Sedmistupňový automat a více prostoru pro kolena vzadu, to jsou hlavní prvky faceliftu, který potkal španělského Němce jménem Exeo.
Model Exeo, vycházející z typu Audi A4 předchozí generace, na trhu zatím příliš dlouho není, ale ve Španělsku usoudili, že je načase modernizovat. Plody jejich úsilí zakusíme již na autosalonu v Paříži, který otevře své brány již za několik dní. Modifikace zasáhly obě karosářská provedení, tedy sedan i kombi, jež motoristům mají nabídnout vyspělejší techniku a prostornější interiér.
Zřejmě nejdůležitější změna bude spočívat v úpravě opěradel předních sedadel, jež mají při zachování patřičného pohodlí řidiče a jeho spolujezdce a objemu zavazadlového prostoru zvětšit délku pro kolena pasažérů vzadu o nemalých 44 mm. A tato změna bude jistě veřejností kvitována s povděkem, neboť to, co se jevilo v dobách Audi A4 jako dostatečné, již nyní dostatečným není. Zvláště v případě typu Exea, jenž má v nabídce koncernu Volkswagen Group hrát roli velkého vozu za malé peníze.
V otázce zlepšování techniky pak hlavní roli hraje zavedení bezstupňové převodovky Multitronic s plynulou změnou převodu, kterou může být doplněn vznětový čtyřválec 2,0 TDI CommonRail ve výkonové hladině 143 koní (106 kW). Tato skříň disponuje nejen sportovním režimem, ale též sedm přednastavených poloh pro manuální řazení skrze páčky pod volantem. Podle automobilky Seat má takto vybavené Exeo vykázat průměrnou spotřebu 5,8 l/100 km.
V interiéru se můžeme těšit na novou zástrčku s napětím 230V, na karoserii se toho mnoho nezměnilo. Za výjimku můžeme v tomto ohledu považovat přepracované zadní svítilny nově využívající světelných zdrojů sestavených z LED.
Na ostatní detaily si musíme počkat ještě několik desítek hodin, pak své brány otevře autosalon v Paříži.
Seat Exeo 2011