subaru

Sportovně laděný kombík měl při svém uvedení na trh perfektní vlastnosti, za které byl vděčný naddimenzovanému podvozku i přeplňovanému motoru 1.6 GT-S s výkonem 125 kW.  Foto:   Facebook Subaru CZ
S příchodem faceliftu však nastala změna. Turbo je pryč a místo něj nastoupil atmosférický dvoulitr o výkonu 110 kW (150 koní), který už nepotřebuje charakteristický průduch v kapotě.  Foto:   Facebook Subaru CZ
Důvodem jsou nadcházející emisní normy, kvůli kterým by bylo potřeba přeplňovanou jednotku poupravit. A to by se nemuselo finančně vyplatit.  Foto:   Facebook Subaru CZ
Ostatně ze stejného důvodu přišel Forester o přeplňovanou benzinovou verzi XT a WRX STI skončilo úplně. Namísto toho se sáhlo po připravené dvoulitrové jednotce z Foresteru. Symetrický pohon všech čtyř kol a převodovka CVT samozřejmě zůstávají.   Foto:   Facebook Subaru CZ
16
Fotogalerie

Subaru Levorg přišlo i v Česku o skvělý turbomotor. Teď má nižší výkon i cenu

Na kompletní změnu charakteru vozu si v rámci faceliftu troufne jen málokdo. Někdy ale prostě není jiná cesta. Jako v případě Subaru Levorg.

Subaru Levorg je auto, které přitahuje ty nadšence do řízení, kteří se chtějí svižně projet a cítit chování auta, ale o vysoký výkon jim až tak nejde. Sportovně laděný kombík měl při svém uvedení na trh perfektní vlastnosti, dané naddimenzovaným podvozkem i turbomotorem 1.6 GT-S s výkonem 125 kW (170 koní). A ano, měli jsme ho rádi.

S faceliftem ale přišla změna. Boxer turbo je pryč a místo něj nastoupil atmosférický dvoulitr se 110 kW (150 koní), který už nepotřebuje charakteristický průduch v kapotě.

Důvodem jsou emisní normy, kvůli kterým by bylo potřeba přeplňovaný motor poupravit. A to by se nemuselo finančně vyplatit. Ostatně ze stejného důvodu přišel Forester o přeplňovanou benzinovou verzi XT a WRX STI skončilo úplně. Namísto toho se sáhlo po připravené dvoulitrové jednotce z Foresteru. Symetrický pohon všech čtyř kol a převodovka CVT samozřejmě zůstávají. 

Ceny nového Subaru Levorg začínají na částce 700.000 Kč ve vstupní výbavě Trend, což je o 25 tisíc méně, než kolik si Subaru řeklo za původní model (při prvním uvedení na český trh v roce 2015 stálo dokonce 759.000 Kč). Ve výbavě nechybí 17palcová kola, dvouzónová klimatizace, 7palcový infotainment, bluetooth, asistent pro jízdu v pruzích nebo adaptivní tempomat. Na základní výbavu slušné.

Vyšší výbava Active za příplatek 80.000 Kč přidává aktivní natáčecí Bi-LED světlomety, přední LED mlhovky, bezklíčové odemykání a startování, parkovací kameru, systém pro detekci vozu v mrtvém úhlu nebo automatická potkávací světla.

Nejvyšší výbava Executive za 880.000 Kč přináší některé výlučné prvky, jako jsou 18palcová kola, navigaci, hliníkové sportovní pedály, elektricky nastavitelná sedadla v osmi směrech, chytré vnitřní zpětné zrcátko nebo větší brzdy. U všech výbav pak platí pravidlo, že si můžete připlatit pouze za jiný lak. Stojí rozumných 12.000 Kč.

Foto: Facebook Subaru CZ

Subaru Levorg: porovnání motorů
Motor 2.0i 1.6 GT-S
Zdvihový objem [cm3] 1995 1600
Válce/ventily 4/4 4/4
Největší výkon [kW/min] 110/6200 125/4800
Točivý moment [N.m/min]  198/4200 250/1800-4800
Převodovka CVT CVT
Max. rychlost [km/h] 195 210
Zrychlení 0-100 km/h [s] 11,7 8,9
Komb. spotřeba NEDC [l/100 km] 7,2-7,3 7,2
Komb. spotřeba WLTP [l/100 km] 8,7 -
Cena Trend [Kč] 700.000 už se neprodává
Cena Active [Kč] 780.000 už se neprodává
Cena Executive [Kč] 880.000 už se neprodává

Subaru

Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.

Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.

Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ

Doporučujeme

Články odjinud