Modernizovaný Ford Focus měl evropskou premiéru loni. Nyní dostal faceliftovanou verzi také pro čínský trh. Ford

Modernizovaný Ford Focus měl evropskou premiéru loni. Nyní dostal faceliftovanou verzi také pro čínský trh. | Ford

V Asii se čtvrtá generace objevila v roce 2018 a prvního omlazení se dočkal v roce 2020. Ford

V Asii se čtvrtá generace objevila v roce 2018 a prvního omlazení se dočkal v roce 2020. | Ford

Toto je druhé v pořadí. Ford

Toto je druhé v pořadí. | Ford

Ve srovnání s evropským modelem má agresivněji tvarovanou masku chladiče, jejíž černý rámeček zasahuje až k LED světlometům. Ford

Ve srovnání s evropským modelem má agresivněji tvarovanou masku chladiče, jejíž černý rámeček zasahuje až k LED světlometům. | Ford

Celkově dostal podobu bližší evropské verzi. Ford

Celkově dostal podobu bližší evropské verzi. | Ford

Bonusem je více lakovaných částí na předním nárazníku, což mu dodává hodnotnější charakter. Ford

Bonusem je více lakovaných částí na předním nárazníku, což mu dodává hodnotnější charakter. | Ford

Pro čínský trh se nový Focus dodává jako hatchback s délkou 4 401 mm a sedan měřící na délku 4 664 mm. Ford

Pro čínský trh se nový Focus dodává jako hatchback s délkou 4 401 mm a sedan měřící na délku 4 664 mm. | Ford

U nás oblíbená verze kombi chybí. Ford

U nás oblíbená verze kombi chybí. | Ford

Odlišný je také přístup k výbavám. Ten cíli především na sportovní notu. Ford

Odlišný je také přístup k výbavám. Ten cíli především na sportovní notu. | Ford

Sada ST -Line je nám dobře známá, ale v Číně můžete zvolit také výbavu S Edition inspirovanou Focusem RS. Ford

Sada ST -Line je nám dobře známá, ale v Číně můžete zvolit také výbavu S Edition inspirovanou Focusem RS. | Ford

V obou případech dostanete černá litá kola s unikátním designem a červené brzdové třmeny. Ford

V obou případech dostanete černá litá kola s unikátním designem a červené brzdové třmeny. | Ford

S Edition přidá ještě černý spoiler a stylový polep. Ford

S Edition přidá ještě černý spoiler a stylový polep. | Ford

V nabídce naopak není outdoorová linie Active. Ford

V nabídce naopak není outdoorová linie Active. | Ford

Zatímco Evropané se musí spokojit s mrňavým mild-hybridním tříválcem 1.0 EcoBoost, Číňané dostanou výkonnější patnáctistovku se systémovým výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 270 Nm. Ford

Zatímco Evropané se musí spokojit s mrňavým mild-hybridním tříválcem 1.0 EcoBoost, Číňané dostanou výkonnější patnáctistovku se systémovým výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 270 Nm. | Ford

Místo sedmistupňové dvouspojky je zde sportovně laděný šestistupňový automat se třemi jízdními režimy (standard, economy a sport). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy. Ford

Místo sedmistupňové dvouspojky je zde sportovně laděný šestistupňový automat se třemi jízdními režimy (standard, economy a sport). Z 0 na 100 km/h zrychlí za 7,9 sekundy. | Ford

Verze ST-Line a S Edition dostanou navíc o 10 mm snížený sportovní podvozek a výkonnější brzdový systém s kotouči o průměrech 308 mm vpředu a 302 mm vzadu. Ford

Verze ST-Line a S Edition dostanou navíc o 10 mm snížený sportovní podvozek a výkonnější brzdový systém s kotouči o průměrech 308 mm vpředu a 302 mm vzadu. | Ford

V interiéru najdeme 8palcový digitální štít doplněný 12,3palcovou obrazovkou multimediálního zařízení SYNC + Zhi Mo, přizpůsobeného místnímu trhu Fordem a Baidu. Ford

V interiéru najdeme 8palcový digitální štít doplněný 12,3palcovou obrazovkou multimediálního zařízení SYNC + Zhi Mo, přizpůsobeného místnímu trhu Fordem a Baidu. | Ford

Ve výbavě nechybí audiosystém B&O a komplexní systém autonomního řízení 2. úrovně. Ford

Ve výbavě nechybí audiosystém B&O a komplexní systém autonomního řízení 2. úrovně. | Ford

