O nárazových testech prováděných podle norem IIHS bylo napsáno mnoho, především kvůli zařazení nárazu do pevné překážky s přesazením pouhých 25 %, což mnoha v Evropě výborně hodnoceným vozům nadělalo velké problémy. Jako poslední se nejen proti této překážce rozjelo nové Audi A3 s karoserií sedan a přeplňovanou benzinovou jedna-osmičkou pod kapotou.
Audi A3 celkově dostalo hodnocení Top Safety Pick+, tedy to nejvyšší možné. A3 obstála i v nárazu s malým přesazením. Mimochodem z testovaných modelů Audi je to vůbec první vůz, který na takovéto hodnocení dosáhl.
Například větší A4 ve stejné zkoušce zcela propadla a odnesla si hodnocení „slabé“, když náraz zmenšil prostor pro nohy o 28 cm, respektive když došlo k posunutí sloupku řízení o 13 cm směrem na řidiče. Sluší se ale doplnit, že kromě A4 ve verzi sedan jiný model Audi zatím nárazem s malým přesazením neprošel.
V případě nového Audi A3 hodnotí IIHS zachování prostoru pro řidiče jako dobré. K největšímu posunu došlo ve spodní části, a to o třináct centimetrů, palubní deska se v prostoru přístrojového štítu posunula směrem k řidiči o 6-7 cm.
Foto: IIHS