Navzdory  zrušenému autosalonu v Ženevě  se i BMW pouští do své plánované premiéry, kterou je nový koncept i4. Vize plně elektrického Gran Coupe už je vskutku blízko produkčnímu vzezření, plánovaného na příští rok. 

Navzdory zrušenému autosalonu v Ženevě se i BMW pouští do své plánované premiéry, kterou je nový koncept i4. Vize plně elektrického Gran Coupe už je vskutku blízko produkčnímu vzezření, plánovaného na příští rok. 

Ve stejnou dobu chce BMW vypustit do světa i svou novou elektrickou vlajkovou loď,  SUV iNext .

Ve stejnou dobu chce BMW vypustit do světa i svou novou elektrickou vlajkovou loď, SUV iNext.

Designem bude čtyřdveřové „kupé“ v sériové podobě určitě trochu umírněné, ačkoliv všichni víme, že například u starších hybridů i3 a  i8  umělo BMW po stránce vzhledu trochu zariskovat.

Designem bude čtyřdveřové „kupé“ v sériové podobě určitě trochu umírněné, ačkoliv všichni víme, že například u starších hybridů i3 a i8 umělo BMW po stránce vzhledu trochu zariskovat.

Podobně jako u chystané  nové generace řady 4  bychom se však neměli vyhnout velkým ledvinkám na přídi zasahujícím nízko k zemi.

Podobně jako u chystané nové generace řady 4 bychom se však neměli vyhnout velkým ledvinkám na přídi zasahujícím nízko k zemi.

Produkční i4 se rovněž dočká nových aerodynamických kol, které BMW poprvé uvede na  elektrickém iX3 .

Produkční i4 se rovněž dočká nových aerodynamických kol, které BMW poprvé uvede na elektrickém iX3.

Změn se do produkce určitě dočká také interiér. V konceptu hraje na futuristicky minimalistickou notu s čistě bílým čalounění a měděnými doplňky.

Změn se do produkce určitě dočká také interiér. V konceptu hraje na futuristicky minimalistickou notu s čistě bílým čalounění a měděnými doplňky.

Jednoduché palubní desky s velkým zakřiveným displejem zahrnujícím přístrojový štít a infotainment bychom se ovšem v určitě podobě mohli dočkat.

Jednoduché palubní desky s velkým zakřiveným displejem zahrnujícím přístrojový štít a infotainment bychom se ovšem v určitě podobě mohli dočkat.

Ovládací prvky na středovém tunelu pak vychází z již zavedeného stylu dnešních BMW.

Ovládací prvky na středovém tunelu pak vychází z již zavedeného stylu dnešních BMW.

Technickou stránku nám BMW prozradilo už dříve. V i4 se tedy objeví pátá generace elektrického pohonu eDrive, zajišťující výkon až 390 kW (530 koní) – nejspíše pro vrcholnou variantu modelu.

Technickou stránku nám BMW prozradilo už dříve. V i4 se tedy objeví pátá generace elektrického pohonu eDrive, zajišťující výkon až 390 kW (530 koní) – nejspíše pro vrcholnou variantu modelu.

Akcelerace z nuly na 100 km/h má trvat zhruba 4 vteřiny a maximální rychlost je udávaných 200 km/h. Na  nutném ozvučení elektromobilu  mimochodem pracoval známý filmový skladatel  Hans Zimmer .

Akcelerace z nuly na 100 km/h má trvat zhruba 4 vteřiny a maximální rychlost je udávaných 200 km/h. Na nutném ozvučení elektromobilu mimochodem pracoval známý filmový skladatel Hans Zimmer.

Baterie pro i4 se má vyznačovat extrémně plochým designem, tudíž si BMW slibuje i slušně prostorný interiér. Kapacita modulu čítá asi 80 kWh a nabíjet bude možné výkonem až 150 kW.

Baterie pro i4 se má vyznačovat extrémně plochým designem, tudíž si BMW slibuje i slušně prostorný interiér. Kapacita modulu čítá asi 80 kWh a nabíjet bude možné výkonem až 150 kW.

