Foto: Peugeot

| Foto: Peugeot

 Foto: Peugeot

| Foto: Peugeot

 Foto: Peugeot

| Foto: Peugeot

Renault Zoe

Renault Zoe

224
Fotogalerie

Autosalon Paříž 2010: velký přehled novinek

Pařížský autosalon právě ukazuje světu budoucnost automobilismu. Jaká bude? Náhledněte do ní s námi. (Doplněno 1.10. 17:00)

Kapitoly článku:


Tipy na úvod: Projděte si také náš fotospeciál, ve kterém vám většinu dále představených vozů ukážeme na živých snímcích přímo z pařížského výstaviště.

Nepřehlédněte ani naši galerii krásných hostesek.



Doplněno 1.10. 17:00:
Audi A1 1,4 TFSI 185 koní - kompletní informace a fotografie, Audi e-Tron Spyder - podrobné představení, Citroën C5 2011 facelift, Ferrari California HELE - oficiální informace a fotografie, Ford Fiesta WRC, Ford Mondeo 2011 ECOnetic, Ford Ka ECOnetic, Hyundai i20 Sport Edition, Lotus Elan 2013, Lotus Elise 2015, Lotus Esprit 2013, Lotus Eterne, Maserati GranTurismo MC Stradale - podrobné představení, Nissan Townpod, Peugeot HR1, Renault Zoe 2010, Toyota Verso S - podrobné představení

Doplněno 30.9. 12:00: Aston Martin Vantage N420 Roadster, Audi Quattro Concept, Ford Focus ST 2012 - nové informace a snímky, Jaguar C-X75, Lamborghini Sesto Elemento - úplné představení, Seat Exeo 2011, Seat IBE II., Škoda Octavia Green E Line, Nový Volkswagen Passat 2011 - úplné představení

Doplněno 29.9. 8:30: Audi A1 1,4 TSI 185/S1 - nové informace, Audi e-Tron Spyder - únik, Exagon Furitve e-GT, Ferrari SA Aperta, Honda Jazz Hybrid - nové informace a fotografie, Infiniti G Cabrio IPL Concept, Jeep a jeho nové modely a motorizace, Kia Pop - nové snímky, Lamborghini Sesto Elemento - únik fotografie celého vozu, Lamborghini Gallardo LP570-4 Blancpain Edition, Mercedes CL65 AMG 2011, Mercedes-Benz S 250 CDI - oficiální informace a snímky, Opel Astra GTC Paris - nové informace a snímky, první video, Range Rover Evoque - první jízdní video, Smart eScooter, Škoda a inovovaná řada GreenLine

Doplněno 23.9. 0:00: Audi A1 TSI 185 koní, Audi RS3, BMW 6 2011, BMW - další menší novinky, Citroën Lacoste, Chevrolet Orlando - nové detaily, Koncept Lamborghini - nové informace a snímek, Lotus Elite, Maserati GranTurismo MC Stradale, Peugeot EX1, Porsche 911 Speedster 2011, Range Rover Evoque, Saab 9-3 ePower, Volkswagen Passat 2011, Volvo S60 a V60 R-Design



V Evropě se každoročně koná celá řada autosalonů, jen dva z nich jsou ale těmi, pro které si nejvýznamnější světoví výrobci automobilů šetří své novinky. Ten jarní je vždy v Ženevě a o ten podzimní se střídají Paříž s Frankfurtem. Letos vyšla řada na francouzskou metropoli, kam již nějaký ten pátek motoristická veřejnost celého světa upírá svou pozornost. My u této události samozřejmě nemůžeme chybět a jako obvykle vám s předstihem přinášíme souhrnný článek, v němž postupem času najdete všechny podstatné novinky, jež se v Paříži představí.

Na Paris Expo se letos ukážou prakticky všechny významné firmy v oboru z celého světa, které oznámily celkem stovku světových premiér svých produktů. Ne všechny jsou pro nás relevantní, ty podstatné a ale na tomto místě zmíníme dříve nebo později zmíníme.

