Jestliže podle Warranty Direct a jejich žebříčku spolehlivosti jsou automobily s indexem do hodnoty 100 považovány za nadprůměrně spolehlivé a od 200 více za problémová, je BMW M5 předchozí generace absolutní propadák. S indexem 736 jde o nejnespolehlivější auto absolutně!

Jestliže podle Warranty Direct a jejich žebříčku spolehlivosti jsou automobily s indexem do hodnoty 100 považovány za nadprůměrně spolehlivé a od 200 více za problémová, je BMW M5 předchozí generace absolutní propadák. S indexem 736 jde o nejnespolehlivější auto absolutně!

Největšími problémy bývají elektrické závady, které tvoří necelou třetinu ze všech hlášených pojistných událostí. Hned v závěsu je s 21,78 % motor. Ovšem je dobře známo, že majitelé těchto vysoko výkonných sedanů v drtivé většině ani zbla netuší, jak se k němu chovat, takže zde bychom výrobce úplně nevinili.

Největšími problémy bývají elektrické závady, které tvoří necelou třetinu ze všech hlášených pojistných událostí. Hned v závěsu je s 21,78 % motor. Ovšem je dobře známo, že majitelé těchto vysoko výkonných sedanů v drtivé většině ani zbla netuší, jak se k němu chovat, takže zde bychom výrobce úplně nevinili.

Zbytek je spíše zanedbatelný, snad jen podvozek s 10 % a palivový systém s 12,87 %. Překvapením jsou téměř nulové problémy s chlazením, což vždy byla Achillova pata BMW, a 0 % závady na přenosové soustavě.

Zbytek je spíše zanedbatelný, snad jen podvozek s 10 % a palivový systém s 12,87 %. Překvapením jsou téměř nulové problémy s chlazením, což vždy byla Achillova pata BMW, a 0 % závady na přenosové soustavě.

Jako druhý nejméně spolehlivý ze všech je Aston Martin a jeho nádherně elegantní DB9. Výkazy pojišťovny hlásí průměrný nájezd 55 tisíc km u 6,25 roků starých automobilů. Také u DB9 nejvíce zlobí elektrika.

Jako druhý nejméně spolehlivý ze všech je Aston Martin a jeho nádherně elegantní DB9. Výkazy pojišťovny hlásí průměrný nájezd 55 tisíc km u 6,25 roků starých automobilů. Také u DB9 nejvíce zlobí elektrika.

Zbytek vozu je na tom přibližně stejně, kdy téměř všechny oblasti hlásí 10% podíl.

Zbytek vozu je na tom přibližně stejně, kdy téměř všechny oblasti hlásí 10% podíl.

Vzhledem k prémiovosti vozu asi nepřekvapí, že průměrně pojišťovna vyplatí za provedenou opravu 45 tisíc korun.

Vzhledem k prémiovosti vozu asi nepřekvapí, že průměrně pojišťovna vyplatí za provedenou opravu 45 tisíc korun.

Když Nissan poprvé představil model GT-R, některým skalními fanoušky označovaný jako R35, způsobil naprosté pozdvižení. Za jeho cenu jste si koupili sotva dobře vybavený Cayman. Jenže roky ukazují to, co vědí dlouholetí majitelé. GT-R je problémový automobil a hlavně, náklady na jeho servis jsou nadprůměrně vysoké.

Když Nissan poprvé představil model GT-R, některým skalními fanoušky označovaný jako R35, způsobil naprosté pozdvižení. Za jeho cenu jste si koupili sotva dobře vybavený Cayman. Jenže roky ukazují to, co vědí dlouholetí majitelé. GT-R je problémový automobil a hlavně, náklady na jeho servis jsou nadprůměrně vysoké.

Průměrná oprava Astonu Martin DB9 vychází na 45 tisíc, ovšem GT-R stojí podle Warranty Direct více jak 100 tisíc! A pokud se zohlední v jakém postavení je Nissan vůči automobilce Aston Martin, je jasné, že GT-R je ve výsledku daleko dražším vozem na údržbu, třebaže si drží před DB9 mírný náskok v indexu spolehlivosti (626 vs. 651)

Průměrná oprava Astonu Martin DB9 vychází na 45 tisíc, ovšem GT-R stojí podle Warranty Direct více jak 100 tisíc! A pokud se zohlední v jakém postavení je Nissan vůči automobilce Aston Martin, je jasné, že GT-R je ve výsledku daleko dražším vozem na údržbu, třebaže si drží před DB9 mírný náskok v indexu spolehlivosti (626 vs. 651)

Největší problémy jsou s elektronikou (30 %), což není při komplexnosti tohoto vozu žádné překvapení, a s převodovkou (20 %) a podvozkem (20 %).

Největší problémy jsou s elektronikou (30 %), což není při komplexnosti tohoto vozu žádné překvapení, a s převodovkou (20 %) a podvozkem (20 %).

Dalším hříšníkem je Maserati GranTurismo, které obsazuje čtvrtou nejhorší příčku absolutně. Je velmi překvapující, že tohle nádherné sportovní GT sráží více méně pouze podvozek, jehož závady tvoří více jak 45 % všech pojistných událostí.

Dalším hříšníkem je Maserati GranTurismo, které obsazuje čtvrtou nejhorší příčku absolutně. Je velmi překvapující, že tohle nádherné sportovní GT sráží více méně pouze podvozek, jehož závady tvoří více jak 45 % všech pojistných událostí.

Elektrické závady tvoří 17 %, přičemž zbytek je téměř zanedbatelný. Zcela bezproblémový je například palivový systém s 0,00 %.I tak dosahuje index spolehlivosti tristních 561 bodů.

Elektrické závady tvoří 17 %, přičemž zbytek je téměř zanedbatelný. Zcela bezproblémový je například palivový systém s 0,00 %.I tak dosahuje index spolehlivosti tristních 561 bodů.

Maserati GranTursimo je v průměru 6,5 roku staré, má nejeto 65 tisíc km a jeho opravy se pohybují okolo 30 tisíc korun.

Maserati GranTursimo je v průměru 6,5 roku staré, má nejeto 65 tisíc km a jeho opravy se pohybují okolo 30 tisíc korun.

Na adresu Bentley Continental GT se dost často snáší kritika, že až příliš mnoho dílů sdílí s plebejským Volkswagenem Phaeton. Warranty Direct zasazuje tomuto aristokratickému kupé další ránu. Oproti Phaetonu má více než dvakrát horší index spolehlivosti – 510 vs. 232 bodů.

Na adresu Bentley Continental GT se dost často snáší kritika, že až příliš mnoho dílů sdílí s plebejským Volkswagenem Phaeton. Warranty Direct zasazuje tomuto aristokratickému kupé další ránu. Oproti Phaetonu má více než dvakrát horší index spolehlivosti – 510 vs. 232 bodů.

Continental GT nejvíce trápí podvozek (28,34 %) a elektroinstalace (32,62 %).

Continental GT nejvíce trápí podvozek (28,34 %) a elektroinstalace (32,62 %).

Zbytek závad je kromě 12% podílů motoru minimální. Nula % klimatizace, nula % hnací soustava, 1 % převodovka, palivový systém 3,74 %, to nejsou vůbec špatná čísla. Každopádně Bentley Continental GT je ve srovnání s Nissanem GT-R z hlediska servisu v průměru 5x levnější.

Zbytek závad je kromě 12% podílů motoru minimální. Nula % klimatizace, nula % hnací soustava, 1 % převodovka, palivový systém 3,74 %, to nejsou vůbec špatná čísla. Každopádně Bentley Continental GT je ve srovnání s Nissanem GT-R z hlediska servisu v průměru 5x levnější.

BMW M3 je mnohými považováno za esenci sportovní jízdy. Život s takovým vozem ale není žádný med. Podle Warranty Direct jsou M3 hodně problematická auta, který trápí zejména podvozek (23,16 %), motor (17,89 %), palivový systém (17,89 %) a elektroinstalace (14,74 %).

BMW M3 je mnohými považováno za esenci sportovní jízdy. Život s takovým vozem ale není žádný med. Podle Warranty Direct jsou M3 hodně problematická auta, který trápí zejména podvozek (23,16 %), motor (17,89 %), palivový systém (17,89 %) a elektroinstalace (14,74 %).

Ve srovnání s předešlými luxusně sportovními modely je M3 docela jednoduché na opravu, jelikož v dílně stráví v průměru 2,8 hodiny a v průměrná oprava vychází na 20 tisíc korun.

Ve srovnání s předešlými luxusně sportovními modely je M3 docela jednoduché na opravu, jelikož v dílně stráví v průměru 2,8 hodiny a v průměrná oprava vychází na 20 tisíc korun.

