Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | autorevue

Inspirace větší 508 pokračuje také v interiéru. Došlo na již tradiční uspořádání i-Cockpit s vysoko umístěnou digitální kapličkou přístrojů a menším volantem pod její úrovní. autorevue

Inspirace větší 508 pokračuje také v interiéru. Došlo na již tradiční uspořádání i-Cockpit s vysoko umístěnou digitální kapličkou přístrojů a menším volantem pod její úrovní. | autorevue

Architektura palubní desky je celkem členitá a displej infotainmentu o velikosti 5-, 7- či 10palců (dle výbavy) je umístěn na vrchu a trčí do prostoru. Počet klasických tlačítek byl pak snížen na minimum. autorevue

Architektura palubní desky je celkem členitá a displej infotainmentu o velikosti 5-, 7- či 10palců (dle výbavy) je umístěn na vrchu a trčí do prostoru. Počet klasických tlačítek byl pak snížen na minimum. | autorevue

Samozřejmě dnes nesmí chybět ani armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů: adaptivní tempomat s funkci Stop&Go, udržování jízdy v pruhu... autorevue

Samozřejmě dnes nesmí chybět ani armáda posledních asistenčních a bezpečnostních systémů: adaptivní tempomat s funkci Stop&Go, udržování jízdy v pruhu... | autorevue

...parkovací asistent, nouzové autonomní brzdění, sledování únavy řidiče, systém rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu a další. autorevue

...parkovací asistent, nouzové autonomní brzdění, sledování únavy řidiče, systém rozpoznávání značek, sledování mrtvého úhlu a další. | autorevue

S baterií o kapacitě 50 kWh dokáže podle metody WLTP ujet na jedno nabití až 340 km. autorevue

S baterií o kapacitě 50 kWh dokáže podle metody WLTP ujet na jedno nabití až 340 km. | autorevue

Časy nabíjení se poté liší dle zvolené nabíječky, takže počítejme s 5 až 8 hodinami. autorevue

Časy nabíjení se poté liší dle zvolené nabíječky, takže počítejme s 5 až 8 hodinami. | autorevue

S nabízenou rychlonabíječkou o výkonu 100 kW však bude e-208 možné dobít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut. autorevue

S nabízenou rychlonabíječkou o výkonu 100 kW však bude e-208 možné dobít na 80 % kapacity za pouhých 30 minut. | autorevue

Peugeot ujišťuje, že bateriový modul si po osmi letech či najetých 160.000 km stále udrží alespoň 70 % své původní kapacity. autorevue

Peugeot ujišťuje, že bateriový modul si po osmi letech či najetých 160.000 km stále udrží alespoň 70 % své původní kapacity. | autorevue

Zásadním krokem Peugeotu je nicméně uvedení čistě elektrické varianty e-208, jejíž elektromotor vyprodukuje 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m. autorevue

Zásadním krokem Peugeotu je nicméně uvedení čistě elektrické varianty e-208, jejíž elektromotor vyprodukuje 100 kW (136 koní) a točivý moment 260 N.m. | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Cenovky zatím neznáme, rezervace na novou 208 ovšem Peugeot spustí již v březnu, přičemž do prodeje bude uvedena na konci léta. autorevue

Cenovky zatím neznáme, rezervace na novou 208 ovšem Peugeot spustí již v březnu, přičemž do prodeje bude uvedena na konci léta. | autorevue

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra | Zdroj: Peugeot

Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue
Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue
Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue
Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra autorevue
52
Fotogalerie

Ženeva 2019 živě: Peugeot 208 je takové mládě šavlozubého tygra

Benzin, diesel, elektřina. Peugeot 208 má vše, ale k dokonalosti mu chybí jedna věc.

Když jsem k novému Peugeotu 208 na ženevském autosalonu přicházel, všiml jsem si dvou věcí. Zaprvé, těší se opravdu obrovské popularitě, jak dokazovali i zástupy lidí, přes které jsem se k němu pomalu ani nemohl dostat. Zadruhé, to auto je naživo ještě hezčí než na fotografiích.

Francouzská automobilka opět potvrdila svou pozici karosárny, která dokáže do sériové podoby dostat téměř umělecké dílo. Po sedanu 508, který se tu mimochodem představil i jako hybrid a ve verzi kombi, se podařilo stejný designový jazyk přenést i na malý hatchback, který vypadá opravdu dravě. Právě oproti 508 působí tento malý vůz jako jeho zmenšenina. Pokud je Peugeot 508 divoké zvíře, 208 je mládě šavlozubého tygra, a to hlavně díky denním LED světlometům, které připomínají kly.

Pokud jsem byl z interiéru nového Renaultu Clio unešený, tak tohle to dokázalo posunout ještě o kousek dál. Pravda, interiér Renaultu je lépe „zkousnutelný“ pro masy a nabízí dobrý mix mezi vkusným zpracováním a příjemným designem. Peugeot ale hraje na divokou notu, která sedne lidem spíše s vytříbeným vkusem.

Po usednutí za volant jsem doslova žasl nad příkladnou polohou řidiče. Volant je již tradičně velmi nízko, dá se ale dobře nastavit tak, aby padl do ruky jako ulitý. Zajímavý je zde i pohledový tunel před přístrojovým štítem, jež by si ovšem zasloužil lepší zpracování. Jeho vzhled působí lacině. Tento sportovně laděný detail není výsadou pouze výbavy GT line, ale najdete ho i v těch ostatních.

Další zajímavostí je 3D digitální přístrojový štít. Zobrazuje všechny důležité informace a prostorové zpracování je zajímavou inovací. Otázkou však je, jak bude fungovat v noci či proti světlu. Infotainment opět skrývá většinu ovládacích prvků a znamená to dvě věci. V interiéru není přebytek tlačítek a ovládání například klimatizace bude opět znamenat „šťourat“ se v obrazovce.

Posezení za volantem je tedy opravdu příkladné. Stejně tak i zpracování, které až na pár výjimek zaslouží pochvalu. Místa je kupodivu dost, 208 totiž zvenku nevypadá jako prostorné vozidlo. Znát je to ovšem na zavazadlovém prostoru, který je pouhých 311 litrů. To je stejně jako u předchůdce, ale pořád o desítky litrů méně než u konkurence.

Pokud pod kapotou čekáte odpovídající hnací ústrojí, musím vás prozatím zklamat. Trojici zážehových tříválců ve verzích 55 kW (75 koní), 75 kW (100 koní) a 96 kW (130 koní) doplňuje ještě vznětová jednapětka. O žádné ostré verzi zatím nebyla řeč. A je to škoda, bude chybět. Pro Peugeot je totiž nyní důležitá elektrická verze, která zde debutovala společně s ostatními. Poznáte ji hlavně podle upravené přední masky bez nasávacích otvorů, jak už je ostatně u elektromobilů zvykem.

Nový Peugeot 208 je přesně to auto, které budete kupovat srdcem a očima. A začít s tím můžete ještě tento měsíc, kdy se již spustily rezervace. Uvidíme, jak bude jezdit. Očekávání máme veliká.

Speciál: Autosalon Ženeva 2019

Autosalon v Ženevě je jednou z nejvýznamnějších událostí automobilového roku. Letos se koná již 89. ročník. Výstava pro novináře začíná v pondělí 4. března odpoledne, kdy bude vyhlášeno evropské Auto roku 2019 (COTY). Na úterý 5. a středu 6. března připadají tiskové dny, od čtvrtka 7. do neděle 17. března je výstaviště Palexpo přístupné veřejnosti.

 • Jak se nejlépe dostat do Ženevy? A kde koupit vstupenky na autosalon?
 • Přehled očekávaných premiér

Místo: Ženeva, Švýcarsko
Adresa výstaviště: Route François-Peyrot 30, 1218 Le Grand-Saconnex
Otevírací doba: Po - Pá 10:00 - 20:00, So - Ne 09:00 - 19:00
Vstupné: dospělí 16 franků, děti 9 franků, po 16:00 je vstupné poloviční

Škoda Kamiq • Škoda ScalaŠkoda Vision iVRenault ClioRenault TwingoAudi e-tronHonda EV Mitsubishi EV konceptKia e-SoulSsangYong Korando VW I.D Beach Buggy Cupra FormentorMitsubishi ASXPeugeot 208Volkswagen T-Roc R

Doporučujeme

Články odjinud