Předtím, než se pustíme do souhrnu všech prezentovaných novinek, nám ale dovolte zrekapitulovat několik organizačních údajů pro případ, že si tuto akci nehodláte nechat ujít. Zatímco 30. září a 1. říjen jsou dny vyhrazené novinářům a odborné veřejnosti, běžní návštěvníci budou moci pařížský autosalon navštívit od 2. do 17. října a to v následujících časech:

  • Běžně od 10:00 do 20:00 hodin
  • Ve čtvrtky 7. a 14. října od 10:00 až do 22:00 hodin

Ceny zůstávají stejné, jako v roce 2008. Dospělý zaplatí za lístek 12 EUR, mladí od 10 do 18 let 6 EUR, pro skupiny nad patnáct osob lze uplatnit slevu, kdy jednu osobu vyjde lístek na 10 EUR. Děti do 10 let pak mají vstup zdarma.

Více informací o programu, jako i o možnostech dopravy na místo nebo parkování kolem areálu získáte přímo na oficiálních stránkách autosalonu.

A nyní již k jednotlivým novinkám. V tuto chvíli vám nabízíme již velmi ucelený přehled desítek premiér, které vám vždy v krátkosti přibížlíme. U každé novinky pak najdete odkaz na podrobnější představení toho kterého modelu, ve kterém se dočtete všechny dosud známé informace. Přehled budeme samozřejmě dále rozšiřovat s tím, jak nás automobilky, nebo jiné zdroje budou informovat o představovaných novinkách. Některé totiž svými pařížskými zajímavostmi chlubí až na místě samém...



Pokud byste se chtěli podívat na speciály z minulých autosalonů, máme pro vás řadu tipů.

Tip1: Speciály z autosalonů v Ženevě 2010, Frankfurtu 2009, Brně 2009, Ženevě 2009, Ženevě 2008, Paříži 2008, Ženevě 2007, Frankfurtu 2007, Paříži 2006, Ženevě 2006, Frankfurtu 2005, Detroitu 2005, Ženevě 2005 a Brně 2005.

Tip2: Prohlédněte si živé fotografie z autosalonu v Brně 2010, Ženevě 2010, Brně 2009 poprvé, Brně 2009 podruhé, Ženevě 2008, Frankfurtu 2007, Brně 2007, Ženevě 2007Paříži 2006Ženevě 2006, Brně 2006, Bratislavě 2006.


 


Alfa Romeo TCT a 2,0 JTDM 140

Některé automobilky si pro letošní autosalon v Paříži připravily hned několik významných novinek. Za všechny zmiňme Chevrolet, který přiveze do Francie celé čtyři světové premiéry. Něco podobného se bohužel nedá říci o Alfě Romeo, která si asi bude muset vzít do Francie pořádnou armádu svých vyhlášených hostesek, aby vůbec bylo na co se dívat. Ve stánku Alfy Romeo totiž nebude nového téměř nic.

Alfa zkrátka neprožívá radostné časy a pokud se nestane zázrak, bude to znát i na pařížském autosalonu. A to i přesto, že značka slaví sto let své existence a pro představení nového modelu či konceptu je to skvělá příležitost. Zatímco mateřský Fiat ohlásil pro jednu z nejvýznamnějších světových autovýstav alespoň premiéru dvou Abarthů SS, Alfa přiveze pod Eiffelovu věž jeden ani ne úplně nový motor a jednu ani ne úplně novou převodovku. A to je vše, přátelé.

Alfa Romeo a nuda v Parizi 01.jpg Alfa Romeo a nuda v Parizi 04.jpg Alfa Romeo a nuda v Parizi 06.jpg

Tip: Další detaily o omezeném spektru pařížských novinek Alfy Romeo najdete zde.

Aston Martin Vantage N420 Roadster

Otevřené provedení navazuje na kupé V8 Vantage N420 uvedené během letošního léta, o němž jsme podrobně psali na tomto místě. Novinka z tohoto stroje do značné míry vychází, ale má nabídnout rozptýlení těm, jimž učarovala rychlá jízda s větrem na pleši.

Vylepšený osmiválec s objemem 4,7 l dosahuje výkonu 426 koní (313 kW), v přepočtu tedy dosahuje hodnoty 420 britských koní, jež dala omezené sérii jméno. Kabriolet díky němu zrychlí z klidu na 96 km/h za 4,5 s. Konstruktéři měli při vývoji tohoto modelu jasný cíl, a sice snížit pohotovostní hmotnost. V rozsáhlejší míře proto použili lehkých kompozitních materiálů, z nichž jsou vyrobeny také difuzor v zadním nárazníku a decentní „lízátko“ pod předním nárazníkem.

Aston Martin Vantage N420 16.jpg Aston Martin Vantage N420 18.jpg Aston Martin Vantage N420 15.jpg

Tip: Podrobné informace o střechyprostém Astonu N420 Roadster najdete zde.

Audi e-Tron Spyder

Koncept e-Tron od své premiéry v Detroitu povyrostl. Otevřený roadster s tradičním označením Spyder, který jsme prvně zmínili již dříve, je v porovnání s původním kupé o 130 mm delší a o 30 mm širší, celkové rozměry (d/š/v) tak činí 4 060/1 810/1 110 mm. Otevřený e-Tron je navíc oproti kupé poněkud realističtější co do potenciálu eventuální sériové výroby. Jak si možná vzpomenete, e-Tron Coupe bylo čistým elektromobilem, zatímco Spyder kombinuje vznětový motor s elektromotory.

Podélně před zadní nápravou je usazen vidlicový šestiválec TDI o výkonu 300 koní (221 kW) a točivém momentu vrcholícím hodnotou 650 Nm pohánějící kola zadní nápravy. Každé z předních kol je navíc doplněno elektromotory, jež přidávají dalších 87 koní (64 kW) a 352 Nm. Pohotovostní hmotnost vozu činí 1 450 kg a je rozložena mezi nápravy v ideálním poměru 50:50, což naznačuje velmi dobré jízdní vlastnosti. Audi e-Tron Spyder zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,4 s, zatímco nejvyšší rychlost je elektronicky omezena na 250 km/h.

Audi etron Spyder ofic 12.jpg Audi etron Spyder ofic 14.jpg Audi etron Spyder ofic 15.jpg

Tip: Vše podstatné o konceptu Audi e-Tron Spyder najdete zde.

Audi A1 1,4 TSI 185 koní

Již před samotným autosalonem se ale ven dostaly informace o tom, že právě představená A1 1,4 TFSI se 185 koňmi výkonu měla původně nést jméno S1. Audi se ale nakonec rozhodlo nekazit image označení S jakožto záruky pohonu všech kol quattro. Právě tím totiž A1 dnes vybavena být nemůže a zřejmě ani v dohledné době nebude. V Paříži se „bývalá S1” představila v celé kráse, a tak se pojďme podívat na to, co nového nám k ní Audi sdělilo.

Jednak jsou to fotografie, které ale neukazují nic zásadně nového. Vůz je vybaven již dávno představeným paketem S-line a 17" koly ve známých designech. Pokud byste tuto A1 chtěli alespoň ve svých očích přiblížit vrcholu řady, Audi vám nabízí možnost přikoupit si třeba panoramatickou střechu nebo xenonové světlomety s LED „hadovkami” pro denní svícení. Uvnitř najdeme třeba ambientní osvětlení pomocí LED či černě čalouněný strop, z příplatkové výbavy se nabízí nespočet prvků vč. navigačního systému, audiosystému Bose nebo vyhřívaných sedadel s koženým čalouněním.

Pod kapotou se nachází motor 1,4 TFSI přeplňovaný turbodmychadlem i kompresorem, který byl pro použití v S1 nejsilnější A1 naladěn na 185 koní (136 kW) a až 250 Nm točivého momentu.

Audi A1 14 TFSI S-line alias S1 01.jpg Audi A1 14 TFSI S-line alias S1 02.jpg Audi A1 14 TFSI S-line alias S1 03.jpg

Tip: Veškeré dostupné informace a fotografie nového vrcholu řady A1 najdete zde.

