Německá automobilka zveřejnila jméno v rámci oslav sedmdesátého výročí. Název prvního elektrického modelu lze přeložit jako „živý mladý kůň“.
Elektrické Porsche je krásnou ukázkou toho, jak dlouho trvá přerod konceptu v sériový vůz. Vůbec poprvé jsme se s ním setkali na frankfurtském autosalonu v září 2015, kde se sedan pojmenovaný Mission E postaral po pořádné překvapení. Byl to zároveň návrat ke kořenům, protože první vůz, který postavil Ferdinand Porsche (Egger-Lohner-Elektromobil Modell C.2 Phaeton z roku 1898), jezdil na elektřinu.
Letos v Ženevě značka ukázala i variantu Cross Turismo, první vlaštovka ale v každém případě bude čtyřdveřový sedan menší než Panamera, který připomíná nataženou 911. Sériové provedení vyjede na silnice už v příštím roce a dosud nemělo skutečné jméno. To už ale dnes neplatí.
Sériovka vycházející z konceptu Mission E se bude jmenovat Taycan. V překladu to znamená něco jako „živý mladý kůň“ a odkazuje na oře, který je vyobrazen přímo v logu automobilky. Porsche poodkrylo karty v rámci oslav sedmdesátého výročí, a dokonce zveřejnilo snímek siluety vozu. V galerii už nicméně najdete i snímky Marka Webbera za volantem masovaného prototypu.
O pohon konceptu se starají dva elektromotory, které poskytují přes 600 koní a umožňují zrychlení z 0 na 100 km/h za méně než 3,5 sekundy. Dvojnásobek je na tachometru za méně než dvanáct sekund a v souladu s cyklem NEDC vůz ujede na jedno nabití zhruba 500 kilometrů. Podobně by na tom měla být i sériovka s cenou okolo 2,5 milionu korun.
Výrobu obstará továrna ve Stuttgartu, která bude od začátku schopna chrlit 20.000 elektrických vozidel ročně. V současnosti se připravuje nová lakovna, montážní plocha Taycanu a most pro přepravu nalakovaných karoserií a pohonných jednotek k finální montáži. Do roku 2022 chce Porsche investovat do elektromobility více než šest miliard eur a zdvojnásobit tak investici, kterou původně plánovalo.