O Toyotě Proace toho v rámci médií moc neslyšíme. Toyota

O Toyotě Proace toho v rámci médií moc neslyšíme. | Toyota

Skoro jako by to byla šedá myška trhu, která tu sice je, ale nikdo jí pozornost příliš nevěnuje. Toyota

Skoro jako by to byla šedá myška trhu, která tu sice je, ale nikdo jí pozornost příliš nevěnuje. | Toyota

A právě to je zásadní chyba, kterou je nutné napravit, protože jde o nejprodávanější model značky. Toyota

A právě to je zásadní chyba, kterou je nutné napravit, protože jde o nejprodávanější model značky. | Toyota

Správně, zapomeňte na Corollu, RAV4 nebo Yarise, všechny tyto modely převálcoval Proace, kterého za letošní rok Toyota registrovala 2 481 kusů. Toyota

Správně, zapomeňte na Corollu, RAV4 nebo Yarise, všechny tyto modely převálcoval Proace, kterého za letošní rok Toyota registrovala 2 481 kusů. | Toyota

Přitom se nejedná o nahodilý výsledek. Toyota

Přitom se nejedná o nahodilý výsledek. | Toyota

Už v roce 2020 dosáhl Proace 2294 registrací a loni se prodeje přehouply přes 3000 kusů. Toyota

Už v roce 2020 dosáhl Proace 2294 registrací a loni se prodeje přehouply přes 3000 kusů. | Toyota

Letos má dobře nakročeno triumf zopakovat. Toyota

Letos má dobře nakročeno triumf zopakovat. | Toyota

Ve srovnání s tím výše zmíněná trojice v počtu registrací zaostává (Corolla: 1406, Rav4: 1308, Yaris: 1138). Toyota

Ve srovnání s tím výše zmíněná trojice v počtu registrací zaostává (Corolla: 1406, Rav4: 1308, Yaris: 1138). | Toyota

Pravda, ze strany automobilky je to trochu hra s čísly, protože do rodiny Proace patří všechny osobní i užitkové verze včetně kompaktního derivátu City. Toyota

Pravda, ze strany automobilky je to trochu hra s čísly, protože do rodiny Proace patří všechny osobní i užitkové verze včetně kompaktního derivátu City. | Toyota

Někdo by mohl říci, že takto se rekordy trhají snadno, ale podívejme se třeba na výsledky osobní verze Proace v segmentu E-MPV, který s 1127 registracemi suverénně vede. Toyota

Někdo by mohl říci, že takto se rekordy trhají snadno, ale podívejme se třeba na výsledky osobní verze Proace v segmentu E-MPV, který s 1127 registracemi suverénně vede. | Toyota

Důvodů je hned několik. Toyota

Důvodů je hned několik. | Toyota

Za hlavní lze považovat rozhodnutí skupiny Stellantis, že konkurenti značek Citroën, Peugeot a Opel rezignují na spalovací motory a jsou nabízeny výhradně jako elektromobily. Foto: Citroën

Za hlavní lze považovat rozhodnutí skupiny Stellantis, že konkurenti značek Citroën, Peugeot a Opel rezignují na spalovací motory a jsou nabízeny výhradně jako elektromobily. | Foto: Citroën

To celkem vyprázdnilo trh, a navíc se bateriové pohony takové oblibě netěší.

To celkem vyprázdnilo trh, a navíc se bateriové pohony takové oblibě netěší.

Tím pádem potenciální klienti přešli k Toyotě, která prakticky identický model dále nabízí se spalovacími motory. Toyota

Tím pádem potenciální klienti přešli k Toyotě, která prakticky identický model dále nabízí se spalovacími motory. | Toyota

To samé platí i v případě osobního derivátu Verso. Nutno dodat, že elektrický pohon je rovněž k dispozici. Toyota

To samé platí i v případě osobního derivátu Verso. Nutno dodat, že elektrický pohon je rovněž k dispozici. | Toyota

Na postupně rostoucích registracích v uplynulých letech je patrné, že se lidé z finančních důvodů naučili dělat kompromisy a volili levnější zástupce segmentu. Toyota

