Šestnáctitunový náklaďák Volta Zero čerpá energii z vysokonapěťové baterie Proterra, zadní kola jsou poháněna nápravou, v níž je integrován elektromotor a převodovka od společnosti Meritor. Zdroj: Volta

Šestnáctitunový náklaďák Volta Zero čerpá energii z vysokonapěťové baterie Proterra, zadní kola jsou poháněna nápravou, v níž je integrován elektromotor a převodovka od společnosti Meritor. | Zdroj: Volta

Zřejmě jde o vůbec první velký nákladní vůz, poháněný bateriemi. Nebo alespoň první v podobě, která je připravena na výrobu. Zdroj: Volta

Zřejmě jde o vůbec první velký nákladní vůz, poháněný bateriemi. Nebo alespoň první v podobě, která je připravena na výrobu. | Zdroj: Volta

Dojezd se má pohybovat mezi 150 a 200 kilometry. Zdroj: Volta

Dojezd se má pohybovat mezi 150 a 200 kilometry. | Zdroj: Volta

Řidič má díky sezení uprostřed výhled v rozsahu 220 stupňů. Zdroj: Volta

Řidič má díky sezení uprostřed výhled v rozsahu 220 stupňů. | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Volta Zero Zdroj: Volta

Volta Zero | Zdroj: Volta

Zřejmě jde o vůbec první velký nákladní vůz, poháněný bateriemi. Nebo alespoň první v podobě, která je připravena na výrobu. Zdroj: Volta
Dojezd se má pohybovat mezi 150 a 200 kilometry. Zdroj: Volta
Řidič má díky sezení uprostřed výhled v rozsahu 220 stupňů. Zdroj: Volta
Volta Zero Zdroj: Volta
22
Fotogalerie

Elektrický náklaďák Volta Zero už jezdí jako prototyp. Na jedno nabití zvládne až 200 kilometrů

První pojízdný testovací kus nákladního vozu prochází zkouškami na polygonu v britském Nuneatonu. V sériové podobě vyjede už za rok.

Zřejmě jde o vůbec první velký nákladní vůz, poháněný bateriemi. Nebo alespoň první v podobě, která je připravena na výrobu. Šestnáctitunový náklaďák čerpá energii z vysokonapěťové baterie Proterra, zadní kola jsou poháněna nápravou, v níž je integrován elektromotor a převodovka od společnosti Meritor. Aktuální testování slouží k ověření funkčnosti pohonu a jeho elektromechanických i tepelných vlastností, následovat budou zkoušky za polárním kruhem v nízkých teplotách a na jihu Evropy ve vedrech.

Poznatky společnost Volta využije v úvodní sérii pilotních vozů, které budou sloužit k dalšímu testování a budou moci být odkoupeny. Prototyp vypadá opravdu prapodivně, ale jeho kabina je pouze provizorní ochranou řidiče, který díky absenci spalovacího motoru může sedět uprostřed. Má proto výhled v rozsahu 220 stupňů. V sériové podobě dostane Volta Zero elegantnější tvary, má ujet 150 až 200 kilometrů – což je pro plánované nasazení ve městech více než dost. V definitivní formě pak dorazí koncem příštího roku.

Speciál: Alternativní pohony

K vývoji alternativních pohonů došlo kvůli ztenčujícím se zásobám ropy a problémům se znečištěním životního prostředí. V automobilovém průmyslu se v současnosti nejčastěji hovoří o pohonech na LPG, CNG, vodík a elektrický proud. Právě v posledních dvou zmíněných pohonech je podle odborníků budoucnost.

Přehled aut s pohonem na LPG Koupit auto na CNG?Auta na CNG: Jak dojedou daleko?Toyota Mirai na vodíkVW razí cenu elektroaut na minimumHyundai Nexo - SUV na vodíkRevoluční CNG-mild-hybrid Škoda do detailu

Doporučujeme

Články odjinud