Limuzína má délku 6,62 metru a později má dorazit i dvanáctiválcová varianta s výkonem přes 850 koní. Zajímavé také je, že ruské limuzíny se mají od konce letošního prodávat pod značkou Aurus.

Limuzína má délku 6,62 metru a později má dorazit i dvanáctiválcová varianta s výkonem přes 850 koní. Zajímavé také je, že ruské limuzíny se mají od konce letošního prodávat pod značkou Aurus.

Vývoj nové limuzíny, jejíž jméno lze přeložit jako průvod či kolona, stál v přepočtu 4 miliardy korun a za autem stojí kromě jiného i Porsche Engineering, které pomáhalo s návrhem přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru a výkonu téměř 650 koní.

Vývoj nové limuzíny, jejíž jméno lze přeložit jako průvod či kolona, stál v přepočtu 4 miliardy korun a za autem stojí kromě jiného i Porsche Engineering, které pomáhalo s návrhem přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru a výkonu téměř 650 koní.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná „nalít“ do vývoje v přepočtu 25 miliard korun.

Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná „nalít“ do vývoje v přepočtu 25 miliard korun.

Údajně se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Údajně se však dostane i na bohaté ruské zákazníky.

Vůz nevznikl jako ryze samostatný projekt, jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska

Vůz nevznikl jako ryze samostatný projekt, jeho konstrukce údajně slouží i jako základ pro menší sedan a MPV, přičemž celkem by se mělo vyrobit až pět tisíc exemplářů hlavně pro účely Ruska

Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovku si však Rusové navrhli sami. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Motor vzniknul díky spolupráci Rusů a inženýrů od Porsche, převodovku si však Rusové navrhli sami. Samozřejmě nepůjde o žádný „holobyt“, ale vůz plně vybavený jak luxusními, tak bezpečnostními systémy – včetně těch obranných.

Sedan na délku údajně měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje přeplňovaný 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m.

Sedan na délku údajně měří téměř sedm metrů a pod jeho kapotou pracuje přeplňovaný 6,6litrový dvanáctiválec s výkonem okolo 850 koní a točivým momentem zhruba 1000 N.m.

Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a Chrysleru 300C, případně Lancie Thema. Poslední vůz zmiňují hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Vůz nese značení Kortež a na první pohled vypadá jako kombinace Mercedesu třídy S, Rolls-Roycu Phantom a Chrysleru 300C, případně Lancie Thema. Poslední vůz zmiňují hlavně s ohledem na přední světlomety, kterými se Lancii velmi podobá.

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se!

Dlouho se spekulovalo, zda nový stroj uvidíme během Putinovy inaugurace, která připadala na dnešní den. Stalo se!

V poslední době se při státnických návštěvách rozmohla prezentace vozů svému protějšku.

V poslední době se při státnických návštěvách rozmohla prezentace vozů svému protějšku.

Aurus Senat Aurus

Aurus Senat | Aurus

Aurus Senat Aurus

Aurus Senat | Aurus

Aurus Senat Aurus

Aurus Senat | Aurus

Aurus Senat Aurus

Aurus Senat | Aurus

Aurus Senat Aurus

Aurus Senat | Aurus

Aurus Senat Aurus

Aurus Senat | Aurus

Aurus Senat Aurus

Aurus Senat | Aurus

Limuzína má délku 6,62 metru a později má dorazit i dvanáctiválcová varianta s výkonem přes 850 koní. Zajímavé také je, že ruské limuzíny se mají od konce letošního prodávat pod značkou Aurus.
Vývoj nové limuzíny, jejíž jméno lze přeložit jako průvod či kolona, stál v přepočtu 4 miliardy korun a za autem stojí kromě jiného i Porsche Engineering, které pomáhalo s návrhem přeplňovaného osmiválce o objemu 4,4 litru a výkonu téměř 650 koní.
Vývoj limuzíny pro ruského prezidenta odstartoval už v roce 2012 a země byla ochotná „nalít“ do vývoje v přepočtu 25 miliard korun.
19
Fotogalerie

Putin usedl za volant své nové limuzíny. Egyptského prezidenta svezl na okruhu

Dva prezidenti velkých zemí na předních sedadlech limuzíny, jedoucí po okruhu formule 1? Něco takového se nevidí běžně.

Jsou hlavy státu, které na předním sedadle sedí běžně. Známý tím byl například Václav Havel. Dokonce jsou i případy, kdy i za běhu své funkce usedají za volant. Činila tak třeba i královna Alžběta se svým zeleným Jaguarem X-Type. Bezpečnostní složky z něčeho takového pravděpodobně šílí. Vždyť chráněná osoba je v nejlepším bezpečí na zadním sedadle. 

Svou novou limuzínu nedávno řídil i Vladimír Putin, a to za neobvyklých okolností. Po Velké ceně Ruska Putin hostil svůj egyptský protějšek, Abd al-Fattáh as-Sísího. Po politických rozhovorech jej nejen posadil na sedadlo spolujezdce, ale dokonce i svezl po okruhu v Soči.

Vše se pochopitelně neobešlo bez pozornosti médií, která byla jistě vítána. Putin se v poslední době vedle limuzíny ruské výroby rád ukazuje, stejně jako prezentuje svým návštěvám. Vůz je součásti projektu Kortež, který se zaměřuje na restart produkce ruských aut.

Na vývoji limuzíny se mělo podílet i Porsche. Sedan na délku měří téměř sedm metrů. Pod kapotou se "převaluje" dvakrát přeplňovaný dvanáctiválec o výkonu přes 800 koňských sil. Má 6,6 litru a točivý moment zhruba 1000 N.m. Kdyby tak Putin chtěl, mohl zvolit ještě zběsilejší tempo. Driftující prezidentskou dvojici jsme však neviděli...

Doporučujeme

Články odjinud