Po stránce rozměrů jsou totiž obě auta skoro identická – délka 4395 mm, šířka 1795 mm, rozvor 2655 mm, jen výška je u elektromobilu o 30 mm vyšší s 1570 mm.
U designu MX-30 se však Mazda mnohem více odvázala a nepřehlédnutelným odkazem na starší sportovní kupé RX-8 jsou takzvané „freestyle doors“ (názvosloví samotné Mazdy)...
...tedy boční dveře, které se otevírají naproti sobě, přičemž druhý pár dveří je výrazně menší. Zbytek karoserie se poté vyznačuje mnohem členitějšími prvky, včetně nového osvětlení vpředu i vzadu, výrazného převisu na přední masce a tak dále…
V interiéru jede Mazda téma udržitelné budoucnosti, takže MX-30 spoléhá na využití recyklovaných materiálů ve formě plastů, textilního čalounění nebo korkového obložení ze dřeva, které nebylo pokáceno.
23
Fotogalerie

Elektrická Mazda MX-30 má kompletní české ceny. Nakonec nejsou tak vysoké

Mazda se spuštěním předprodeje nového elektromobilu MX-30 neotálela. Teď už máme k dispozici kompletní ceny pro český trh, které jsou příznivější než v případě předprodejové nabídky.

899.990 Kč – taková byla cena nové Mazdy MX-30 koncem loňského roku, kdy se světu ukázala poprvé. České zastoupení Mazdy okamžitě spustilo systém rezervací a za poplatek 26.000 Kč jste si mohli zamluvit vůz v akční verzi First Edition. Složení částky bylo nezávazné – pokud jste si totiž své rozhodnutí zakoupit nový elektrický crossover v mezičase rozmysleli, peníze jste dostali zpět. Až do teď jsme znali cenu pouze verze First Edition, nyní ale máme k dispozici kompletní ceník pro český trh, který nabízí i cenově dostupnější alternativy.

Nová nejnižší cena Mazdy MX-30 činí 854.900 Kč. Dostanete za ni vůz ve výbavě GT, která zahrnuje třeba litá 18palcová kola, LED světlomety a zadní svítilny, infotainment s 8,8palcovým středovým displejem, 7palcový digitální přístrojový štít, head-up displej, rádio s DAB, bluetooth a Apple CarPlay i Android Auto konektivitou, parkovací senzory vpředu i vzadu či plejádu asistentů včetně rozpoznávání dopravních značek a hlídání jízdních pruhů. Bez příplatku je pouze bílý lak karoserie Arctic, za další odstíny (včetně třítónového lakování) se platí od 13.900 do 51.900 Kč.

O 20.000 Kč dráž (874.900 Kč) vychází verze GT Plus. Navíc dostanete ostřikovače světlometů, vyhřívaná a elektricky sklopná vnější zpětná zrcátka, vnitřní zpětné zrcátko s automatickou clonou, vyhřívaná přední sedadla i volant, zadní loketní opěrku, bezklíčové odemykání či odmrazování stíračů.

V české nabídce i nadále zůstává akční verze First Edition, navíc za stále stejnou cenu 899.990 Kč. Její výbava zahrnuje třeba adaptivní LED světlomety, zatmavená zadní boční skla, bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko, čalounění sedadel kombinující látku a koženku, korkový dekor středového panelu či sedadlo řidiče s pamětí.

Vedle trojice pevně daných linií jsou v nabídce i pakety Luxury Modern, Luxury Vintage a Premium. První dva zmíněné vycházejí z verze First Edition, liší se však provedením čalounění sedadel a prošíváním loketních opěrek. Paket Premium je zaměřený na elektroniku. Zahrnuje audio Bose s 12 reproduktory, 360°kamerový systém, kameru sledující pozornost řidiče či systém pro průjezd křižovatkou a pro jízdu v silném provozu.

Mazda MX-30: Technická data a české ceny
Motor e-Skyactiv
Největší výkon [kW] 105
Točivý moment [N.m] 265
Kapacita baterie [kWh] 35,5
Hmotnost baterie [kg] 310
Pohotovostní hmotnost [kg] 1645
Maximální rychlost [km/h] 140
Zrychlení 0-100 km/h [s] 9,7
Komb. spotřeba [kWh/100 km] 19
Dojezd na jedno nabití [km] 200
Cena GT [Kč] 854.900
Cena GT Plus [Kč] 874.900
Cena First Edition [Kč] 899.990
Cena GT Plus/Luxury Modern [Kč] 910.900
Cena GT Plus/Luxury Modern/Premium [Kč] 940.900
Cena GT Plus/Luxury Modern/Premium/SR* [Kč] 963.900
Cena GT Plus/Luxury Vintage [Kč] 910.900
Cena GT Plus/Luxury Vintage/Premium [Kč] 940.900
Cena GT Plus/Luxury Vintage/Premium/SR* [Kč] 963.900
*střešní okno

Mazda

Japonskou automobilku založil v roce 1920 Jujiro Matsuda. Název se někdy odkazuje na jeho jméno, jindy na perského boha Ahura Mazda.

V roce 1979 vstoupil do Mazdy Ford, který postupně navyšoval a prodával svůj podíl. Dnes ale vlastní už malou část společnosti.

Mazda MX-30 • Mazda2 •​ Mazda3 •​ Mazda6 •​ Mazda CX-3 •​ Mazda CX-30 •​ Mazda CX-5 •​ Mazda MX-5

Doporučujeme

Články odjinud