Lze něco tak ultimativního jako je Maserati GranTurismo vůbec ještě dále „zdrsnět“? A víte, že někteří toho schopni jsou?
S receptem přichází německá ladičská společnost Anderson Germany. Její představitelé nešetří invencí a pestrým výběrem, v poslední době se předvedli třeba matově černým kupé Aston Martin DBS Superior, dále vylepšenou edicí Lamborghini Gallardo Valentino Balboni, bílým kupé Ferrari California, rozložitým kupé Mercedes – Benz CL65 AMG, ale také přestavěným kompaktem Ford Focus RS předchozí generace. Nyní se ale pánové z Anderson Germany vrátili k tématu Maserati GranTurismo. Tentokrát to není variace na velkolepou sériiMaserati GranTurismo MC Stradale, ale ladění „standardní“ verze Maserati GranTurismo S.
Nová stavba se nese v duchu starších prací Anderson Germany, a to především povrchem karoserie, jež je opatřena matově černým povrchem, který je zřejmě u vedení firmy takříkajíc v kurzu. Novinka nese označení Superior Black Edition a na první pohled si na ní všimneme třeba nové přední kapoty a krytů zpětných zrcátek vyrobených z uhlíkových kompozitů. Celý interiér je pak čalouněn kombinací černé kůže a Alcantary s výrazným rudým stehováním a opatřený řadou doplňků z uhlíkových kompozitů, z nichž je vyroben dokonce i věnec volantu a řadicí „pádla“ pod ním.
Snížený podvozek dostal jedenadvacetipalcové lité ráfky s pěticemi tenkých paprsků a nízkoprofilovými pneumatikami o šířce 265 mm vpředu a 295 mm vzadu. Vidlicový osmiválec doznal řady dílčích modifikací včetně vylepšeného sání, nového programu řídicí jednotky a speciální výfukové soustavy s vestavěným ventilem pro regulaci intenzity akustického projevu a dvěma koncovkami vystupujícími přímo ze zadního nárazníku, díky čemuž posílil na 492 koní (362 kW).
Tip: O konkurenčním projektu Maserati GranTurismo z dílen Mansory si přečtete zde