Nejen Detroit a Tokio jsou místy velkých premiér. Ty se v omezeném množství objevily i v britském Birminghamu.
Automobilka Porsche tam představuje svůj nejnovější závodní automobil s označením 911 GT3 R, jenž v nabídce nahrazuje stávající provedení GT3 Cup S. U Porsche se snažili zpřístupnit jej i méně zkušeným řidičům, kteří by se tak mohli vyřádit na uzavřených tratích a nezkoušet své možnosti a nervy ostatních motoristů v běžném provozu. Vůz proto disponuje všemi podpůrnými asistenčními systémy včtně ABS, protiprokluzové soustavy nebo elektronického plynového pedálu s možností samočinného navýšení otáček při ostrém podřazení, takže za volantem tohoto auta by se měl i začátečník cítit jako profesionál.
„Jakmile jsme oznámili náš záměr představit typ 911 GT3 R, zájem veřejnosti byl enormní,“ tvrdí Uwe Brettel, šéf firemních závodních projektů. „Produkce GT3 R plánovaná pro rok 2010 je již nyní takřka vyprodána.“ O pohon tohoto dravce se stará upravený „boxer“ vycházející ze sériového provedení s objemem 3,8 l. Převrtán byl na rovné čtyři litry, výkon narostl na 480 koní (358 kW) a pohotovostní hmotnost klesla na 1 200 kg.
Zvenčí se novinka vyznačuje například použitím zadních světlometů složených z LED, rozšířenými blatníky vpředu i vzadu, zcela zakrytým podvozkem, zadním difuzorem a přítlačným křídlem s velkým rozsahem nastavení. Přední závěsy kol disponují výškově stavitelnými vzpěrami MacPherson, závodními, dvojčinnými tlumiči a zdvojenými vinutými pružinami. Také světlost zadní části vozu lze měnit a najdeme zde do karosérie napevno uchycený pomocný rám, dvojčinné tlumiče i zdvojené pružiny.
Porsche nyní spouští v britském Silverstoneu novou instituci s názvem Racing Driver Development Programme. Ta má nabízet své služby svátečním závodníkům i těm, kteří to se závoděním myslí vážně, a poskytnout jim dovednosti potřebné ke startům v respektovaných sportovních podnicích. I nová 911 GT3 R tam bude jako doma, škoda jen, že u nás si o něčem podobném můžeme nechat akorát zdát...
Porsche 911 GT3 R