| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

Porsche Mission E zvládne 0-100 km/h za 3,5 s, k dosažení dvojnásobné rychlosti mu stačí 12 sekund.

Porsche Mission E zvládne 0-100 km/h za 3,5 s, k dosažení dvojnásobné rychlosti mu stačí 12 sekund.

| Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

 | Porsche Mission E

| Porsche Mission E

Na pódium ho přivezl šéf automobilky Matthias Müller.

Na pódium ho přivezl šéf automobilky Matthias Müller.

Celkový výkon hnací soustavy přesahuje 600 koní.

Celkový výkon hnací soustavy přesahuje 600 koní.

Díky tomu může Porsche uvádět dojezd asi 500 km, i když nabití na 80 % kapacity trvá jen 15 minut.

Díky tomu může Porsche uvádět dojezd asi 500 km, i když nabití na 80 % kapacity trvá jen 15 minut.

26
Fotogalerie

První elektrické Porsche už má jméno. Bude to „živý mladý kůň“

Německá automobilka zveřejnila jméno v rámci oslav sedmdesátého výročí. Název prvního elektrického modelu lze přeložit jako „živý mladý kůň“.

Elektrické Porsche je krásnou ukázkou toho, jak dlouho trvá přerod konceptu v sériový vůz. Vůbec poprvé jsme se s ním setkali na frankfurtském autosalonu v září 2015, kde se sedan pojmenovaný Mission E postaral po pořádné překvapení. Byl to zároveň  návrat ke kořenům, protože první vůz, který postavil Ferdinand Porsche (Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton z roku 1898), jezdil na elektřinu.

Letos v Ženevě značka ukázala i variantu Cross Turismo, první vlaštovka ale v každém případě bude čtyřdveřový sedan menší než Panamera, který připomíná nataženou 911. Sériové provedení vyjede na silnice už v příštím roce a dosud nemělo skutečné jméno. To už ale dnes neplatí.

Sériovka vycházející z konceptu Mission E se bude jmenovat Taycan. V překladu to znamená něco jako „živý mladý kůň“ a odkazuje na oře, který je vyobrazen přímo v logu automobilky. Porsche poodkrylo karty v rámci oslav sedmdesátého výročí, a dokonce zveřejnilo snímek siluety vozu. V galerii už nicméně najdete i snímky Marka Webbera za volantem masovaného prototypu.

O pohon konceptu se starají dva elektromotory, které poskytují přes 600 koní a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Dvojnásobek je na tachometru za méně než dvanáct sekund a v souladu s cyklem NEDC vůz ujede na jedno nabití zhruba 500 kilometrů. Podobně by na tom měla být i sériovka s cenou okolo 2,5 milionu korun.

Výrobu obstará továrna ve Stuttgartu, která bude od začátku schopna chrlit 20.000 elektrických vozidel ročně. V současnosti se připravuje nová lakovna, montážní plocha Taycanu a most pro přepravu nalakovaných karoserií a pohonných jednotek k finální montáži. Do roku 2022 chce Porsche investovat do elektromobility více než šest miliard eur a zdvojnásobit tak investici, kterou původně plánovalo.

Porsche

Porsche je německý výrobce sportovních automobilů. Firmu založil v roce 1931 Ferdinand Porsche. V roce 1961 vznikl první model legendární řady 911, která se stále vyrábí.

V roce 2009 Porsche – coby velmi profitabilní automobilku – ovládl Volkswagen.

Porsche 718 • Porsche 911 • Porsche Taycan • Porsche Panamera • Porsche Macan • Porsche Cayenne

Doporučujeme

Články odjinud