Jak jsme očekávali, Cupra chystá na autosalonu v Ženevě představit svůj zbrusu nový a pro značku samostatný model. Technika nového „SUV kupé“ je už známá, ale možná se později dočkáme i menšího překvapení.
Cupra se jakožto sportovnější podznačka Seatu již pomalu zabydluje i na českém trhu, přičemž v rozšiřování nabídky svých modelů bude pokračovat i na letošním autosalonu v Ženevě. Zde má v plánu značka představit svůj samostatný model nazvaný Terramar. A přestože jsme o voze již slyšeli pár technických informací a jeho podoba unikla na internet, nyní známe další zajímavé detaily.
Nový model bude v podstatě „kupé“ variantou Atecy, na jejímž základě bude ostatně postaven, ale nabídne svažující se záď karoserie a sportovnější rysy. Některé designové prvky si přitom vypůjčí z nového velkého SUV Tarraco. Mluví se ovšem také o scénáři, ve kterém bude z ostré Cupry nakonec vytvořena i střídmější a levnější varianta se znakem Seatu.
Pod kapotou Terramaru máme čekat stejnou motorizaci jako v Cupře Ateca, a to turbodmychadlem přeplňovaný čtyřválec o objemu dvou litrů a výkonu 221 kW (300 koní). Pochopitelně dojde na pohon všech kol a dvouspojkovou automatickou převodovkou. Mluví se nicméně také o příchodu plug-in hybridní varianty.
Kromě těchto motorizací by ovšem mohl Terramar dostat i něco ještě zajímavějšího. Podle našich informací totiž v Seatu přemýšlí o možnosti zasadit pod kapotu něco většího, přičemž asi jedinou možností je 2,5litrový přeplňovaný pětiválec, který současně používá Audi RS3. V něm mimochodem produkuje 294 kW (400 koní), čímž by ostrému „SUV kupé“ určitě zajistil slušnou dynamiku.
K náloži koní pod kapotou se pochopitelně dočkáme i nově naladěného, nižšího podvozku s adaptivními tlumiči, a zřejmě i širšího rozchodu kol. Na silnější brzdovou soustavu také dojde. Uvnitř bychom pak čekali standardní sportovní proměnu jako u tradičněji tvarované Cupry Ateca.
Novinky se tedy dočkáme na autosalonu v Ženevě, který startuje novinářskými dny 5. března. Co mimochodem Cupra chystá do budoucna, o tom jsme se již rozepsali v samostatném článku v rámci otevření prvního českého dealerství.
Galerie doplněna o Cupru Ateca.