O záměru Volkswagenu prodat značku Bugatti jsme slyšeli minulý rok. Teď se tyto zprávy potvrzují, a to rovněž se zamýšleným kupcem. Zdroj: Bugatti/Rimac

O záměru Volkswagenu prodat značku Bugatti jsme slyšeli minulý rok. Teď se tyto zprávy potvrzují, a to rovněž se zamýšleným kupcem. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Německý koncern tak prodá většinový podíl ve francouzské značce chorvatskému Rimacu – ten nejen vyrábí svůj vlastní  elektrický supersport Nevera , ale dnes už zajišťuje techniku řadě velkých automobilek. Zdroj: Bugatti/Rimac

Německý koncern tak prodá většinový podíl ve francouzské značce chorvatskému Rimacu – ten nejen vyrábí svůj vlastní elektrický supersport Nevera, ale dnes už zajišťuje techniku řadě velkých automobilek. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Vše je součástí velkého obchodu vytvářejícího společný podnik se značkou Porsche, která již v chorvatské firmě držela svůj podíl (a taktéž je součástí koncernu VW). Zdroj: Bugatti/Rimac

Vše je součástí velkého obchodu vytvářejícího společný podnik se značkou Porsche, která již v chorvatské firmě držela svůj podíl (a taktéž je součástí koncernu VW). | Zdroj: Bugatti/Rimac

Rimac a Porsche tak v Dubrovníku potvrdily založení nové firmy s názvem Bugatti Rimac. Chorvatský výrobce v ní bude vlastnit 55 % a zajišťovat vedení, kdežto Porsche obdrží zbylých 45 %. Zdroj: Bugatti/Rimac

Rimac a Porsche tak v Dubrovníku potvrdily založení nové firmy s názvem Bugatti Rimac. Chorvatský výrobce v ní bude vlastnit 55 % a zajišťovat vedení, kdežto Porsche obdrží zbylých 45 %. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Nový podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a bude sídlit v Záhřebu, kde Rimac plánuje v roce 2023 otevřít nové vývojové centrum s investicí 200 milionů eur (asi 5,1 miliardy korun). Zdroj: Bugatti/Rimac

Nový podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a bude sídlit v Záhřebu, kde Rimac plánuje v roce 2023 otevřít nové vývojové centrum s investicí 200 milionů eur (asi 5,1 miliardy korun). | Zdroj: Bugatti/Rimac

Bugatti Rimac bude v tomto směru reprezentovat budoucnost vývoje obou značek Bugatti a Rimac, a to sdílením zdrojů, znalostí z výzkumu, technologie výroby a dalších oblastí. Zdroj: Bugatti/Rimac

Bugatti Rimac bude v tomto směru reprezentovat budoucnost vývoje obou značek Bugatti a Rimac, a to sdílením zdrojů, znalostí z výzkumu, technologie výroby a dalších oblastí. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Bugatti a Rimac budou nicméně pokračovat jako samostatně operující značky s vlastním směrem, udržující si existující produkční zázemí a distribuční kanály. Zdroj: Bugatti/Rimac

Bugatti a Rimac budou nicméně pokračovat jako samostatně operující značky s vlastním směrem, udržující si existující produkční zázemí a distribuční kanály. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Francouzská značka tak bude nadále vyrábět ve svém domově ve francouzském Molsheimu, Rimac zase v Záhřebu. Lze však očekávat, že spojením sil nás čekají od obou značek vážně zajímavá auta. Zdroj: Bugatti/Rimac

Francouzská značka tak bude nadále vyrábět ve svém domově ve francouzském Molsheimu, Rimac zase v Záhřebu. Lze však očekávat, že spojením sil nás čekají od obou značek vážně zajímavá auta. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Nakonec vývoj, produkce a dodavatelský řetězec Rimacu v oblasti bateriových systému, elektromotorů a dalších EV komponentů bude pokračovat beze změny, ovšem jako nová divize Rimac Technology, a to ve 100% vlastnictví chorvatské společnosti. Zdroj: Bugatti/Rimac

