86
Fotogalerie

Škoda v Ženevě: nejen nový Superb

Škoda představila v Ženevě kromě nového Superbu i další novinky. Pojďme si všechnny shrnout na jednom místě.

Škodovka si pro Ženevu připravila novinky hlavně pro své vlajkové lodi. Zcela nový Superb doplnilo i rozšíření řady GreenLine a podstatné, ač nepříliš viditelné vylepšení stěžejního modelu Octavia RS TDI. Všechny tři velké novinky vám představíme jednu po druhé.

Škoda Octavia RS TDI common rail

Mezi ženevskými novinkami Škody se objevil avizovaný ostrý naftový liftback a kombi Octavia RS TDi s novým agregátem. Pod kapotou této verze bude nyní čtyřválec 2,0 TDI o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 350 Nm, ovšem vybaven vstřikováním common-rail.

Dynamické vlastnosti vozu by měly zůstat beze změny, ale motor má nabídnout trochu více využitelných otáček a také hladší a klidnější chod.

_GT79152.jpg _GT79153.jpg _GT79154.jpg
_GT79155.jpg _GT79156.jpg
Octavia RS TDI Common-Rail

Škoda Superb GreenLine

Řada GreenLine není v nabídce automobilky žádnou žhavou novinkou, ale s představením nového Superbu se ihned dotkla i jeho. Stejně jako v případě Fabie představuje úspornou a ekologicky se tvářící verzi vozu.

Superb GreenLine se od běžného modelu odlišuje použitím doplňků, které ve výsledku sníží spotřebu. Tento model je vybaven naftovým agregátem 1,9 TDI PD DPF o výkonu 77 kW (105 k), který je proti běžnému modelu doplněn převodovkou s delšími převody. Dynamika se tak mírně zhorší, ale při dané rychlosti točí motor méně a spoří se palivo.

GreenLine dostal navíc pneumatiky s nízkým valivým odporem a pár aerodynamických doplňků, které snižují odpor vozu. Kombinovaná spotřeba pak má dosáhnout hodnoty 5,1 l na 100 km a emisí CO2 ve výši 136 g na 1 km.

_GT79135.jpg _GT79136.jpg _GT79137.jpg
_GT79139.jpg _GT79140.jpg _GT79161.jpg
_GT79162.jpg 
Škoda Superb GreenLine

Nová Škoda Superb ve světové premiéře

Hlavním trhákem expozice Škody ovšem bezesporu byla nová generace Superbu. Ta svými rozměry již nebude takovým lídrem střední třídy a to i přesto, že na délku porostl o 35 mm na 4 838 mm. Přeci jenom nové generace konkurentů výrazně porostly a Superb se tak bude muset spokojit ve střední třídě s pozicí velkého, ale ne největšího modelu.

Trochu zarážející je pak zmenšení rozvoru o 42 mm na 2 761 mm. Právě skvělý rozvor minulé generace zajišťoval opravdu enormní prostornost a také optickou vyváženost díky menším převisům. Ty není vzrostly o nemalých 77 mm a hlavně na zadní části vozu je to znát. Samotný design vozu jde v duchu současných modelů automobilky Škoda. Vcelku unifikovaná příď příliš nekoresponduje se zadní části, kdy jde cítit jakési násilné naroubování zadní partie vozu.

Liftback nebo sedan

Doslova revolucí je pak skutečnost, že Superb je současně liftback a sedan. Tedy, že víko zavazedelníku lze otevřít samostatně jako u sedanu, nebo i se zadním oknem, jako u liftbacku.

Tato vychytávka má spoustu výhod, mezi které patří např. skutečnost, že design vozu může připomínat líbivější sedan a přesto lze mít praktičnost přístupu do kufru jako u liftbacku.

Motory a převodovky

O pohon nové generace Superbu se budou starat tři benzínové a tři naftové agregáty, z nichž je značná část zcela nových, tedy takových, které u minulé generace nebyly k dispozici.

Základní benzínovou motorizací bude přeplňovaný čtyřválec 1,4 TSI o výkonu 92 kW, který doplní větší přeplňovaný čtyřválec 1,8 TSI. Vrcholem nabídky pak bude přímovstřikový šestiválec 3,6 FSI o výkonu 260 koní a točivém momentu 350 Nm, který bude doplněn pohonem na všechna čtyři kola, což je u Superbu také novinkou.