Slibovaný dojezd na jedno nabití je až 600 kilometrů (WLTP), přičemž dobití na 80 % kapacity má trvat v nejrychlejším případě cca 35 minut. Za přibližně 6 minut tak bude možné zvýšit dojezd vozu o 100 km.

Slibovaný dojezd na jedno nabití je až 600 kilometrů (WLTP), přičemž dobití na 80 % kapacity má trvat v nejrychlejším případě cca 35 minut. Za přibližně 6 minut tak bude možné zvýšit dojezd vozu o 100 km.

Uvedení i4 bude tedy v roce 2021 doprovázet i premiéra elektrického  SUV iNEXT . Oběma modelům bude nicméně předcházet se stejnou generací pohonu  BMW iX3 , tedy čistě elektrická varianta současného X3.

Uvedení i4 bude tedy v roce 2021 doprovázet i premiéra elektrického SUV iNEXT. Oběma modelům bude nicméně předcházet se stejnou generací pohonu BMW iX3, tedy čistě elektrická varianta současného X3.

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

 Zdroj: BMW 

| Zdroj: BMW 

Navzdory  zrušenému autosalonu v Ženevě  se i BMW pouští do své plánované premiéry, kterou je nový koncept i4. Vize plně elektrického Gran Coupe už je vskutku blízko produkčnímu vzezření, plánovaného na příští rok. 
Ve stejnou dobu chce BMW vypustit do světa i svou novou elektrickou vlajkovou loď,  SUV iNext .
Designem bude čtyřdveřové „kupé“ v sériové podobě určitě trochu umírněné, ačkoliv všichni víme, že například u starších hybridů i3 a  i8  umělo BMW po stránce vzhledu trochu zariskovat.
Podobně jako u chystané  nové generace řady 4  bychom se však neměli vyhnout velkým ledvinkám na přídi zasahujícím nízko k zemi.
26
Fotogalerie

Takto budou znít budoucí vozy BMW. V provozu je uslyšíme už v červenci

Skladatel Hans Zimmer odvedl v BMW naprosto dokonalou práci. Nikdo nic jiného ani nečekal.

Automobilka BMW v úterý oficiálně představila svůj nejnovější elektromobil, kterým je čtyřmístný grand tourer i4 s výkonem 530 koní, akcelerací na stovku za necelé čtyři vteřiny a slibovaným dojezdem 600 kilometrů na jedno nabití. Velmi slibně vypadající konkurence Tesly Model S a Porsche Taycan ukáže svou produkční podobu v příštím roce.

I když má BMW i4 obdivuhodné parametry, největší pozornost na sebe strhává jeho zvuk. Ten totiž vytvořil slavný skladatel Hans Zimmer, jehož práci můžete znát z hudebních podtónů oscarových pecek, jako jsou Gladiátor, Počátek, Interstellar či Dunkirk. Pro vozy BMW vytvořil zvukovou paletu IconicSounds Electric, která se postupně objeví ve všech elektrifikovaných modelech značky.

„Věříme, že zvuk, který jsme vytvořili, je klasický, ale současně překvapivý, a má v sobě pro značku BMW typickou lehkost. Zvukový repertoár BMW Concept i4 sahá od zvuků zaměřených na jízdu v režimu Experience po intenzivnější tóny v režimu Sport. Zvukové prostředí ale vytváří také dodatečné zvuky, jako je například otevírání dveří nebo startování vozu“, okomentoval svou práci Zimmer.

Pro Zimmera jde o již druhou práci v Mnichově. Poprvé jste tóny z jeho skladatelské hlavy mohli slyšet v konceptu Vision M Next. Zvuk nastartování vozu, který je i v níže přiloženém videu, budou mít všechny elektrifikované vozy BMW od července tohoto roku.

BMW

BMW (zkratka z Bayerische Motoren Werke AG) je německá automobilka, které vznikla v roce 1916. Sídlí v Mnichově. BMW vlastní také značku Mini a patří pod ní i Rolls-Royce Motor Cars.

BMW Řada 1 • BMW Řada 2 • BMW Řada 3 • BMW Řada 4 • BMW Řada 5 • BMW Řada 6/6 GTBMW Řada 7BMW X1 • BMW X2BMW X3BMW X4BMW X5BMW X6BMW X7BMW Z4

Doporučujeme

Články odjinud