Pod kapotou S8 najdete koncernový osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. | Audi S8 Zdroj: Audi

Pod kapotou S8 najdete koncernový osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. | Audi S8 | Zdroj: Audi

Ve výsledku tak novinka nabízí výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m. Samozřejmostí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro. | Audi S8 Zdroj: Audi

Ve výsledku tak novinka nabízí výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m. Samozřejmostí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro. | Audi S8 | Zdroj: Audi

S8 pak dostává standardně aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. | Audi S8 Zdroj: Audi

S8 pak dostává standardně aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. | Audi S8 | Zdroj: Audi

Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu. Nakonec je S8 vybaveno i řízením kol zadní nápravy pro zlepšení agility dlouhé limuzíny. | Audi S8 Zdroj: Audi

Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu. Nakonec je S8 vybaveno i řízením kol zadní nápravy pro zlepšení agility dlouhé limuzíny. | Audi S8 | Zdroj: Audi

Po stránce exteriéru dává S8 své schopnosti najevo agresivnějšími nárazníky, nižšími prahy a také čtveřicí výfukových koncovek vzadu. Volbou poté mohou být až 21palcová kola, za kterými razí červeně lakované brzdové třmeny. | Audi S8 Zdroj: Audi

Po stránce exteriéru dává S8 své schopnosti najevo agresivnějšími nárazníky, nižšími prahy a také čtveřicí výfukových koncovek vzadu. Volbou poté mohou být až 21palcová kola, za kterými razí červeně lakované brzdové třmeny. | Audi S8 | Zdroj: Audi

Uvnitř se mnohé nemění kromě například karbonového dekoru palubní desky a dveří, odznaků S nebo polstrování Alcantarou. A samozřejmě i S8 si ponechává všechny technologické vychytávky jako standardní A8. | Audi S8 Zdroj: Audi

Uvnitř se mnohé nemění kromě například karbonového dekoru palubní desky a dveří, odznaků S nebo polstrování Alcantarou. A samozřejmě i S8 si ponechává všechny technologické vychytávky jako standardní A8. | Audi S8 | Zdroj: Audi

Ve výsledku tak novinka nabízí výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m. Samozřejmostí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro. | Audi S8 Zdroj: Audi
S8 pak dostává standardně aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. | Audi S8 Zdroj: Audi
Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu. Nakonec je S8 vybaveno i řízením kol zadní nápravy pro zlepšení agility dlouhé limuzíny. | Audi S8 Zdroj: Audi
Po stránce exteriéru dává S8 své schopnosti najevo agresivnějšími nárazníky, nižšími prahy a také čtveřicí výfukových koncovek vzadu. Volbou poté mohou být až 21palcová kola, za kterými razí červeně lakované brzdové třmeny. | Audi S8 Zdroj: Audi
6
Fotogalerie

Nové Audi S8 oficiálně: Mild-hybridní V8 kombinuje s chytrým podvozkem

Audi již konečně představuje přiostřenou verzi limuzíny A8. Novince pod kapotou nechybí osmiválec.

S uvedením ostré limuzíny S8 si dalo Audi vcelku načas, jelikož nové generace standardní A8 jsme se dočkali už před takřka dvěma lety. Dálniční rychlík už je však konečně tady a přichází s tradičními úpravami, které posunují luxusní model na další úroveň.

Pod kapotou S8 tedy najdete koncernový osmiválec o objemu čtyř litrů dopovaný dvěma turbodmychadly, který je ke všemu doplněn o 48V mild-hybridní systém. Ve výsledku tak novinka nabízí výkon 420 kW (571 koní) a točivý moment 800 N.m. Samozřejmostí je osmistupňová automatická převodovka a pohon všech kol quattro.

S8 pak dostává standardně aktivní vzduchový podvozek s funkcí prediktivního nastavení pro každé kolo zvlášť, například v závislosti na detekci rozbité cesty před vozem, pro kterou systém příhodně upraví charakteristiku odpružení vozu. Není již novinkou, že chytrý podvozek zvládá auto naklánět do zatáček pro zajištění co nejstabilnějšího průjezdu. Nakonec je S8 vybaveno i řízením kol zadní nápravy pro zlepšení agility dlouhé limuzíny. Za příplatek jsou navíc dostupné i karbon-keramické brzdy.

Po stránce exteriéru dává S8 své schopnosti najevo agresivnějšími nárazníky, nižšími prahy a také čtveřicí výfukových koncovek vzadu. Volbou poté mohou být až 21palcová kola, za kterými razí červeně lakované brzdové třmeny. Uvnitř se mnohé nemění kromě například karbonového dekoru palubní desky a dveří, odznaků S nebo polstrování Alcantarou. A samozřejmě i S8 si ponechává všechny technologické vychytávky jako standardní A8.

Dynamické schopnosti S8 nám Audi teprve zveřejní, stejně jako větší počet fotografií. Prozatím také čekáme na datum uvedení na trh a základní cenovky.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

Doporučujeme

Články odjinud