Audi Quattro Concept

Koncept nového Audi Quattro má oslavit třicáté výročí od zavedení stejnojmenného originálu, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Novinka pochopitelně zachovává svoji sportovní povahu a ortodoxní, přeplňovaný zážehový pětiválec. V tomto případě má objem 2,5 l, dosahuje výkonu 408 koní (300 kW), točivého momentu až 480 Nm a používá šestistupňovou převodovku s manuálním řazením. Ta přenáší výkon na kola s ráfky o průměru 20 palců připevněné centrální maticí, za nimiž lze pozorovat uhlíkokeramické brzdové kotouče a šestipístkové třmeny.

Vůz se má podle automobilky Audi vyznačovat schopností zrychlit z klidu na 100 km/h jen za 3,9 sekundy a normovanou průměrnou spotřebou udržet na rozumné hranici 8,5 l/100 km. Na těchto parametrech nese velkou zásluhu také pohotovostní hmotnost 1 300 kg. Pokud se vám tato hodnota nezdá nijak zvlášť nízká, pak je třeba dát si věci do souvislostí - vězte, že třeba sériové Audi TT RS je o dva metráky těžší. U konceptu nového Quattra jsou například obě kapoty a přední spoiler vyrobeny z uhlíkových kompozitů, zadní sedadla byla nahrazena policí pro odkládání helmy nebo jiných důležitých předmětů.

Audi Quattro koncept 30.jpg Audi Quattro koncept 31.jpg Audi Quattro koncept 32.jpg

Tip: Podrobné informace o konceptu nového Audi Quattro najdete zde.

Audi RS3 - opět nepředstaveno

Představení RS3 vám už slibujeme docela dlouho, sebekriticky se musíme přiznat k tomu, že jsme ji již před celým rokem očekávali ve Frankfurtu. A neviděli jsme ji dodnes.

Podle posledních špionážních snímků však přípravy nejostřejší A3 vrcholí, život současné generace tohoto modelu se navíc neodvratně chýlí ke svému konci. Audi tedy podle nás již nemá na co čekat - uvádění RS verzí se závěrem života toho kterého modelu je u Audi obvyklé, ale udělat to spolu se skončením jeho výroby? To by asi velký smysl nedávalo.

Věřme tedy, že RS3 nyní v Paříži konečně uvidíme, na superostrý kompakt s motorem z modelu TT RS bychom se podívali tuze rádi. Podle informací od dealerů se vůz má začít prodávat ještě letos v omezené edici 2 700 kusů a pod kapotou přivítat zmíněný motor s nesníženým výkonem 340 koní. Uvidíme.

Audi RS3 001.jpg Audi RS3 003.jpg Audi RS3 005.jpg Foto © Automedia

Audi RS3 při testech na Severní smyčce Nürbrugringu

Bentley Continental GT 2011

Model Continental GT je nejstarším typem značky Bentley, a tak není divu, že přišel čas pro změnu. Upraven byl design karoserie i jejího interiéru, aby lépe odpovídal stylingu nastolenému vlajkovou lodí Mulsanne. Při čelním pohledu zaznamenáme dva páry nových LED světlometů jakoby obklopené drahokamy a zasahující do rozšířených blatníků, nový je též celý segment nárazníku kombinovaného se spoilerem. Rám masky chladiče navazuje na linie kapoty a ve své spodní části nese poznávací značku. S podobnou stylizací se setkáváme také na zádi vozu. Také zadní blatníky byly poněkud rozšířeny a hostí ostřeji řezané sdružené svítilny. Rozšíření blatníků pochopitelně není samoúčelné, rozchod kol totiž nabyl o 41 mm vpředu a o 48 mm vzadu.

Pod kapotou se nachází šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 583 koní (429 kW) a 700 Nm a schopný spalovat E85. Ten tak pro modelý rok 2011 posílil o 16 koní a spolu s pohotovostní hmotností sníženou o 65 kg vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosáhnout rychlosti 318 km/h. Koncem roku 2011 se dočkáme i nového čtyřlitrového osmiválce, jenž v nabídce stávající dvanáctiválec naštěstí jen doplní. S objemem rovných 4,0 l prý nabídne o 40 % nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než jednotka W12. Potvrdily se tak nedávné spekulace o nasazení čtyřlitrového osmiválce, jen s tím rozdílem, že nebude naftový, ale benzinový. Díky Bohu.

Bentley Continental GT 01.jpg Bentley Continental GT 02.jpg Bentley Continental GT 36.jpg

Tip: Podrobné představení facliftovaného Conti GT najdete zde.

BMW 6 2011

Dalo se očekávat, že letošní pařížský autosalon bude místem premiéry nové generace BMW řady 6, jak bude vypadat jsme ale dosud mohli jen tušit. Špionážní snímky, které jsme zatím mohli vidět, naznačovaly obvykle jen to, že vůz bude mít rámcově podobné tvary jako jeho dosavadní generace, detaily nám ale zůstávaly skryty. Nyní jsme se dočkali prvních oficiálních snímků, a tak se konečně můžeme podívat na to, čím nás bude mnichovská automobilka po další roky mezi kupé vyšší střední třídy zásobit.

A musím říci, že první dojem je zvláštní. Není to žádný šok, neboť nová „šestka” se svými základní vzhledovými liniemi drží trendu nastoleného novou generací  řady 5, zbytek jsme mohli viděť na čtyřdvéřovém konceptu Gran Coupe. Přesto je pro mě zejména hodně zakulacená příď překvapením. Když jsem spatřil první fotografii, myslel jsem si, že jde o nástupce Mazdy MX-3 vyráběné mezi léty 1991 a 1998. Jenže není to Mazda, je to BMW.

Oproti dosavadnímu řešení je ztvárnění přídě obratem o 180 stupňů - pokud byste si současné BMW 5 chtěli udělat ze dřeva, stačila by vám na zpracování jejích žraločích tvarů sekera. Na tu novou si budete muset koupit jemných pilníčků, abyste mnichovskému delfínkovi nepocuchali čumáček.

Pohled z profilu už žádné větší překvapení nepřinese, snad jen nižší záď vzala šestce ambice alespoň vzhledově konkurovat Porsche 911. Samotné zadní partie jsou znovu „pětkové”, to tam je tedy i tradiční Bangleovské prolnutí víka kufru s koncovým světly.

BMW 6 2011 koncept oficialni 07.jpg BMW 6 2011 koncept oficialni 09.jpg BMW 6 2011 koncept oficialni 11.jpg

Tip: Podrobné představení „konceptu” nového BMW 6 najdete zde.

Další novinky BMW

V Paříži se se můžeme těšit na novou generaci nové generace středního SUV X3 pro modelový rok 2011 (podrobně jsme vám ji představili na tomto místě včetně obvyklé dávky stovek fotografií), jež se bude moci pochlubit třeba elektromechanickým posilovačem Servotronic s degresivním účinkem, stabilizací Drive Dynamic Control, adaptivními světlomety nebo couvací kamerou Top View. Chybět nebude ani „zelená“ verze BMW X3 EfficientDynamics, která se má vyznačovat šestiválcovým motorem v kombinaci s osmistupňovou dvouspojkovou převodovkou a soustavou řízeného zhášení motoru start/stop.

Ačkoli aktuální generace středního sedanu řady 5 patří spíše mezi nováčky, v Paříži se objeví řadové šestiválce 525d o výkonu 204 koní (150 kW) a 528i s výkonem 258 koní (190 kW) pro kombi Touring. V obou karosářských verzích se objeví vrcholný „diesel“ 535d s působivým výkonovým maximem rovných 300 koní (220 kW). Sedan i kombi budou nově moci být ve verzích 535i a 530d doplněny trvalým pohonem všech kol xDrive, totéž platí pro variantu 550i, ovšem pouze s karoserií sedan. Soustava drive bude za příplatek k mání také ke všem verzím modelu Gran Turismo.

BMW 5 6.JPG BMW 5 7.JPG BMW 5 9.JPG

Tip: Více o dalších novinkách BMW pro Paříž najdete zde.

Citroën C4 Picasso a Grand Picasso 2011 facelift

Pro Paříž tu máme i dva (no, spíše jeden a půl) inovované Citroëny - Picasso a Grand Picasso.

Automobilka vypustila jen omezené množství snímků, ale i z těch je patrné, v čem spočívají zásadní inovace, neboť jich věru není mnoho. Tou nejviditelnější je přidání současného hitu všech faceliftů, LED světel pro denní svícení, upravená jsou i přední světla s čirými blinkry a zadní světla s černou lištou. Na Picassu najdete také nové logo vozu, a to na masce chladiče, na víku zavazadlového prostoru, ve středu litých kol, na volantu a na klíčích. V případě pořízení příplatkového prvku „Black Top”  dostanete na výběr z šesti variant odstínů karoserie, které doplňuje leskle černá střecha a sloupky dveří. Uvnitř je znát nová paleta barev čalounění a obkladů, jež je u verze Exclusive dále rozšířena.

Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 01.jpg Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 02.jpg Citroen C4 Picasso a Grand Picasso 2011 04.jpg 

Tip: Více o faceliftovaných MPV Citroënu najdete zde.

Citroën C5 2011 facelift

Změn na inovované C5 na první pohled zřejmě mnoho neobjevíte, za zmínku však stojí především na nízkou spotřebu zaměřený pohon eHDi, výkonnější „diesel“ s objemem 2,2 l, jeden nový „benzín“ nebo světla pro denní svícení složená z LED. Pojďme se na to všechno podívat.

Pohon eHDi se již dříve objevil třeba ve vozech C4 Picasso a Grand Picasso a nyní byl adoptován i větší „pětkou“. Vychází ze známého čtyřválce HDi s objemem 1,6 l a výkonem 110 koní (81 kW), písmenko „e“ znamená instalaci soustavy strat/stop a (velmi) částečné rekuperace brzdné energie, potažmo výkonnějším alternátorem a akumulátorem s větší kapacitou. Motor je standardně osazen robotizovanou převodovkou PSA s možností řazení páčkami pod volantem. Citroën C5 eHDi vykazuje průměrnou spotřebu 4,6 l/100 km a emise CO2 ve výši 120 g/km. Standardní C5 1,6 HDi přitom vyprodukuje 140 g CO2 a spotřebuje o 0,7 l/100 km více nafty.

Novinkou se stává také možnost výběru osvědčené zážehové „šestnáctistovky“ VTi o výkonu 120 koní (88 kW). Spotřebuje údajně v průměru 6,2 l/100 km, což by mělo být podstatně méně než u jednotky 1,8 16V, kterou v nabídce nahrazuje.

Citroen C5 2011 01.jpg Citroen C5 2011 06.jpg Citroen C5 2011 04.jpg

Tip: Vše o drobném faceliftu Citroënu C5 najdete zde.

Citroën DS4

Na první pohled je jasné, že produkční DS4 žádné velké překvapení nepřinese. Ostatně ani nemohla, vždyť už DS High Rider vypadal vcelku „produkčně”. Novinka je pochopitelně postavena na bázi nové generace modelu C4, s délkou 4,27 metru, šířkou 1,81 metru a výškou 1,53 je ale ve srovnání se svou sestřičkou stále poněkud „high”, když je o 40 milimetrů vyšší. DS4 je také o 20 mm širší, na délku je naopak o 60 mm kratší.

Příď vozu jasně ctí linie, které jsme poprvé mohli spatřit na současné C5. Ty jsou ladné, ale zároveň poněkud bachraté, což je zjevné zejména na nafouknutých předních blatnících, které hostí 19" kola (ta jistě nebudou standardem, na snímcích jsou ale k vidění právě ta) aniž by to vypadalo nepatřičně.

Boční profil s ostře se svažujicí střechou připomene spíše kupé než hatchback (není to ve výsledku tak trochu francouzská X6?) a „alfácky” skryté kliky zadních dveří spolu se ztvárněním C sloupků velmi umně maskují, že vůz má více než tři dveře. Záď na první pohled vypadá jako zvýšený Volkswagen Scirocoo (a ne že ne...), což ale neznamená nic špatného, neboť díky tomu působí lehce a dynamicky. Sportovní dojem umocňuje i ztvárnění dvojce koncovek výfuků po stránách jakési imitace difuzoru.

Citroen DS4 oficialni 01.jpg Citroen DS4 oficialni 05.jpg Citroen DS4 oficialni 18.jpg

Tip: Kompletní představení DS4 najdete zde.

Citroën Lacoste

samotný DS4 jistě vzbudí zaslouženou pozornost, ale stánek Citroënu na autosalonu v Paříži bez svérázné studie by byl jako francouzské jídlo bez dobrého vína. Pro letošní Autosalon Citroën spojil své síly s francouzskou oděvní značkou Lacoste a výsledkem jejich spolupráce je svérázný Lacoste Concept. Stojí na rozvoru náprav 2 300 mm, dlouhý je 3 450, široký 1 800 a vysoký 1 520 mm, což z něj dělá rozměrového konkurenta třeba trojčatům Aygo, C1 a 107. Pod krátkou kapotou se nachází konvenční zážehový tříválec, přičemž Citroën tvrdí, že nabídne „dostatečné výkony pro pohon vozidla těchto rozměrů a hmotnosti.“

Na voze najdeme řadu prvků přímo odkazujících na svět módy a značku Lacoste. Na první pohled si všimneme specifických litých kol se vzorem připomínajícím povrch golfového míčku, tmavé části karoserie zase nesou linkování ve stylu výpletu tenisové rakety. Čalounění jednoduchých sedadel zase má budit dojem sportovní polokošile. Věnec dvouramenného volantu vypadá jako kolo motocyklu, palubní deska je velmi jednoduchá a přes celou její šířku se táhne pás schopný zobrazovat provozní situace.

Citroen DS4 lacoste 23.jpg Citroen DS4 lacoste 24.jpg Citroen DS4 lacoste 25.jpg 

Tip: Podrobné informace o konceptu Citroën Lacoste najdete zde.

Exagon Furitve e-GT

Také letos autosalon v Paříži zřejmě nabídne několik zajímavostí z místních luhů a hájů, ačkoli přeborníky v této disciplíně stále zůstávají Švýcaři v Ženevě. Například stánek společnosti Exagon Engineering ozdobí prototyp sportovního vozu Furitve EGT s hybridním pohonem, svojí povahou nikoli nepodobný třeba Fiskeru Karma.

Stroj je opatřen dvěma elektromotory Siemens s celkovým výkonem 340 koní (250 kW) a na jedno nabití (lze využít domácí zásuvky na 230V) ujede 400 až 800 km. To jsou trochu zvláštní počty, ale vysvětluje je fakt, že na palubě máme najít také motor s vnitřním spalováním určený výhradně k napájení akumulátorů (toto řešení pro změnu připomene Chevrolet Volt). Právě v kombinaci s ním dosahuje akční rádius hodnoty až 800 km.

Vůz má zrychlit na stovku za 3,5 sekundy, nejvyšší rychlost pak dosahuje hranice 300 km/h, ale v sériové výrobě, jež má začít na sklonku roku 2012, bude omezena na 250 km/h. Pro zachování rentability byla stanovena hranice 100 vyexpedovaných vozů ročně.

Exagon Furitive e-GT 01.jpg Exagon Furitive e-GT 02.jpg Exagon Furitive e-GT 03.jpg

Tip: Více snímků Exagonu Furitive e-GT a video z jeho představení najdete zde.

Audi etron

Audi e-tron je elektrické SUV z dílny německé automobilky. Slibuje dojezd až 411 km na jedno nabití. Elektromobil Audi e-tron je postavený na platformě MLB stejně jako například Audi A8 nebo VW Touareg.

Audi e-tron S-line • Audi e-tron Sportback

Doporučujeme

Články odjinud