Na postupně rostoucích registracích v uplynulých letech je patrné, že se lidé z finančních důvodů naučili dělat kompromisy a volili levnější zástupce segmentu. | Toyota

Podporuje to i fakt, že segment B-MPV vede Dacia Jogger následovaná Proacem City, které porazilo Volkswagen Caddy. Dacia

Podporuje to i fakt, že segment B-MPV vede Dacia Jogger následovaná Proacem City, které porazilo Volkswagen Caddy. | Dacia

Je to logické, Caddy si sice můžete vybavit pohonem všech kol, silnějším motorem i moderními prvky autonomní jízdy, ale už méně lidí je ochotno dát za takové auto skoro 1,2 milionu korun.

Je to logické, Caddy si sice můžete vybavit pohonem všech kol, silnějším motorem i moderními prvky autonomní jízdy, ale už méně lidí je ochotno dát za takové auto skoro 1,2 milionu korun.

Vážně, na jaře jsme takovou Caddy měli v testu. To byl sice extrém, ale i částku 900.000 Kč si řada lidí rozmyslí.

Vážně, na jaře jsme takovou Caddy měli v testu. To byl sice extrém, ale i částku 900.000 Kč si řada lidí rozmyslí.

Zadruhé je nutné poukázat na skutečnost, že problémy se součástkami a díly, které přišly po pandemii, nezasáhly všechny značky stejně a některým se podařilo situaci zvládnout lépe. Toyota

Zadruhé je nutné poukázat na skutečnost, že problémy se součástkami a díly, které přišly po pandemii, nezasáhly všechny značky stejně a některým se podařilo situaci zvládnout lépe. | Toyota

Obdobná situace je i s velkoprostorovými dodávkami. Toyota

Obdobná situace je i s velkoprostorovými dodávkami. | Toyota

Zatímco Proace začíná na 966.790 Kč, za Multivan zaplatíte minimálně 1.202.104 Kč. Foto: David Rajdl

Zatímco Proace začíná na 966.790 Kč, za Multivan zaplatíte minimálně 1.202.104 Kč. | Foto: David Rajdl

Jestli namítáte, že se pohybujeme v prémiovém segmentu, tak lepší to nebude ani u Fordu Tourneo Custom, protože ten začíná na 1.226.396 Kč. Zdroj: Ford

Jestli namítáte, že se pohybujeme v prémiovém segmentu, tak lepší to nebude ani u Fordu Tourneo Custom, protože ten začíná na 1.226.396 Kč. | Zdroj: Ford

Souboj pokračuje také v segmentu užitkových vozů, kde už Toyota tak pevnou půdu pod nohama nemá, jelikož Proace City začíná na 695.750 Kč. Toyota

Souboj pokračuje také v segmentu užitkových vozů, kde už Toyota tak pevnou půdu pod nohama nemá, jelikož Proace City začíná na 695.750 Kč. | Toyota

Tady máte překvapivě volnou ruku, protože srovnatelné Caddy vychází na 691.093 Kč. Volkswagen

Tady máte překvapivě volnou ruku, protože srovnatelné Caddy vychází na 691.093 Kč. | Volkswagen

V případě Transporteru startujícího na 869.990 Kč má Volkswagen výhodu, protože je levnější. Foto: Petr Homolka

V případě Transporteru startujícího na 869.990 Kč má Volkswagen výhodu, protože je levnější. | Foto: Petr Homolka

Proace totiž s cenovkou 955.900 Kč vyjde výrazně dráž. Toyota

Proace totiž s cenovkou 955.900 Kč vyjde výrazně dráž. | Toyota

Není proto divu, že modelová řada Proace je miláčkem zejména v segmentu osobních vozů. Toyota

Není proto divu, že modelová řada Proace je miláčkem zejména v segmentu osobních vozů. | Toyota

Skoro jako by to byla šedá myška trhu, která tu sice je, ale nikdo jí pozornost příliš nevěnuje. Toyota
A právě to je zásadní chyba, kterou je nutné napravit, protože jde o nejprodávanější model značky. Toyota
Správně, zapomeňte na Corollu, RAV4 nebo Yarise, všechny tyto modely převálcoval Proace, kterého za letošní rok Toyota registrovala 2 481 kusů. Toyota
Přitom se nejedná o nahodilý výsledek. Toyota
28
Fotogalerie

Z nenápadné Toyoty se v Česku potichu stal prodejní hit. Převálcovala i etalon, pomohla si však hrou s čísly

Z tichého a nenápadného modelu se téměř bez povšimnutí stal prodejní hit. Vyhází z celkem logických trendů.

O Toyotě Proace toho v rámci médií moc neslyšíme. Skoro jako by to byla šedá myška trhu. A vidíte, přitom jde o nejprodávanější model značky na českém trhu. Za prvních osm měsíců letošního roku u nás Toyota registrovala 2481 kusů modeli Proace, který tak překonal i yaris, kterého bylo v Česku letos registrováno i s verzí Cross 1990 kusů.

Už v roce 2020 dosáhl Proace 2294 registrací a loni se prodeje přehouply přes 3000 kusů. Letos má nakročeno triumf zopakovat. Ze strany automobilky je to ale trochu hra s čísly, protože do rodiny Proace patří všechny osobní i užitkové verze včetně kompaktu City. To se pak rekordy trhají snadno, ale podívejme se třeba na výsledky osobní verze Proace v segmentu E-MPV, který s 1127 registracemi suverénně vede.

Důvodů je několik. Za hlavní lze považovat rozhodnutí skupiny Stellantis, že osobní konkurenti značek Citroën, Peugeot a Opel rezignují na spalovací motory a jsou už v nabídce výhradně jako elektromobily. To celkem vyprázdnilo trh, a navíc se bateriové pohony takové oblibě netěší. Klienti přešli k Toyotě, která prakticky identický model dále nabízí se spalovacími motory. To samé platí i v případě osobního derivátu Verso. Nutno dodat, že elektrický pohon je rovněž k dispozici.

Na postupně rostoucích registracích v uplynulých letech je patrné, že se lidé z finančních důvodů naučili dělat kompromisy a volili levnější zástupce segmentu. Podporuje to i fakt, že segment B-MPV vede Dacia Jogger následovaná Proacem City, které porazilo Volkswagen Caddy.

Je to logické, Caddy si sice můžete vybavit pohonem všech kol, silnějším motorem i moderními prvky autonomní jízdy, ale už méně lidí je ochotno dát za takové auto skoro 1,2 milionu korun. Vážně, na jaře jsme takovou Caddy měli v testu. To byl sice extrém, ale i částku 900.000 Kč si řada lidí rozmyslí. Dále je nutné poukázat na skutečnost, že problémy se součástkami a díly, které přišly po pandemii, nezasáhly všechny značky stejně a některým se podařilo situaci zvládnout lépe.

Obdobná situace je i s velkoprostorovými dodávkami. Zatímco Proace začíná na 966.790 Kč, za Multivan zaplatíte minimálně 1.202.104 Kč. Lepší to nebude ani u Fordu Tourneo Custom, protože ten začíná na 1.226.396 Kč.

Souboj pokračuje i v segmentu užitkových vozů, kde už Toyota tak pevnou půdu pod nohama nemá, jelikož Proace City začíná na 695.750 Kč. Tady máte překvapivě volnou ruku, protože srovnatelné Caddy vychází na 691.093 Kč. V případě Transporteru startujícího na 869.990 Kč má Volkswagen výhodu, protože je levnější. Proace totiž s cenovkou 955.900 Kč s DPH vyjde výrazně dráž. Není proto divu, že modelová řada Proace je miláčkem zejména v segmentu osobních vozů.

Toyota

Toyotu v roce 1937 založil Kiichiro Toyoda odštěpením od firmy svého otce. Už v roce 1936 ale stvořil první vůz, Toyodu AA.

K japonské Toyotě dnes patří i Lexus, Daihatsu a Hino Motors. Je to jedna z největších světových automobilek.

Toyota RAV4 • Toyota Aygo • Toyota Yaris • Toyota Corolla • Toyota Camry • Toyota Highlander • Toyota C-HR • Toyota Prius

Doporučujeme

Články odjinud