BMW X1 mnoho krásy nepobralo a Hartge pochopil, že snaha to změnit by byla marná. A tak se při úpravách zaměřil spíše na funkční stránku věci.
I když si zrovna vy nebo já můžeme myslet co chceme, většina lidí by při hledání opravdu krásného BMW posledních let neměla z čeho vybírat. Modely s Banglovskými liniemi jsou maximálně obyčejné, vyloženě šarmantní vůz objeví v nabídce mnichvoské automobilky snad jen excentričtí jedinci. Zato při volbě toho nejošklivějšího „bavoráku” by leckdo nevěděl kam sáhnout dříve, zejména některé modely s písmenem X v názvu jsou příliš i pro silné nátury.
Mezi všemi ale vyčnívá stále čerstvý model X1. Zejména z jeho mohutného placatého čumáku by se zděsila i matka Darth Vadera a ani záď, hlavně její koncová světla, očividně nebyla v kolébce, když sudičky rozdávaly krásu. Ale nebudeme do nejmenšího „ikska” kopat, ostatně je to dnes nejprodávanější prémiové SUV a pětačtyřicet tisíc jeho letošních čerstvých majitelů zjevně našlo dostatek jiných dobrých důvodů, proč si právě tento vůz pořídit.
Tradiční tuneři mnichovských vozů se tak ani tomuto dílku nemohli vyhnout, žádný z nich se ale nepouštěl do větších exteriérových úprav. Výjimkou není ani beckingenský úpravce Hartge, který X1 obdařil spíše funkčními úpravami. I to málo, co se dotklo vzhledu, ale vozu pomohlo.
Za základ „showcaru” byl zvolen vůz v decentním, stříbrno-černém provedení, který nezáří všemi svými designovými zrůdnostmi. Hartge pak vzhled vyšperkoval jen o 30 mm sníženým podvozkem, 20" koly ve svém klasickém designu (ne nadarmo se jmenují Classic 2) a s ohledem na upravovaný model poněkud nepatřičnými dvěma dvojitými koncovkami výfuku jak eMkových modelech.
Modifikace interiéru nabízejí nový sportovní tříramenný volant, hliníkové nášlapy pedálů a kvalitní velurové koberečky. Ani zde to tedy není nic, z čeho by vám spadla brada.
Technické úpravy postihly hlavně dva slabší dieselové modely 18d a 20d. Ten slabší dostal 126 kW (171 koni) výkonu a až 350 Nm točivého momentu. To dovolí X1 zrychlit na stovku za 8,1 sekundy a jet až 217 km/h.
Silnější 20d si polepšil až na 154 kW (210 koní), což je na dvoulitrový dieselík slušný nášup. Výsledek? Stovka za 6,9 sekundy a 229 km/h maximání rychlosti.
Hartge ve svých tiskových materiálech ceny klasicky nezveřejňuje, více vám ale jistě řeknou jeho webové stránky, nebo vaše osobní poptávka.
BMW X1 Hartge: nakonec je to fešák...