Porsche 911 Turbo má za sebou lehkou modernizaci. Ta se dotkla kupé i kabrioletu.

Porsche 911 Turbo má za sebou lehkou modernizaci. Ta se dotkla kupé i kabrioletu.

Přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l nově nabízí 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) – to když si připlatíte za model Turbo S.

Přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l nově nabízí 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) – to když si připlatíte za model Turbo S.

Novinkou je volant s nastavením jízdních režimů, inspirovaný modelem 918 Spyder.

Novinkou je volant s nastavením jízdních režimů, inspirovaný modelem 918 Spyder.

„Základní“ Porsche 911 Turbo zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy a vyvine až 320 km/h.

„Základní“ Porsche 911 Turbo zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy a vyvine až 320 km/h.

Kombinovaná spotřeba činí 9,0 l/100 km u kupé a 9,3 l/100 km v případě kabrioletu.

Kombinovaná spotřeba činí 9,0 l/100 km u kupé a 9,3 l/100 km v případě kabrioletu.

Vedle výkonů se zvedaly i ceny, aspoň tedy ty německé. Porsche 911 Turbo nyní stojí 174 669 eur (4 716 000 Kč), kabriolet 187 759 eur (5 069 500 Kč).

Vedle výkonů se zvedaly i ceny, aspoň tedy ty německé. Porsche 911 Turbo nyní stojí 174 669 eur (4 716 000 Kč), kabriolet 187 759 eur (5 069 500 Kč).

Novinkou je systém, který snižuje turboefekt. Porsche mu říká Dynamic Boost

Novinkou je systém, který snižuje turboefekt. Porsche mu říká Dynamic Boost

Porsche zůstává jedinou automobilkou, která používá i u benzínového motoru turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek.

Porsche zůstává jedinou automobilkou, která používá i u benzínového motoru turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek.

Porsche 911 Turbo má ve standardu převodovku PDK, pohon všech kol a aktivní natáčení zadní nápravy.

Porsche 911 Turbo má ve standardu převodovku PDK, pohon všech kol a aktivní natáčení zadní nápravy.

Pokud jde o vzhled, facelift se dotkl jen detailů, nová jsou třeba 20" kola.

Pokud jde o vzhled, facelift se dotkl jen detailů, nová jsou třeba 20" kola.

Přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l nově nabízí 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) – to když si připlatíte za model Turbo S.
Novinkou je volant s nastavením jízdních režimů, inspirovaný modelem 918 Spyder.
„Základní“ Porsche 911 Turbo zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy a vyvine až 320 km/h.
Kombinovaná spotřeba činí 9,0 l/100 km u kupé a 9,3 l/100 km v případě kabrioletu.
10
Fotogalerie

Porsche 911 Turbo a Turbo S jsou výkonnější a samozřejmě rychlejší

Porsche 911 Turbo S nyní zrychlí z 0 na 100 km/h za 2,9 s a rozjede se až na 330 km/h.

Kapitoly článku:


Blíží se autosalon v Detroitu a také Vánoce a Porsche naděluje movitějším fanouškům první dárek pod stromeček. Facelift se totiž dotkl i modelů 911 Turbo a Turbo S. Základní technika zůstává stejná, pozornost vývojářů  se soustředila vedle drobností na motor.

a.jpgP15_1242_a5_rgb.jpgP15_1240_a5_rgb.jpg
Facelift se dotkl jen detailů, nová jsou třeba 20" kola a volant původem v 918 Spyder. Přepracován byl i přeplňovaný šestiválec 3,8 l, který je nyní silnější a má rychlejší reakce

Dvěma turby přeplňovaný plochý šestiválec 3,8 l totiž ze sebe nyní dostane výkon 397 kW (540 k) nebo dokonce 427 kW (580 k) – to když si připlatíte za model Turbo S.  Nárůstu výkonu bylo dosaženo díky novému tvaru sání, novým vstřikovačům s vyšším tlakem a v případě modelu Turbo S ještě novými turbodmychadly s větším kompresorem.

Porsche připomíná, že je stále jedinou automobilkou, která používá i u benzínového motoru turbodmychadla s variabilní geometrií lopatek. Novinkou je systém, který snižuje turboefekt. Porsche mu říká Dynamic Boost a v principu jde o to, že při krátkém ubrání plynu zůstane otevřená škrtící klapka, jen se přeruší přívod paliva. Po opětovném přidání plynu má řidič k dispozici plný výkon.

P15_1253_a5_rgb.jpgP15_1261_a5_rgb.jpgP15_1241_a5_rgb.jpg
Opět je vedle kupé k dispozici i kabriolet. Oba modely zvládnou akceleraci z 0 na 100 km/h za tři sekundy, Turbo S dokonce o desetinku lépe. Převodovka PDK je v základu

„Základní“ Porsche 911 Turbo zvládne akceleraci z 0 na 100 km/h za rovné tři sekundy a vyvine až 320 km/h. Porsche 911 Turbo S tyto hodnoty vylepší na 2,9 sekundy a 330 km/h. Kombinovaná spotřeba činí 9,0 l/100 km u kupé a 9,3 l/100 km v případě kabrioletu.

Asi nemusíme připomínat, že Porsche 911 Turbo má ve standardu převodovku PDK, pohon všech kol a aktivní natáčení zadní nápravy. Novinkou je volant převzatý z modelu 918 Spyder s nastavením jízdních režimů. Když chcete, samozřejmě můžete stabilizační systém PSM úplně vypnout.

Vedle výkonů se zvedaly i ceny, aspoň tedy ty německé. Porsche 911 Turbo nyní přijde na 174 669 eur (4 716 000 korun), kabriolet stojí 187 759 eur (5 069 500 korun). Kupé Turbo S pořídíte minimálně za 202 872 eur (5 477 500 korun) a verzi Cabrio za 215 962 eur (5 831 000 korun).

Ultimativní modely 911: nové Porsche 911 Turbo a 911 Turbo S

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud