Design exteriéru na nás působil vcelku svěžím dojmem

Design exteriéru na nás působil vcelku svěžím dojmem

Vysoká je míra individualizace. Střecha může být nejen bílá či černá, ale klidně třeba červená.

Vysoká je míra individualizace. Střecha může být nejen bílá či černá, ale klidně třeba červená.

Zepředu dominuje velká maska chladiče...

Zepředu dominuje velká maska chladiče...

...a trojice vertikálně dělených světlometů. Prostřední okruží má funkci denního svícení a směrovek. Horní disponují full-LED technologií

...a trojice vertikálně dělených světlometů. Prostřední okruží má funkci denního svícení a směrovek. Horní disponují full-LED technologií

Zboku je vidět podobnost s Audi Q2, zejména na C-sloupku

Zboku je vidět podobnost s Audi Q2, zejména na C-sloupku

Zajímavá je chromová linie táhnoucí se horní okenní linií až zadním svítilnám

Zajímavá je chromová linie táhnoucí se horní okenní linií až zadním svítilnám

Zezadu T-Roc nepůsobí tak úzce, jako někteří konkurenti

Zezadu T-Roc nepůsobí tak úzce, jako někteří konkurenti

Svítilny mají typickou grafiku

Svítilny mají typickou grafiku

Disky kol mohou mít až 19 palců

Disky kol mohou mít až 19 palců

Velké zadní výfuky jsou falešné a je to na nich dost vidět

Velké zadní výfuky jsou falešné a je to na nich dost vidět

Interiér může zářit barvami...

Interiér může zářit barvami...

...třeba i modrou

...třeba i modrou

Digitální přístrojový štít má svůj design, ale rozhraní je velmi příbuzné třeba se Škodou Karoq

Digitální přístrojový štít má svůj design, ale rozhraní je velmi příbuzné třeba se Škodou Karoq

Osmipalcový infotainment je rychlý a díky skleněnému designu působí hodntoně

Osmipalcový infotainment je rychlý a díky skleněnému designu působí hodntoně

Ovladače klimatizace jsou také uživatelům nových Volkswagenů známé

Ovladače klimatizace jsou také uživatelům nových Volkswagenů známé

Pod nimi lze dobíjet telefon

Pod nimi lze dobíjet telefon

Objednat si půjde i částečně otevíratelnou panoramatickou střechu...

Objednat si půjde i částečně otevíratelnou panoramatickou střechu...

...nebo audio značky Bose

...nebo audio značky Bose

Schránka před spolujezdcem je sice objemná, ale bez měkké výplně. Vše v ním bude drnčet.

Schránka před spolujezdcem je sice objemná, ale bez měkké výplně. Vše v ním bude drnčet.

Sedadla jsou vcelku rozměrná, z příjemných materiálů...

Sedadla jsou vcelku rozměrná, z příjemných materiálů...

...které ladí ke zvolenému barevnému designu interiéru

...které ladí ke zvolenému barevnému designu interiéru

Vzadu je místa překvapivě dost...

Vzadu je místa překvapivě dost...

...a najdeme zde i loketní opěrku s držáky nápojů

...a najdeme zde i loketní opěrku s držáky nápojů

Jen výplně dveří jsou vcelku obyčejné

Jen výplně dveří jsou vcelku obyčejné

Zavazadelník nabídne 445 litrů

Zavazadelník nabídne 445 litrů

Po sklopení nevznikne rovná plocha

Po sklopení nevznikne rovná plocha

Víko lze jako u jednoho z mála vozů ovládat elektricky

Víko lze jako u jednoho z mála vozů ovládat elektricky

Palubní deska je z tvrdého plastu

Palubní deska je z tvrdého plastu

Lakování dveří je vidět i z interiéru, což třeba Opel Crossland X skrývá a působí to lépe

Lakování dveří je vidět i z interiéru, což třeba Opel Crossland X skrývá a působí to lépe

Nohavice si zřejmě neušpiníte, prahy se zdají dobře chráněné před nečistotami

Nohavice si zřejmě neušpiníte, prahy se zdají dobře chráněné před nečistotami

Vysoká je míra individualizace. Střecha může být nejen bílá či černá, ale klidně třeba červená.
Zepředu dominuje velká maska chladiče...
...a trojice vertikálně dělených světlometů. Prostřední okruží má funkci denního svícení a směrovek. Horní disponují full-LED technologií
Zboku je vidět podobnost s Audi Q2, zejména na C-sloupku
39
Fotogalerie

Volkswagen představil crossover T-Roc. První dojmy z premiéry

Volkswagen představil své nové nejmenší SUV. Byli jsme u jeho premiéry u italského Milána a prozkoumali jsme jej do detailu.

Volkswagen T-Roc je součástí velké "T" SUV ofenzívy německé značky. Stojí na modulární platformě MQB a právě proto je velice obtížné vůz zařadit. Je 4234 mm dlouhý (o 252 mm menší než Tiguan) při rozvoru náprav 2603 mm. Vnější šířka je na poměry třídních "užovek" vcelku velkorysých 1819 mm, výška dosahuje 1573 mm.

Často se ještě před premiérou o T-Rocu mluvilo jako o "Polu na chůdách", jenže takové tvrzení by bylo vůči novince možná nefér. Nejen že působí, ale i fakticky je větším vozem. Roli opravdu malého crossoveru tak zřejmě převezme budoucí model T-Cross, který bude představen příští rok.

Design exteriéru na nás působil vcelku svěžím dojmem, zejména na jindy konzervativní Volkswagen. Některé detaily připomínají Audi Q2 a celkově jsou křivky ostře řezané, což může působit i lehce stroze, ale T-Roc se bude líbit. Vysoká je míra individualizace. Střecha může být nejen bílá či černá, ale klidně třeba červená.

Uvnitř se Volkswagen očividně snažil o více stylu. Svědčí o tom barevné provedení. Jen zamrzí, že lak nacházíme i na nezakryté konstrukci dveří a palubní deska je z tvrdého materiálu. Palubní výbavu má auto více než slušnou. T-Roc tak lze na přání objednat s novou generací panelu přístrojů Active Info Display. Uprostřed najdeme informační a zábavní systémy s displejem o úhlopříčce až 8,0 palce.

Sedí se dle očekávání výš, ale řidičskou pozici jsme našli bez problémů. Pochvalu od nás novinka zatím zaslouží za nabízený prostor jak v šířce, tak v délce kabiny. Zavazadlový prostor má objem 445 litrů a dvojité dno. Jen zadní sedadla se nesklápí do roviny. Chválíme zakryté prahy, o které si nohavice neušpiníte.

Novinku lze pořídit se třemi zážehovými a třemi vznětovými motory, a to ve třech výkonových stupních 85 kW/115 k, 110 kW/150 k a 140 kW/190 k. Verze o výkonu 115 k jsou nabízeny s pohonem předních kol a mechanickou převodovkou. Motory o výkonu 150 k lze kombinovat s pohonem předních kol, pohonem všech kol a sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou. Zážehová patnáctistovka Evo o výkonu 150 k je vybaven aktivním systémem deaktivace dvou válců. Oba motory o výkonu 190 k jsou sériově dodávány se sedmistupňovou převodovkou DSG a pohonem všech kol s elektronicky řízenou vícelamelovou mezinápravovou spojkou.

Regulovat je možné tuhost odpružení. Novinkou je také progresivní řízení, které bylo v rámci značky uvedeno v Golfu GTI. T-Roc nabídne také celou řadu bezpečnostních asistentů včetně sériového Fron Assistu s rozpoznáním chodců.

Novinka vstoupí v předprodeji na český trh na přelomu října a listopadu. První vozy budou předány v lednu, kdy také odstartuje standardní prodej.

Podívejte se na naše detailní poznatky z premiéry v komentované fotogalerii:

DSC03302.JPGDSC03355.JPGDSC03303.JPG

Volkswagen

Volkswagen je německá automobilka, vedoucí člen Volkswagen Group. Vznikla v roce 1937. Začala vyvíjet předchůdce slavného „Brouka“, plná výroba se ale rozběhla až po válce. Název značky Volkswagen znamená v překladu lidový vůz.

Volkswagen Golf • Volkswagen Passat • Volkswagen Touran • Volkswagen Touareg • Volkswagen Polo • Volkswagen up! • Volkswagen e-up! • Volkswagen T-Roc • Volkswagen T-Cross • Volkswagen Tiguan • Volkswagen Sharan • Volkswagen ID.3

Doporučujeme

Články odjinud