V závislosti na výbavně nese interiér modré, nebo černé kožené čalounění doplněné karbonovým dekorem a modrými bezpečnostními pásy. Celkový dojem dotváří volant potažený perforovanou kůží s červeným prošíváním. Ford

V závislosti na výbavně nese interiér modré, nebo černé kožené čalounění doplněné karbonovým dekorem a modrými bezpečnostními pásy. Celkový dojem dotváří volant potažený perforovanou kůží s červeným prošíváním. | Ford

V Asii se čtvrtá generace objevila v roce 2018 a prvního omlazení se dočkal v roce 2020. Ford
Toto je druhé v pořadí. Ford
Ve srovnání s evropským modelem má agresivněji tvarovanou masku chladiče, jejíž černý rámeček zasahuje až k LED světlometům. Ford
Celkově dostal podobu bližší evropské verzi. Ford
19
Fotogalerie

Nový Ford Focus po faceliftu už jezdí s výkonnějším pohonem! Bohužel ne u nás…

Je zajímavé, jak v odlišných krajinách automobilky nabízejí specifické konfigurace i výbavy. Například nový Ford Focus pro čínský trh bychom minimálně z jednoto důvodu uvítali.

Modernizovaný Ford Focus měl evropskou premiéru loni. Nyní dostal faceliftovanou verzi také pro čínský trh. V Asii se čtvrtá generace objevila v roce 2018 a prvního omlazení se dočkal v roce 2020. Toto je druhé v pořadí.

Ve srovnání s evropským modelem má agresivněji tvarovanou masku chladiče, jejíž černý rámeček zasahuje až k LED světlometům. Celkově dostal podobu bližší evropské verzi. Bonusem je více lakovaných částí na předním nárazníku, což mu dodává hodnotnější charakter.

Modelová skladba se ale liší. Pro čínský trh se nový Focus dodává jako hatchback s délkou 4401 mm a sedan měřící 4664 mm. U nás oblíbená verze kombi chybí. Odlišný je také přístup k výbavám. Ten cíli především na sportovní notu. Sada ST -Line je nám dobře známá, ale v Číně můžete zvolit také výbavu S Edition inspirovanou Focusem RS. V obou případech dostanete černá litá kola s unikátním designem a červené brzdové třmeny. S Edition přidá ještě černý spoiler a stylový polep. V nabídce naopak není outdoorová linie Active.

Mnohem zajímavější jsou ale odlišnosti pod kapotou. Zatímco Evropané se musí spokojit s mrňavým mild-hybridním tříválcem 1.0 EcoBoost, Číňané dostanou výkonnější patnáctistovku se systémovým výkonem 132 kW a maximálním točivým momentem 270 Nm. Místo sedmistupňové dvouspojky je zde sportovně laděný šestistupňový automat se třemi jízdními režimy (standard, ECO a sport). Z 0 na 100 km/h vůz zrychlí za 7,9 sekundy. Verze ST-Line a S Edition dostanou navíc o 10 mm snížený sportovní podvozek a výkonnější brzdový systém s kotouči o průměrech 308 mm vpředu a 302 mm vzadu.

V interiéru najdeme 8palcový digitální štít doplněný 12,3palcovou obrazovkou multimediálního zařízení SYNC + Zhi Mo, přizpůsobeného místnímu trhu Fordem a Baidu. Ve výbavě nechybí audiosystém B&O a komplexní systém autonomního řízení 2. úrovně. V závislosti na výbavně nese interiér modré, nebo černé kožené čalounění doplněné karbonovým dekorem a modrými bezpečnostními pásy. Celkový dojem dotváří volant potažený perforovanou kůží s červeným prošíváním.

Speciál: Ford Focus

Třetí generace Fordu Focus je koncipována jako globální: prakticky stejný model se prodává v Evropě, Americe i Asii. Vznětové motory TDCi a karoserie kombi jsou ale vyhrazeny jen evropským zákazníkům.

Nástupce byl představen 10. dubna 2018 v Londýně.  Stojí na zbrusu nové platformě, slibuje větší vnitřní prostor a zejména zcela nové motory. Vedle známých výbavových linií zahrnuje nabídka také luxusní Vignale i off-roadově založenou verzi Active s větší světlou výškou.

Nová generace • Ford Focus ST • Minitest Ford Focus Active 2.0 EcoBlue AT • Hybridní verze • 2.0 TDCi vs. 2.3 EcoBoost

Doporučujeme

Články odjinud