Nakonec vývoj, produkce a dodavatelský řetězec Rimacu v oblasti bateriových systému, elektromotorů a dalších EV komponentů bude pokračovat beze změny, ovšem jako nová divize Rimac Technology, a to ve 100% vlastnictví chorvatské společnosti. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Dnes už dodává Rimac techniku asi 15 automobilkám, patří mezi ně Jaguar, Mercedes-Benz, Renault, Hyundai nebo Aston Martin. Zdroj: Bugatti/Rimac

Dnes už dodává Rimac techniku asi 15 automobilkám, patří mezi ně Jaguar, Mercedes-Benz, Renault, Hyundai nebo Aston Martin. | Zdroj: Bugatti/Rimac

Německý koncern tak prodá většinový podíl ve francouzské značce chorvatskému Rimacu – ten nejen vyrábí svůj vlastní  elektrický supersport Nevera , ale dnes už zajišťuje techniku řadě velkých automobilek. Zdroj: Bugatti/Rimac
Vše je součástí velkého obchodu vytvářejícího společný podnik se značkou Porsche, která již v chorvatské firmě držela svůj podíl (a taktéž je součástí koncernu VW). Zdroj: Bugatti/Rimac
Rimac a Porsche tak v Dubrovníku potvrdily založení nové firmy s názvem Bugatti Rimac. Chorvatský výrobce v ní bude vlastnit 55 % a zajišťovat vedení, kdežto Porsche obdrží zbylých 45 %. Zdroj: Bugatti/Rimac
Nový podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a bude sídlit v Záhřebu, kde Rimac plánuje v roce 2023 otevřít nové vývojové centrum s investicí 200 milionů eur (asi 5,1 miliardy korun). Zdroj: Bugatti/Rimac
10
Fotogalerie

VW prodává Bugatti. V novém podniku získá většinový podíl chorvatský Rimac

Spekulace z loňského roku se již naplno potvrzují. Původní start-up z Chorvatska bere automobilový svět útokem.

O záměru Volkswagenu prodat značku Bugatti jsme slyšeli minulý rok. Teď se tyto zprávy potvrzují, a to rovněž se zamýšleným kupcem. Německý koncern tak prodá většinový podíl ve francouzské značce chorvatskému Rimacu – ten nejen vyrábí svůj vlastní elektrický supersport Nevera, ale dnes už zajišťuje techniku řadě velkých automobilek.

Vše je součástí velkého obchodu vytvářejícího společný podnik se značkou Porsche, která již v chorvatské firmě držela svůj podíl (a taktéž je součástí koncernu VW). Rimac a Porsche tak v Dubrovníku potvrdily založení nové firmy s názvem Bugatti Rimac. Chorvatský výrobce v ní bude vlastnit 55 % a zajišťovat vedení, kdežto Porsche obdrží zbylých 45 %.

Nový podnik vznikne ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku a bude sídlit v Záhřebu, kde Rimac plánuje v roce 2023 otevřít nové vývojové centrum s investicí 200 milionů eur (asi 5,1 miliardy korun). Bugatti Rimac bude v tomto směru reprezentovat budoucnost vývoje obou značek Bugatti a Rimac, a to sdílením zdrojů, znalostí z výzkumu, technologie výroby a dalších oblastí.

Bugatti a Rimac budou nicméně pokračovat jako samostatně operující značky s vlastním směrem, udržující si existující produkční zázemí a distribuční kanály. Francouzská značka tak bude nadále vyrábět ve svém domově ve francouzském Molsheimu, Rimac zase v Záhřebu. Lze však očekávat, že spojením sil nás čekají od obou značek vážně zajímavá auta.

Nakonec vývoj, produkce a dodavatelský řetězec Rimacu v oblasti bateriových systému, elektromotorů a dalších EV komponentů bude pokračovat beze změny, ovšem jako nová divize Rimac Technology, a to ve 100% vlastnictví chorvatské společnosti. Dnes už dodává Rimac techniku asi 15 automobilkám, patří mezi ně Jaguar, Mercedes-Benz, Renault, Hyundai nebo Aston Martin.

„Podrobnosti o finančních podmínkách dohody firmy nezveřejnily. Smlouvu musejí ještě schválit antimonopolní orgány několika zemí,“ dodává ČTK.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud