Subaru Impreza 2012: nová generace se prohání v Alpách
Současné provedení Subaru Impreza, známé především tím, že je poprvé v historii hatchbackem a nikoli sedanem, není na trhu dlouho. Světu se představilo v roce 2007 a nyní oslaví teprve své třetí narozeniny. Japonské vozy ale nemívají na trhu tak dlouhou životnost, jako ty evropské, a jak se zdá, současná Impreza nebude výjimkou. Našim fotografům se totiž podařilo ve švýcarských Alpách přistihnout něco, co těžko může být něčím jiným než prototypem nové generace Subaru Impreza.
Vůz je tak výrazně maskován, že zkrátka nemůže jít jen o faceliftované provedení. Mohutné maskování zároveň naznačuje, že novinky se rozhodně nedočkáme v nejbližší době, podle zákulisních informací se představí až na tokijském, nebo pařížském autosalonu v roce 2012 a v prodeji se tedy může objevit až jako vůz modelového roku 2013.
Nejzásadnější informací, kterou tyto snímky přinášejí, je fakt, že další generace Imprezy bude znovu hatchback. Pokud tedy považujete současné řešení karoserie vozu za přehmat, máme pro vás špatnou zprávu - Subaru jej zjevně nehodlá přehodnotit a sedan bude znovu maximálně doplňkem, nikoli výchozím modelem.
Více o chystané novince v tuto chvíli nevíme, pochyb ale nemůže být o standardně dodávaném pohonu všech kol a řadě plochých motorů typu boxer spalujících benzin i naftu pod kapotou. Další detaily přinese leda čas.
Foto © Automedia
V útrobách tohoto vozu se podle všeho skrývá technika nové generace Subaru Impreza
Volkswagen Lupo 2012: nový šetřílek poprvé přistižen
Patrně většina z vás si vzpomene na malý Volkswagen Lupo, který byl poprvé představen světu v roce 1998. Z výrobních linek VW sjížděl až do roku 2005, kdy byla jeho výroba v podstatě bez náhrady (model Fox není úplně ze stejného těsta) ukončena. Již déle se však proslýchá, že Lupo se vrátí jako ztělesnění konceptu Up!. A nyní je jasné, že se tak opravdu stane.
Naši špióni totiž měli to štěstí a přistihli prototyp nového Lupa při testech odolnosti vysokým teplotám. Pravdou je, že vůz je tak maskován, že z něj není vidět prakticky nic, a tak jsou fotky cenné především jako důkaz probíhajících příprav.
Na snímcích vidíme třídvéřové provedení, Lupo by se však tentokrát mělo prodávat i jako pětidvířko s prodlouženým rozvorem. Pod kapotou by se měly objevit ty nejmenší „lidové” motory - litrový tříválec na bezin a čtyřválce 1,2 TDI a TSI s výkony 75 a 86 koní. Chybět by navíc neměla ani elektrická verze s technikou konceptu E-Up! a výkonem přes 80 koní.
Výroba Lupa začne příští rok v bratislavském závodě Volkswagenu a vůz by se měl dostat na trh ještě v roce 2011 jako model 2012. Do té doby se snad ještě dočkáme lepších špionážních snímků a třeba i důkazu testů konceptu škodovácké verze obdobného modelu...
Foto © Automedia
Malý Vlk v nabídce automobilky z Vlkova Hrádku prostě nesmí chybět...
Mercedes SLK 2011: z maskování mnoho nezbývá
Pravděpodobně příští rok se dočkáme nové, již třetí generace jednoho ze zakladatelů třídy vozů s pevnou stahovací střechou. Řeč není o ničem jiném než Mercedesu SLK, jehož prototypy jsme mohli v minulosti několikrát spatřit na špionážních fotografiích, naposledy vrcholného provedení AMG. Nyní tu máme další sadu snímků a maskování vozu na nich již značně ubylo.
Prohlédnout si tak konečně můžeme více tvarů modelu, který o zákazníky bojuje již od roku 1995 a aktuálně se musí čelit další výzvě - novému BMW Z4, které též vsadilo na čepičku z kovu.
O stuttgartské novince zatím mnoho nevíme, motory má zastupovat obvyklá sada šestiválců a přeplňovaných čtyřválců, znovu se rozezněly spekulace o tom, co že potká variantu AMG. Dosavadní zvěsti o přeplňovaném osmiválci nemusejí být pravdivé a vůz může nakonec nést „jen” biturbo šestiválec o objemu 3,5 litru.
Uvidíme, jak se bude situace dále vyvíjet. Nové „eselkáčko” bychom mohli v sériové podobě spatřit již příští rok v Ženevě.
Foto © Automedia
Jak vidno, nový Mercedes SLK už se za sebe moc nestydí, do mozaiky nám chybí jen pár detailů
Jaguar XF facelift: kočka bude zase šik
Možná se vám zdá, že Jaguar XF si na trhu zatím dlouho nepobyl, ale o zákazníky začal bojovat již krátce po svém debutu v lednu 2007 a zanedlouho za sebou bude mít první „čtyřletku”, která obvykle značí konec života prvotní verze každého modelu. Proto již britská automobilka připravuje pro svou středně velkou kočku menší lifting.
Důkazem budiž přiložené snímky, na nichž je je prorotyp omlazené verze XF poprvé zachycen. Maskování vozu je velmi důkladné, a tak můžeme jen tušit, co vše modernizace přinese. Vypadá to, že příď i záď se přiblíží novému XJ, zejména přední světla zřejmě ponesou stejné linie. Očekávat lze také lehčí osvěžení interiéru a nějaké ty novinky pod kapotou.
Proslýchá se též, že automobilka pracuje i na verzi kombi (jako by dřívější kombi omyly Jaguaru nestačily...), jež se má představit spolu s faceliftem jako novinka modelového roku 2012. Představení faceliftovaného XF bychom se mohli dočkat již na jaře v Ženevě.
Foto © Automedia
Milovníci ušlechtilé zvěře budou mít příští rok nový důvod k přemýšlení...
Honda Civic Coupe SI 2012: opět jen pro „Amíky”?
Nejsou to ani dva měsíce, co jsme vám přinesli první snímky maskovaného Civicu deváté generace, a už tu máme další. Tentokrát si ale trpěliví fotografové počíhali na variantu kupé, a to hned ve verzi SI.
Pokud marně patráte v paměti a Civic kupé si v katalozích české Hondy nevybavujete, není třeba vyhledávat odbornou pomoc. Kupé se u nás totiž neprodává a je ryze americkou specialitkou. Zda tomu tak bude i v nové generaci, je otázkou, dá se však očekávat, že ano.
Civic Coupe je na přiložených snímcích stále značně maskován, přesto je z něj vidět o dost více než z tomu bylo v případě starších snímků hatchbacku. Když si navíc prohlédnete velká kola, podobně laděnou chromovanou koncovku výfuku a masku chladiče s včelími plástvemi, je jasné, že jde o ostřejší provedení SI. To ostatně potvrzují i očití svědci, kteří uvnitř vozu spatřili sportovní sedadla s červeným obšitim a přelepený znáček verze SI.
Podobně jako u „evropského” hatchbacku, i „americké” kupé mělo původně jít do prodejů již během letoška jako vůz modelového roku 2011. Jenže těžké časy (nejen) v automobilovém průmyslu způsobily zpoždění vývoje a devátý Civic se tak představí až během následujícího roku s jako model 2012. Toto mimochodem vysvětluje i fakt, proč se již přestal bez náhrady vyrábět ostrý Civic Type R, který nevyhovil emisním normám - automobilka počítala s tím, že současný Type R se v roce 2011 již prodávat nebude a nahradí jej nová generace s inovovanou technikou. Nové generaci však poněkud ujel vlak.
Vrátíme-li se zpět ke kupátku, pak si i přes velké maskování můžete všimnout tvarů předních světel a masky chladiče a několika nových liní na dveřích, kamufláž na zádi je bohužel nepropustná.
O použité technice nevíme téměř nic, spekuluje se jen o tom, že současný čtyřválec 1,8 nahradí silnější dvoulitr. Inu, v Americe downsizing pořád až tak „nebaští”...
Foto © Automedia
Nový Civic Coupe je s vývojem daleko, Evropské trhy mu ale zřejmě opět nebudou dost dobré...