Černá Acura TSX druhé generace z let 2008 až 2014 alias Honda Accord osmé generace je v rodině Marka Zuckerberga už docela dlouho.

Černá Acura TSX druhé generace z let 2008 až 2014 alias Honda Accord osmé generace je v rodině Marka Zuckerberga už docela dlouho.

Šéf Facebooku tento vůz později přenechal své manželce a sám přesedlal na asi nejznámější německý hatchback.

Šéf Facebooku tento vůz později přenechal své manželce a sám přesedlal na asi nejznámější německý hatchback.

Zuckerberg si pořídil černý Volkswagen Golf a rovnou v provedení GTI. Média svého času rozebírala snímek, na kterém se Mark více soustředí na svůj telefon než řízení.

Zuckerberg si pořídil černý Volkswagen Golf a rovnou v provedení GTI. Média svého času rozebírala snímek, na kterém se Mark více soustředí na svůj telefon než řízení.

Fotek zaručeně Zuckerbergova Golfu GTI na internetu koluje docela hodně, které z nich jsou ale pravé, vám stoprocentně neřekneme.

Fotek zaručeně Zuckerbergova Golfu GTI na internetu koluje docela hodně, které z nich jsou ale pravé, vám stoprocentně neřekneme.

Tohle je také jedno ze „zajímavých“ aut generálního ředitele Facebooku. Ano, Mark i v době, kdy už byl úspěšný, jezdil obyčejnou Hondou Fit první generace, která se v Evropě prodává pod označení Jazz.

Tohle je také jedno ze „zajímavých“ aut generálního ředitele Facebooku. Ano, Mark i v době, kdy už byl úspěšný, jezdil obyčejnou Hondou Fit první generace, která se v Evropě prodává pod označení Jazz.

Výjimku ve flotile relativně obyčejných aut tvoří Pagani Huayra.

Výjimku ve flotile relativně obyčejných aut tvoří Pagani Huayra.

Italský supersport s přeplňovaným dvanáctiválcem od Mercedesu, respektive jeho sportovní divize AMG, má 730 koní.

Italský supersport s přeplňovaným dvanáctiválcem od Mercedesu, respektive jeho sportovní divize AMG, má 730 koní.

Mark se svého času nechal přemluvit na návštěvu továrny Fordu, kde se chopil nářadí a pokusit se namontovat pár šroubů na pickup F-150.

Mark se svého času nechal přemluvit na návštěvu továrny Fordu, kde se chopil nářadí a pokusit se namontovat pár šroubů na pickup F-150.

Šéf Facebooku tento vůz později přenechal své manželce a sám přesedlal na asi nejznámější německý hatchback.
Zuckerberg si pořídil černý Volkswagen Golf a rovnou v provedení GTI. Média svého času rozebírala snímek, na kterém se Mark více soustředí na svůj telefon než řízení.
Fotek zaručeně Zuckerbergova Golfu GTI na internetu koluje docela hodně, které z nich jsou ale pravé, vám stoprocentně neřekneme.
Tohle je také jedno ze „zajímavých“ aut generálního ředitele Facebooku. Ano, Mark i v době, kdy už byl úspěšný, jezdil obyčejnou Hondou Fit první generace, která se v Evropě prodává pod označení Jazz.
8
Fotogalerie

Mark Zuckerberg a jeho auta: Má miliardy, přesto jezdí Golfem

Pokud očekáváte garáže přeplněné sportovními a luxusními vozy, šestý nejbohatší člověk na světě a zakladatel Facebooku vás může docela zklamat. Jeho vkus je skoro bezvýhradně přehlídkou nudy.

Máte svou vlastní virtuální garáž? Sníte o tom, co byste si určitě pořídili, mít na bankovním účtu patřičnou vatu a statut rentiéra? Takových fantastů je mezi námi nepochybně spousta, a pokud se k dostatečně nadité kreditní kartě některý z nich dopracuje, výrobci luxusních aut či prodejci v jeho okolí mají obvykle zně. Není to ale pravidlem.

Kromě jiných známých lidí to dokazuje třeba i majitel pravděpodobně největší sociální sítě na světě Mark Zuckerberg. Jeho jmění se momentálně odhaduje na přibližně 70 miliard dolarů, tedy v přepočtu asi 1,56 bilionu korun a koupit by si tudíž mohl prakticky cokoliv.

A přesto jeho klimatizované garáže nepraskají ve švech pod náporem výjimečné sbírky aut, jako je tomu kupříkladu u bývalého moderátora televize NBC Jaye Lena. Přesněji řečeno – nejvyšší šéf Facebooku se o auta prakticky nezajímá, dokonce to vypadá, že jsou pro něj obyčejným spotřebním zbožím.

Dalo by se dokonce říci, že na to, co by Mark Zuckerberg mohl se svým obrovským rozpočtem vlastnit, jsou jeho auta naprosto nenápadná, až nudná a ve své podstatě nevybočují mimo obvyklý rámec mainstremu. Přesto jedna výjimka existuje.

V roce 2014 si americký miliardář objednal, složil zálohu a podle dostupných informací nakonec i převzal italský supersport Pagani Huayra s výkonem 730 koní a maximální rychlostí 383 kilometrů v hodině. Tou dobou se prodával za něco málo přes milion eur bez daně, což přepočtu dělalo 29 milionů korun.

Jestli se Zuckerberg ve stroji od Horacia Paganiho vůbec někdy svezl, vám potvrdit nemůžeme, za volantem ho nejspíše nikdo nepřichytil. S několika dalšími vozy ale spatřen byl, a pokud vás to zajímá, najdete je v galerii.

 

Honda

Japonská Honda vedle automobilů a motocyklů vyrábí také samostatné motory, elektrogenerátory nebo zahradní techniku. Společnost založil v roce 1948 Soichiro Honda. Od roku 1950 to je největší světový výrobce motocyklů.

Honda Civic • Honda Jazz • Honda CR-V • Honda HR-V • Honda NSX • Honda E

Doporučujeme

Články odjinud