Paradoxně samotní majitelé, kteří se o auto starají sami bez pozáručního jištění pojišťovnou, si na BMW M3 stěžují jen minimálně a považují ho za nadstandardně spolehlivé…

Paradoxně samotní majitelé, kteří se o auto starají sami bez pozáručního jištění pojišťovnou, si na BMW M3 stěžují jen minimálně a považují ho za nadstandardně spolehlivé…

V segmentu malých městských vozů se značce MINI pramálo daří. Hned tři vozy z její nabídky srovnalo až ve třetí desítce žebříčku Top 30. Nejhorším je sportovní MINI John Cooper Works s indexem 188.

V segmentu malých městských vozů se značce MINI pramálo daří. Hned tři vozy z její nabídky srovnalo až ve třetí desítce žebříčku Top 30. Nejhorším je sportovní MINI John Cooper Works s indexem 188.

Toto MINI trápí chlazení motoru (20,00 %) a závody motory (24 %). Stejně jako u M3, majitelé berou tyto závady „sportovně“, protože JCW považují za nadprůměrně spolehlivý.

Toto MINI trápí chlazení motoru (20,00 %) a závody motory (24 %). Stejně jako u M3, majitelé berou tyto závady „sportovně“, protože JCW považují za nadprůměrně spolehlivý.

MINI je vyhlášeno nejen svým podvozkem (12 %), ale především řízením, které je podle Warranty Direct zcela bezproblémové (0,00 %).

MINI je vyhlášeno nejen svým podvozkem (12 %), ale především řízením, které je podle Warranty Direct zcela bezproblémové (0,00 %).

Nissan 350Z je poněkud starším harcovníkem, ovšem dokazuje, že japonská auta jsou obecně mimořádně spolehlivá. S indexem spolehlivosti 58 jde o první vyloženě sportovní auto v žebříčku, které zaslouží nějaké uznání.

Nissan 350Z je poněkud starším harcovníkem, ovšem dokazuje, že japonská auta jsou obecně mimořádně spolehlivá. S indexem spolehlivosti 58 jde o první vyloženě sportovní auto v žebříčku, které zaslouží nějaké uznání.

Pokud už 350Z nějaké problémy trápí, jsou to pouze dvě oblasti – podvozek (36,36 %) a elektroinstalace (45,45 %). Zbytek tvoří brzdy (9,09 %) a řízení (9,09 %). Jinak se u Nissanu v žebříku objevuje 6x hodnota 0,00 %!

Pokud už 350Z nějaké problémy trápí, jsou to pouze dvě oblasti – podvozek (36,36 %) a elektroinstalace (45,45 %). Zbytek tvoří brzdy (9,09 %) a řízení (9,09 %). Jinak se u Nissanu v žebříku objevuje 6x hodnota 0,00 %!

Průměrné náklady na servis dosahují 12 tisíc a trvají mně než dvě hodiny. Podobně jako pojišťovna vidí spolehlivost 350Z i jeho majitelé.

Průměrné náklady na servis dosahují 12 tisíc a trvají mně než dvě hodiny. Podobně jako pojišťovna vidí spolehlivost 350Z i jeho majitelé.

Audi TT první generace platí za nadprůměrně spolehlivé auto. S indexem 44 se umístilo na celkovém 46. místě a daleko převyšuje druhou generaci. Vyloženě problematická je pouze elektroinstalace (42,86 %).

Audi TT první generace platí za nadprůměrně spolehlivé auto. S indexem 44 se umístilo na celkovém 46. místě a daleko převyšuje druhou generaci. Vyloženě problematická je pouze elektroinstalace (42,86 %).

Dále TT trápí brzdový systém (21,43 %), řízení (14,98 %) a chlazení (14,29 %).

Dále TT trápí brzdový systém (21,43 %), řízení (14,98 %) a chlazení (14,29 %).

Další oblasti nevyčnívají z průměru a dokonce 5 z nich je na nule.

Další oblasti nevyčnívají z průměru a dokonce 5 z nich je na nule.

Vítězem se stává Mazda MX-5 třetí generace, přičemž předchozí dvě ve výběru nefigurují. S indexem spolehlivosti 17 bodů se tento nejprodávanější roadster všech dob umístil na celkově 10. místě a potvrzuje nadvládu Japonců.

Vítězem se stává Mazda MX-5 třetí generace, přičemž předchozí dvě ve výběru nefigurují. S indexem spolehlivosti 17 bodů se tento nejprodávanější roadster všech dob umístil na celkově 10. místě a potvrzuje nadvládu Japonců.

Mazdu MX-5 NC nejvíce sužují závady na podvozku (29,63 %) a brzdové soustavě (25,93 %). Nuly však MX-5 dosahuje pouze u chlazení a přenosové soustavě.

Mazdu MX-5 NC nejvíce sužují závady na podvozku (29,63 %) a brzdové soustavě (25,93 %). Nuly však MX-5 dosahuje pouze u chlazení a přenosové soustavě.

Průměrné náklady na opravu činí 6 tisíc korun a časová náročnost jen lehce přesahuje jednu hodinu. Zajímavostí je, že samotní majitelé vidí MX-5 horší, než pojišťovna Warranty Direct.

Průměrné náklady na opravu činí 6 tisíc korun a časová náročnost jen lehce přesahuje jednu hodinu. Zajímavostí je, že samotní majitelé vidí MX-5 horší, než pojišťovna Warranty Direct.

Největšími problémy bývají elektrické závady, které tvoří necelou třetinu ze všech hlášených pojistných událostí. Hned v závěsu je s 21,78 % motor. Ovšem je dobře známo, že majitelé těchto vysoko výkonných sedanů v drtivé většině ani zbla netuší, jak se k němu chovat, takže zde bychom výrobce úplně nevinili.
Zbytek je spíše zanedbatelný, snad jen podvozek s 10 % a palivový systém s 12,87 %. Překvapením jsou téměř nulové problémy s chlazením, což vždy byla Achillova pata BMW, a 0 % závady na přenosové soustavě.
Jako druhý nejméně spolehlivý ze všech je Aston Martin a jeho nádherně elegantní DB9. Výkazy pojišťovny hlásí průměrný nájezd 55 tisíc km u 6,25 roků starých automobilů. Také u DB9 nejvíce zlobí elektrika.
Zbytek vozu je na tom přibližně stejně, kdy téměř všechny oblasti hlásí 10% podíl.
30
Fotogalerie

Spolehlivost sportovně luxusních aut je tristní: Deset "jednookých" králů

V našem posledním díle o spolehlivosti automobilů podle pojišťovny Warranty Direct jsme se zaměřili na sportovní a luxusní automobily. A výsledek je v drtivé většině případů přinejmenším šokující…

Zástupci v našem výběru jsou automobily, jejichž pořizovací hodnota mnohdy přesahuje cenu rodinného domu. Že byste však za tyto peníze kupovali kromě prémiovosti a prestiže také spolehlivost, to se rozhodně říct nedá.

Warranty Direct uděluje každému vozu index, přičemž pokud se pohybuje do hodnoty 100, lze tento automobil považovat za nadprůměrný. Ve výběru sportovně luxusních aut se pod tuto hodnotu vešli pouze tři zástupci a model na posledním 10. místě našeho výběru má dokonce index vysoce přesahující hodnotu 600!

Možná vás překvapí, že ve výběru chybí Porsche 911, které je obecně považováno za nejspolehlivější a nejodolnější, alespoň podle německé STK. Nikoliv však podle Warranty Direct, která má ve svých záznamech sice jen generaci 997 (991 je příliš nová) a vede o ní věru nepříliš lichotivé záznamy. Index spolehlivosti 297 řadí Porsche 911 mezi vysoce problematická auta, přičemž 997 trpí zejména na elektroinstalaci.

Mimochodem, první pětice v žebříčku jsou vůbec nejhorší modely ze všech!

A který sportovní, případně luxusní automobil je tím vůbec nejspolehlivějším? Příslušnost k japonské sestavě nejspíš nepřekvapí, model možná ano.

Více informací si přečtěte v naší komentované galerii:

BMW-M5-2012-1280-01.jpgBMW-M5-2012-1280-7b.jpgBMW-M5-2012-1280-d1.jpg

Maserati

Automobilku Maserati založilo pět bratrů v roce 1914. Od začátku se soustředí na výrobu luxusních sportovních vozů.

Maserati od roku 1993 patřilo do skupiny Fiat. Ten část podílu odprodal Ferrari, ale po pár letech ho koupil zpět. Dnes Maserati patří do skupiny Stellantis.

Maserati Ghibli • Maserati Levante • Maserati Quattroporte • Maserati MC20

Doporučujeme

Články odjinud