Naftu pak zastoupí dva původní a jeden nový agregát. Základ bude tvořit starší jednotka 1,9 TDI o výkonu 77 kW, který doplní dvoulitrový naftový motor 2,0 TDI PD o výkonu 103 kW. Vrcholem v nabídce nafty a také novinkou pod kapotou bude čtyřválec 2,0 TDI se vstřikováním common-rail o výkonu 125 kW (170 k) a točivém momentu 350 Nm.

Benzínové motory

 
1,4 TSI
1,8 TSI
3,6 FSI 4x4
Objem (ccm)
1 390
1 798
3 580
Výkon (kW/k)
92/125
118/160
191/260
Toč.momnt (Nm)
200
250
350
 
Zrychlení 0-100 (s)
10,5
8,6
6,5
Max.rychlost (km/h)
201
222
250
 
Komb.spotř.(l/100 km)
6,6
7,6
10

Naftové motory

 
1,9 TDI
2,0 TDI PD
2,0 TDI CR
Objem (ccm)
1 896
1 968
1 968
Výkon (kW/k)
77/105
103/140
125/170
Toč.momnt (Nm)
250
320
350
 
Zrychlení 0-100 (s)
12,5
10,2
8,8
Max.rychlost (km/h)
190
207
222
 
Komb.spotř.(l/100 km)
5,7
5,9
6


O přenos výkonu na kola se budou u benzínových verzí starat šestistupňové manuály. U modelu 1,8 TSI pak půjde objednat nový sedmistupňový automat DSG, ten je standardem u vrcholné verze 3,6 FSI.

Naftové motory budou mít převodovek více. Základní verze 1,9 TDI dostane pětistupňový manuál, 2,0 TDI PD šestistupňový manuál, který půjde pro obě verze vyměnit za automat DSG.

Výkon bude, mimo model V6 FSI, přenášen na přední kola. Klasický náhon na všechna kola s mezinápravovou spojkou Haldex, bude k dispozici od počátku pro model V6 FSI a později bude dostupný i pro modely s motorem 1,8 TSI a 2,0 TDI CR.

Nové prvky výbavy

Škoda s příchodem nové generace Superbu také výrazně obměnila možnosti výbavy svého vlajkového modelu. Mezi velké novinky v oblasti bezpečnosti bude patřit bezesporu nasazení kolenního airbagu a také zadních bočních airbagů, aktivní parkovací systém, střešní okno se solárním panelem a nebo aktivní světlomety AFS (adaptive Frontlight System).

Ten v závislosti na rychlosti upravuje osvětlení přes vozem, aby byla osvětlena právě ta část silnice, která je pro danou rychlost potřebná. Při nižších rychlostech se kužel rozšíří a osvětluje tak celou vozovku i okraje silnice, při vyšších rychlostech se světelný kužel zúží a prodlouží, aby osvětloval silnici před vozem.

Samozřejmostí je pak aktivní natáčení do zatáček, kde je navíc i Corner funkce, tedy přisvětlování mlhovkami při odbočování.

_GT79785.jpg _GT79786.jpg _GT79804.jpg
_GT79805.jpg _GT79803.jpg _GT79126.jpg
_GT79128.jpg _GT79087.jpg
_GT79089.jpg _GT79088.jpg _GT79091.jpg
_GT79122.jpg _GT79133.jpg _GT79141.jpg
_GT79142.jpg _GT79132.jpg _GT79125.jpg
_GT79150.jpg _GT79164.jpg _GT79165.jpg
_GT79166.jpg _GT79167.jpg
_GT79092.jpg _GT79096.jpg _GT79094.jpg
_GT79098.jpg _GT79097.jpg _GT79093.jpg
_GT79112.jpg _GT79109.jpg _GT79114.jpg
_GT79110.jpg _GT79113.jpg _GT79119.jpg
_GT79130.jpg _GT79120.jpg _GT79121.jpg
_GT79090.jpg
_GT79145.jpg _GT79146.jpg _GT79143.jpg
_GT79144.jpg _GT79147.jpg _GT79148.jpg
_GT79149.jpg
Živé foto ze Ženevy
02.jpg 03.jpg 04.jpg
05.jpg 06.jpg 07.jpg
08.jpg 09.jpg 10.jpg
11.jpg 12.jpg 13.jpg
14.jpg 15.jpg 16.jpg
26.jpg 28.jpg 29.jpg
30.jpg 31.jpg 32.jpg
33.jpg 34.jpg 35.jpg
50.jpg 51.jpg 52.jpg
53.jpg 54.jpg
Nová Škoda Superb na oficiálních fotografiích
 

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud