62
Fotogalerie

Peugeot 508: vrcholný Peugeot v detailech

Peugeot podrobně představil svoji novou vlajkovou loď. Pojďme se tedy pořádně podívat na její techniku i řadu nových fotografií.

Premiéra 508 je plánována na Peugeotův domácí, pařížský autosalon, ale vůz nám automobilka poprvé letmo představila již v červenci. Nyní, již jen pár týdnů před velkým pařížským veřejným debutem, máme pokupě všechny podstatné informace a nové snímky, a tak se pojďme na „pětsetosmu” podívat ještě jednou.

Model s označením 508 vrací do palety nabízených modelů Peugeot kód začínající číslem 5 po dlouhých dekádách. Zatím posledním představitelem byl typ 505 dodávaný s karoseriemi sedan a kombi a vyráběný s karoseriemi sedan a kombi. Nový Peugeot 508 nahrazuje nejen střední řadu 407, ale také velký sedan 607, jenž tedy zatím nedostane plnohodnotného následníka. Pravdou ovšem je, že poměrně rozložitý Peugeot 508 se této limuzíně v ledasčem vyrovná...

I-508_1007PC001.jpg I-508_1007PC002.jpg I-508_1007PC003.jpg

Přední část typu 508 (dodáván bude jako sedan a kombi SW) demonstruje vývoj nejnovějších stylových znaků Peugeotu, který odstartoval koncept SR1 s „plovoucí“ mřížkou chladiče a výraznými protáhlými světlomety využívajícími technologii LED. Podobně vzadu vystupují z kapoty sedanu tři červené části světel maskující tři řady LED, SW využívá motiv „zahnutého“ světla s červenou světelnou lištou kolem, která se rozsvítí po zapnutí světel.

Pod kapotou najdeme vesměs malolitrážní, přeplňované motory s přímým vstřikováním plnící bez výjimek emisní normu Euro 5. Atmosféricky plněným „exotem” je základní pohonná jednotka 1,6 VTi s výkonem 120 koní (88 kW) při 6 000 ot./min. a točivým momentem 160 Nm při 4 250 ot./min. Zájemci o silnější zážehový motor mají k mání již jen známou „šestnáctistovku“ 1,6 THP naladěnou na 156 koní (115 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment 240 Nm dostupný v rozmezí od 1 400 do 4 000 ot./min.

I-508_1007PC005.jpg I-508SW_1007PC002.jpg I-508SW_1007PC005.jpg

Širší je již nabídka vznětových motorů. Začíná „šestnáctistovkou“ HDi s výkonem 112 koní (82 kW) při 3 600 ot./min. a točivým momentem 254 Nm při 1 750 ot./min. (185 Nm v kombinaci s automatickou převodovkou). Zlatým středem je osvědčený čtyřválec 2,0 HDi s točivým momentem 340 Nm a výkonem 140 koní (103 kW), resp. 163 koní (120 kW) pro „automat“. Vrcholem nabídky se stává jednotka 2,2 HDi s výkonem 204 koní (150 kW) při 3 500 ot./min. a točivým momentem mohutných 450 Nm od 2 000 do 2 750 ot./min.

Všechny převodovky jsou šestistupňové a v závislosti na modelu mohou mít manuální, automatizované nebo automatické řazení (standardem pro 2,2 HDi). Pohotovostní hmotnost Peugeot 508 se pohybuje v rozmezí od 1 390 do 1 540 kg, kombík SW je o 20 až 120 kg těžší. 

I-508_1007PC008.jpg I-508_1007PC028.jpg I-508_1007PC027.jpg

V nabídce výbavových prvků se kromě jiných objeví také barevný head-up display, čtyřzónová klimatizace nebo bezklíčové otevírání a startování. Každý člen posádky si zejména díky prvotřídní prostornosti vozu bude užívat pocitu výsadního postavení. U SW se tento pocit ještě násobí obrovskou prosklenou panoramatickou střechou, ne nepodobnou té známé z Peugeotu 407 SW (v testu ojetiny jsme vám tento model představili na tomto místě). Zavazadlový prostor pojme v základním uspořádání 545 l zavazadel (SW 660 l), po sklopení zadních sedadel do roviny podlahy zavazadelníku vznikne objem 1 581, resp. 1 865 l. Interiér má nabízet posádce podobné rozměry jako dosavadní Peugeot 607.

Pokud vás 508 zaujala, rezervujte si na začátek října letenku do Paříže. Právě na tamním autosalonu bude 508 poprvé k vidění.

Rozměry (v závorce pro SW)

Rozvor náprav
2 817 mm
Délka/šířka/výška
4 792 (4 813)/1 920/1 456 (1 476) mm

I-508_1007PC004.jpg I-508_1007PC009.jpg I-508_1007PC010.jpg
I-508_1007PC011.jpg I-508_1007PC013.jpg I-508_1007PC015.jpg
I-508_1007PC016.jpg I-508_1007PC019.jpg I-508_1007PC020.jpg
I-508_1007PC021.jpg I-508_1007PC022.jpg I-508_1007PC023.jpg I-508_1007PC026.jpg

I-508SW_1007PC006.jpg I-508SW_1007PC007.jpg I-508SW_1007PC012.jpg I-508SW_1007PC013.jpg I-508SW_1007PC014.jpg I-508SW_1007PC017.jpg I-508SW_1007PC018.jpg
I-508SW_1007PC019.jpg

I-508SW_1007PC020.jpg I-508SW_1007PC022.jpg I-508SW_1007PC027.jpg
I-508SW_1007PC028.jpg I-508SW_1007PC030.jpg I-508SW_1007PC035.jpg
I-508SW_1007PC036.jpg I-508_1007PC034.jpg I-508_1007PC035.jpg I-508_1007PC036.jpg
I-508_1007PC037.jpg
I-508_1007PC038.jpg

I-508_1009TECH_A.jpg I-508_1009TECH_B.jpg I-508_1009TECH_C.jpg I-508_1009TECH_E.jpg
I-508_1009TECH_G.jpg I-508_1009TECH_H1.jpg I-508_1009TECH_H2.jpg
I-508_1009TECH_J.jpg I-508_1009TECH_J1.jpg I-508_1009TECH_K.jpg
I-508SW_1009TECH_A.jpg I-508SW_1009TECH_B.jpg I-508SW_1009TECH_C.jpg I-508SW_1009TECH_E.jpg
I-508SW_1009TECH_G.jpg I-508SW_1009TECH_H1.jpg I-508SW_1009TECH_H2.jpg
I-508SW_1009TECH_J.jpg I-508SW_1009TECH_J_ssnumero.jpg I-508_1007PC007.jpg
Peugeot 508

Peugeot

Peugeot je největší francouzská automobilka, od roku 2021 patřící do skupiny Stellantis.

Rodinná firma vznikla už v roce 1810, roku 1858 přijala svůj typický znak. První vozítko, kterému lze říkat automobil, Peugeot vyrobil v roce 1899.

Peugeot 108 • Peugeot 208 • Peugeot 308 • Peugeot 2008 • Peugeot 3008 • Peugeot 5008 • Peugeot 508 SW • Peugeot Rifter • Peugeot Traveller • Peugeot Boxer

Doporučujeme

Články odjinud