Volkswagen Phaeton měl být labutí písní značky a novým vzorem pro luxusní limuzíny. Ferdinand Piëch kladl vývojářům mnohdy těžko splnitelné podmínky, nic neopomenul a každý prvek dotáhnul do precizního detailu. Volkswagen 

Volkswagen Phaeton měl být labutí písní značky a novým vzorem pro luxusní limuzíny. Ferdinand Piëch kladl vývojářům mnohdy těžko splnitelné podmínky, nic neopomenul a každý prvek dotáhnul do precizního detailu. | Volkswagen 

Technicky měl Phaeton nejlepší předpoklady na úspěch, ale cenou se vyrovnal Audi A8 a Mercedesu třídy S, což se při zdrženlivém vzhledu podobném Passatu a slovem „lidový“ v názvu neodpouští. Volkswagen 

Technicky měl Phaeton nejlepší předpoklady na úspěch, ale cenou se vyrovnal Audi A8 a Mercedesu třídy S, což se při zdrženlivém vzhledu podobném Passatu a slovem „lidový“ v názvu neodpouští. | Volkswagen 

Trh to dal záhy najevo. Celkové prodeje byly hluboko za očekáváními a finanční výsledky šly do ztrát. Volkswagen 

Trh to dal záhy najevo. Celkové prodeje byly hluboko za očekáváními a finanční výsledky šly do ztrát. | Volkswagen 

Přesto automobilku neopouštěla naděje a chystala pod taktovkou Josefa Kabaně nástupce. Jenže pak v roce 2015 přišla aféra Dieselgate a spolu s mizernou poptávkou poslala o rok později Phaeton do propadliště dějin. Volkswagen 

Přesto automobilku neopouštěla naděje a chystala pod taktovkou Josefa Kabaně nástupce. Jenže pak v roce 2015 přišla aféra Dieselgate a spolu s mizernou poptávkou poslala o rok později Phaeton do propadliště dějin. | Volkswagen 

Lépe řečeno, značka změnila priority, veškeré své úsilí vložila do platformy MEB a vydala se cestou masivní elektromobility. Volkswagen 

Lépe řečeno, značka změnila priority, veškeré své úsilí vložila do platformy MEB a vydala se cestou masivní elektromobility. | Volkswagen 

Letos si ale na Phaetona vzpomněla. Možná proto, že se v Číně docela dobře prodávala první generace a duchovnímu nástupci Phideon, postaveném na platformě MLB, se stále daří. Volkswagen 

Letos si ale na Phaetona vzpomněla. Možná proto, že se v Číně docela dobře prodávala první generace a duchovnímu nástupci Phideon, postaveném na platformě MLB, se stále daří. | Volkswagen 

Odtajněné fotografie jediného funkčního prototypu ukazují, jak byl nástupce blízko sériové produkci. Volkswagen 

Odtajněné fotografie jediného funkčního prototypu ukazují, jak byl nástupce blízko sériové produkci. | Volkswagen 

Základem se stala platforma MLB Evo využívaná také Touaregem. Právě jeho rysy se objevují na limuzíně, což je patrné podle široké masky chladiče s bohatým chromováním a základního tvaru světlometů. Volkswagen 

Základem se stala platforma MLB Evo využívaná také Touaregem. Právě jeho rysy se objevují na limuzíně, což je patrné podle široké masky chladiče s bohatým chromováním a základního tvaru světlometů. | Volkswagen 

Zadní svítilny se Josef Kabaň snažil ozvláštnit spojením chromovanou lištou, ale výsledek spíše připomíná moderní interpretaci Škody Superb, což není zcela příhodné. Volkswagen 

Zadní svítilny se Josef Kabaň snažil ozvláštnit spojením chromovanou lištou, ale výsledek spíše připomíná moderní interpretaci Škody Superb, což není zcela příhodné. | Volkswagen 

I když na nástupce v podobě konceptu Phaeton D2 měl opět veškeré dispozice stát se právoplatným členem flotily luxusních limuzín, nelze se ubránit dojmu, že by se historie opakovala. Volkswagen 

I když na nástupce v podobě konceptu Phaeton D2 měl opět veškeré dispozice stát se právoplatným členem flotily luxusních limuzín, nelze se ubránit dojmu, že by se historie opakovala. | Volkswagen 

Z Touarega poznáváme i rozměrnou dotykovou obrazovkou, díky níž bylo možné se zbavit prakticky všech fyzických tlačítek. Nechybí leštěný dřevěný dekor ani kvalitní kůže použitá i na palubní desce. Volkswagen 

Z Touarega poznáváme i rozměrnou dotykovou obrazovkou, díky níž bylo možné se zbavit prakticky všech fyzických tlačítek. Nechybí leštěný dřevěný dekor ani kvalitní kůže použitá i na palubní desce. | Volkswagen 

Široký středový tunel mezi řidičem a spolujezdcem vymezuje prostor také cestujících vzadu, přičemž loketní opěrka ukrývá odnímatelný tablet a panel ovládání polohy sedadel. Ti si mohli užít samostatně ovládaných sedadel s masážní funkcí a ventilací. Volkswagen 

Široký středový tunel mezi řidičem a spolujezdcem vymezuje prostor také cestujících vzadu, přičemž loketní opěrka ukrývá odnímatelný tablet a panel ovládání polohy sedadel. Ti si mohli užít samostatně ovládaných sedadel s masážní funkcí a ventilací. | Volkswagen 

Míru pronikajícího světla reguluje dvojice střešních oken, zatímco obrazovky multimediálního zařízení zajišťují rozptýlení posádky na dlouhých cestách. Počítalo se i s prodlouženou verzí o 120 mm ve prospěch zadních sedadel. Volkswagen 

Míru pronikajícího světla reguluje dvojice střešních oken, zatímco obrazovky multimediálního zařízení zajišťují rozptýlení posádky na dlouhých cestách. Počítalo se i s prodlouženou verzí o 120 mm ve prospěch zadních sedadel. | Volkswagen 

Technicky měl Phaeton nejlepší předpoklady na úspěch, ale cenou se vyrovnal Audi A8 a Mercedesu třídy S, což se při zdrženlivém vzhledu podobném Passatu a slovem „lidový“ v názvu neodpouští. Volkswagen 
Trh to dal záhy najevo. Celkové prodeje byly hluboko za očekáváními a finanční výsledky šly do ztrát. Volkswagen 
Přesto automobilku neopouštěla naděje a chystala pod taktovkou Josefa Kabaně nástupce. Jenže pak v roce 2015 přišla aféra Dieselgate a spolu s mizernou poptávkou poslala o rok později Phaeton do propadliště dějin. Volkswagen 
Lépe řečeno, značka změnila priority, veškeré své úsilí vložila do platformy MEB a vydala se cestou masivní elektromobility. Volkswagen 
13
Fotogalerie

Toto mohl být nástupce luxusního Volkswagenu Phaeton! Měřil by se s nejlepšími, ale pohřbily ho elektromobily

Volkswagen Phaeton by letos oslavil 20. narozeniny, tedy pokud by jej značka v roce 2016 nesmetla ze stolu. Přitom nástupce měl jen krůček k sériové výrobě.

Volkswagen Phaeton měl být novým vzorem pro luxusní limuzíny. Ferdinand Piëch kladl vývojářům mnohdy těžko splnitelné podmínky, nic neopomenul a každý prvek dotáhnul do precizního detailu. Technicky měl Phaeton nejlepší předpoklady na úspěch, ale cenou se vyrovnal Audi A8 a Mercedesu třídy S, což se při zdrženlivém vzhledu podobném Passatu a slovem „lidový“ v názvu neodpouští.

Trh to dal záhy najevo. Celkové prodeje byly za očekáváními a finanční výsledky šly do ztrát. Přesto automobilku neopouštěla naděje a chystala pod taktovkou Josefa Kabaně nástupce. Jenže pak v roce 2015 přišla aféra Dieselgate a spolu s mizernou poptávkou poslala o rok později Phaeton do propadliště dějin. Lépe řečeno, značka změnila priority, veškeré své úsilí vložila do platformy MEB a vydala se cestou masivní elektromobility.

Letos si ale na Phaetona vzpomněla. Možná proto, že se v Číně docela dobře prodávala první generace a duchovnímu nástupci Phideon, postaveném na platformě MLB, se stále daří.

Odtajněné fotografie jediného funkčního prototypu ukazují, jak byl nástupce blízko sériové produkci. Základem se stala platforma MLB Evo využívaná také Touaregem. Právě jeho rysy se objevují na limuzíně, což je patrné podle široké masky chladiče s bohatým chromováním a základního tvaru světlometů. Zadní svítilny se Josef Kabaň snažil ozvláštnit spojením chromovanou lištou, ale výsledek spíše připomíná moderní interpretaci Škody Superb, což není zcela příhodné.

Z Touaregu poznáváme i rozměrnou dotykovou obrazovkou, díky níž bylo možné se zbavit prakticky všech fyzických tlačítek. Nechybí leštěný dřevěný dekor ani kvalitní kůže použitá i na palubní desce. Široký středový tunel mezi řidičem a spolujezdcem vymezuje prostor také cestujících vzadu, přičemž loketní opěrka ukrývá odnímatelný tablet a panel ovládání polohy sedadel. Ti si mohli užít samostatně ovládaných sedadel s masážní funkcí a ventilací. Míru pronikajícího světla reguluje dvojice střešních oken, zatímco obrazovky multimediálního zařízení zajišťují rozptýlení posádky na dlouhých cestách. Počítalo se i s prodlouženou verzí o 120 mm ve prospěch zadních sedadel.

I když na nástupce v podobě konceptu Phaeton D2 měl opět veškeré dispozice stát se členem flotily luxusních limuzín, nelze se ubránit dojmu, že by se historie opakovala. Nelze proto mít Volkswagenu za zlé, že dal přednost elektromobilitě, kterou si díky široké škále zajímavých modelů může užít daleko více lidí.

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud