A je to tady: zcela nové Subaru Legacy ve verzi pro trhy USA bylo právě představeno.
Když přichází s novým modelem některá z velkoprodukčních automobilek, bývá to zajímavé, ovšem když s něčím novým přijde třeba automobilka Subaru, je to přeci jen něco jiného a důvod k oslavě. Nyní vám tedy můžeme oficiálně představit šestou generaci modelové řady Subaru Legacy, jejíž podobu předznamenala studie Subaru Legacy Concept z loňského autosalonu v Los Angeles, přičemž první snímky sériového provedení Subaru Legacy VI jsme vám přinesli již před několika dny.
Subaru Legacy zůstane ve své šesté generaci zřejmě pouze jako sedan
K designu nového Legacy můžeme mít výhrady, ovšem v porovnání s dosavadní generací nelze přehlédnout kýžený návrat k plavnějším, nenucenějším dojmem působícím liniím a celkově nižší siluetě. Přesto je docela škoda, že se tvůrci více nedrželi výraznějšího, dynamičtějšího stylu, který se u studie z Los Angeles dočkal velmi dobrého přijetí. Zatím vám můžeme ukázat jen výchozí čtyřdveřový sedan v americké specifikaci, která se od té evropské jistě lišit bude.
Novince nelze upřít odlehčené linie, ovšem koncept z Los Angeles zkrátka vypadal lépe...
Legacy zřejmě zůstane pouze jako sedan a místo Legacy Combi zaujme Subaru Levorg. Sedan Subaru Legacy šesté generace, připravené pro modelový rok 2015, stojí na podvozku s nezměněným rozvorem náprav 2 750 mm, ovšem s délkou 4 795 mm je o 50 mm delší. Výrobce slibuje mírný nárůst prostoru pro posádku ve všech sledovaných parametrech a udává základní objem zavazadlového prostoru „navýšený“ na 425 l. Vzhledem k tomu, že evropské Legacy V dnes nabízí 486 l, půjde zřejmě o rozdílnou metodiku měření.
Interiér má zákazníky oslovit lepším odhlučněním a kvalitnějšími materiály
Pánové ze Subaru dále vyzdvihují zlepšenou izolaci prostoru pro posádku od hluků a vibrací. Čalounické materiály mají být masivnější a působit kvalitnějším dojmem, podobně jako materiály, jimiž je interiér obložen. Zákazníci se mohou těšit na namačkávací „trojklik“ blinkrů (v Evropě standardem Legacy V od modelového roku 2013), zábavní systém s monitorem s úhlopříčkou zvětšenou na sedm palců nebo vylepšenou podobu bezpečnostního systému Subaru EyeSight.
V novém Legacy se uplatní také vylepšený bezpečnostní systém EyeSight
Pod kapotou zůstává vše více méně při starém, zážehové boxery 2,5 a 3,6 l prošly jen drobnými úpravami směřujícími k omezení spotřeby paliva a emisí CO2. Základní výbavou všech vozů Subaru Legacy šesté generace bude samočinná bezstupňová převodovka Lineartronic (CVT).
Ještě jednou je třeba zdůraznit, že všechny uvedené informace se vztahují k modelu určenému pro trhy USA.
Počátky japonského Subaru jsou v roce 1917 ve firmě vyrábějící vojenská letadla. V 50. letech se přejmenovala na současné Fuji Heavy Industries a v roce 1954 vzniklo první auto. V současnosti nese společnost název Subaru Corporation.
Pro Subaru je typické používání motorů typu boxer a pohon všech kol.
Subaru Impreza • Subaru Levorg • Subaru Outback • Subaru Forester • Subaru XV • Subaru BRZ