McMurtry Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. | Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. | Zdroj: McMurtry Automotive

Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zdroj: McMurtry Automotive

Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. | Zdroj: McMurtry Automotive

Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. Zdroj: McMurtry Automotive

Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. | Zdroj: McMurtry Automotive

Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. Zdroj: McMurtry Automotive

Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Automotive si se svou střelou brousí zuby na rekordní čas – kombinace extrémního výkonu a bezkonkurenčního přítlaku by jim v Goodwoodu mohla přinést úspěch. Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Automotive si se svou střelou brousí zuby na rekordní čas – kombinace extrémního výkonu a bezkonkurenčního přítlaku by jim v Goodwoodu mohla přinést úspěch. | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling | Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling Zdroj: McMurtry Automotive

McMurtry Spiérling | Zdroj: McMurtry Automotive

Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení: Váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. Zdroj: McMurtry Automotive
Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu. Zdroj: McMurtry Automotive
Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. Zdroj: McMurtry Automotive
Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci. Zdroj: McMurtry Automotive
8
Fotogalerie

Mini-střela McMurtry Spiérling si brousí zuby na rekord v Goodwoodu. Pomáhá si trikem, který v F1 zakázali

Oči celého motoristického světa budou za pár dní upřeny na Festival rychlosti, v závodu do vrchu na sebe chce upozornit zajímavá okruhová hračka.

Za britským projektem McMurtry Spiérling stojí mimo jiné i bývalý pilot F1 Max Chilton – v kokpitu malého sporťáku je jistě jako doma díky extrémním parametrům. Jde o nekompromisní stroj postavený bez jakýchkoliv omezení.

Vůz váží méně než tisíc kilogramů, ale výkon jeho dvou elektromotorů je přes 1000 koní na tunu. Na 96 km/h zrychlí za 1,5 sekundy – s pohonem zadních kol – a jeho maximální rychlost je omezena na 241 km/h kvůli převodovce, jež byla optimalizována na závod do vrchu na Festivalu rychlosti v Goodwoodu.

Spiérling využívá karbonový monokok, karbon keramické kotouče v rozměru 390x34 mm s šestipístkovými brzdiči na všech kolech a 60kWh trakční baterii. Jeho hlavní zbraní je dvojice větráků, které vůz tlačí k zemi silou dvou tun v jakékoliv rychlosti. Toto řešení se objevilo v F1 u Brabhamu BT46 v sezoně 1978 nebo třeba u hranatého Chaparallu 2J v sérii Can-Am v 70. letech minulého století – v obou případech bylo zakázáno kvůli nefér výhodě oproti konkurenci.

McMurtry Automotive si se svou střelou brousí zuby na rekordní čas – kombinace extrémního výkonu a bezkonkurenčního přítlaku by jim v Goodwoodu mohla přinést úspěch.

Doporučujeme

Články odjinud