Všichni byli šťastní, tedy alespoň na dobových reklamních fotkách Škody.
Propagační fotka v tisku byla dříve pro automobilky doslova tím nejsilnějším nástrojem, jak upoutat pozornost a zájem člověka o nové auto. Když přehlédneme skvělé reklamní slogany, kde v minulosti vynikalo třeba Porsche či Volvo, i samotná fotografie uměla prodávat. A u mladoboleslavské Škody tomu nebylo jinak.
Za „zlaté období“ propagační fotky u Škody byste zřejmě mohli označit období konce 50. až konce 80. let, kdy do tisku proudilo téma bezstarostného života při vlastnictví nejnovější škodovky. Počátkem musí být nepochybně příchod kabrioletů 450 a Felicia. Na fotkách byly zaláskované páry, někde na výletě u památek či v přírodě, jednoduše pohoda.
Čím dál větší kouzlo (alespoň z dnešního pohledu) přidaly syté barvy s rozmachem barevné fotografie, na kterých škodovky v pastelových odstínech projasňovaly šedou realitu života. A zatímco sportovněji zaměřené modely jako Felicia nebo 110 R zobrazovaly svobodu vlastnictví automobilu, praktičtější Octavie nebo 1203 naznačovaly, jak prostorná Škoda ulehčí život vaší rodině nebo byznysu.
Z dobových fotek lze vidět, jak si tehdy Škoda představovala zákazníky ve svých vozech, respektive, jakou představu života chtěla lidem prodat – ona pohodová atmosféra a vyobrazení prostých lidí, kteří dělají prosté věci a užívají si života ve společnosti nejnovější škodovky... i když politické dění tomu nemuselo příliš nenasvědčovat.
Samozřejmě podobná témata volily i další automobilky a stále se používají dodnes. Jistý kontrast veselých fotek s pozadím tehdejší politické situace u nás ale při dnešním ohlédnutí nelze nevidět. Možná i proto mají tyto staré propagační fotografie něco do sebe, tedy kromě očividně povrchního retro dojmu, pro někoho nostalgie či zrna starého dobrého snímku pořízeného na film.
V současné době moderních studií nebo renderů mají výrobci mnohem širší pole možností, jak svou novinku nejlépe předvést a jak zaujmout cílové publikum. Kouzlo moderní fotografie a reklamní grafiky zajišťuje, že pro fotku nového modelu u malebné pláže často nemusí auto vůbec opustit brány automobilky.
U Škody lze rozdíl doby spatřit s příchodem Favoritu před revolucí v roce 1989. Novinka se začala ukazovat stále častěji na fotkách bez lidí, čistě jako produkt pro všechny, ke slovu přichází detailní studiové snímky nebo jízdní fotky, ukazující dynamiku vozů v pohybu. V tomto proudu pokračovala s uvedením v roce 1994 i moderní Felicia. Přesto ale na propagaci vozů stylem „Takto můžete žít i vy!“ v určitém ohledu Škoda nezapomíná ani dodnes.