Malíř a designér Vlado Vovkanič kontaktoval automobilku Škoda Auto v roce 2009 a o rok později jí předal designové návrhy vozů typu SUV. Návrhy mu však byly vráceny s tím, že česká značka takové vozy neplánuje. Podle Vovkaniče to však bylo naopak a Škoda se v tu samou dobu rozhodla do  segmentu vyvýšených vozů vstoupit.  Designová skica Vlada Vovkaniče

Malíř a designér Vlado Vovkanič kontaktoval automobilku Škoda Auto v roce 2009 a o rok později jí předal designové návrhy vozů typu SUV. Návrhy mu však byly vráceny s tím, že česká značka takové vozy neplánuje. Podle Vovkaniče to však bylo naopak a Škoda se v tu samou dobu rozhodla do segmentu vyvýšených vozů vstoupit. | Designová skica Vlada Vovkaniče

 Kodiaq , první SUV z Mladé Boleslavi, se představilo o šest let později. Jeho příchod předznamenal v témže roce koncept  Vision S  na ženevském autosalonu, který měl nastínit budoucí vzhled SUV modelů značky. V roce 2017 následoval Kodiaq menší model  Karoq . V tomto období byl za kormidlem designu značky  Jozef Kabaň.  Designová skica Vlada Vovkaniče

Kodiaq, první SUV z Mladé Boleslavi, se představilo o šest let později. Jeho příchod předznamenal v témže roce koncept Vision S na ženevském autosalonu, který měl nastínit budoucí vzhled SUV modelů značky. V roce 2017 následoval Kodiaq menší model Karoq. V tomto období byl za kormidlem designu značky Jozef Kabaň. | Designová skica Vlada Vovkaniče

Vovkanič na automobilku podal žalobu s tvrzením, že se při návrhu vozů inspirovala jeho odmítnutými návrhy. Konkrétně jde o celkové proporce i výraznou boční linku pod okny. Žalobu později rozšířil i na modely litých kol Triglav a Vega. Kola Vega s broušenou povrchovou úpravou najdete například  i na nové Octavii . Designová skica Vlada Vovkaniče

Vovkanič na automobilku podal žalobu s tvrzením, že se při návrhu vozů inspirovala jeho odmítnutými návrhy. Konkrétně jde o celkové proporce i výraznou boční linku pod okny. Žalobu později rozšířil i na modely litých kol Triglav a Vega. Kola Vega s broušenou povrchovou úpravou najdete například i na nové Octavii. | Designová skica Vlada Vovkaniče

Škoda tedy nyní nemusí stahovat z trhu vozy Kodiaq a Karoq a modely litých kol Vega a Triglav. Škoda Kodiaq vstoupila na trh v roce 2017 a odnesla si titul  Auto roku . V následujícím roce jí se stejným titulem následoval i menší Karoq. Kompaktnější model je nejprodávanějším SUV značky. Jen v loňském roce si jej pořídilo téměř deset tisíc zákazníků. Designová skica Vlada Vovkaniče

Škoda tedy nyní nemusí stahovat z trhu vozy Kodiaq a Karoq a modely litých kol Vega a Triglav. Škoda Kodiaq vstoupila na trh v roce 2017 a odnesla si titul Auto roku. V následujícím roce jí se stejným titulem následoval i menší Karoq. Kompaktnější model je nejprodávanějším SUV značky. Jen v loňském roce si jej pořídilo téměř deset tisíc zákazníků. | Designová skica Vlada Vovkaniče

 Designová skica Vlada Vovkaniče

| Designová skica Vlada Vovkaniče

 /Litá kola Triglav/  ČTK nyní informuje, že pan Vovkanič soudní spor prohrál. Podle automobilky jsou návrhy malíře kompilátem dřívějších modelů značky a nepřinášejí nic inovátorského. Za pravdu dal automobilce i znalecký posudek. Vovkanič cítí zklamání, nicméně verdikt ještě není pravomocný.

/Litá kola Triglav/ ČTK nyní informuje, že pan Vovkanič soudní spor prohrál. Podle automobilky jsou návrhy malíře kompilátem dřívějších modelů značky a nepřinášejí nic inovátorského. Za pravdu dal automobilce i znalecký posudek. Vovkanič cítí zklamání, nicméně verdikt ještě není pravomocný.

 /Litá kola Vega/  Škoda tedy nyní nemusí stahovat z trhu vozy Kodiaq a Karoq a modely litých kol Vega a Triglav. Škoda Kodiaq vstoupila na trh v roce 2017 a odnesla si titul  Auto roku . V následujícím roce jí se stejným titulem následoval i menší Karoq. Kompaktnější model je nejprodávanějším SUV značky. Jen v loňském roce si jej pořídilo téměř deset tisíc zákazníků.

/Litá kola Vega/ Škoda tedy nyní nemusí stahovat z trhu vozy Kodiaq a Karoq a modely litých kol Vega a Triglav. Škoda Kodiaq vstoupila na trh v roce 2017 a odnesla si titul Auto roku. V následujícím roce jí se stejným titulem následoval i menší Karoq. Kompaktnější model je nejprodávanějším SUV značky. Jen v loňském roce si jej pořídilo téměř deset tisíc zákazníků.

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW Foto: Ondřej Kroutil

TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW | Foto: Ondřej Kroutil

 Kodiaq , první SUV z Mladé Boleslavi, se představilo o šest let později. Jeho příchod předznamenal v témže roce koncept  Vision S  na ženevském autosalonu, který měl nastínit budoucí vzhled SUV modelů značky. V roce 2017 následoval Kodiaq menší model  Karoq . V tomto období byl za kormidlem designu značky  Jozef Kabaň.  Designová skica Vlada Vovkaniče
Vovkanič na automobilku podal žalobu s tvrzením, že se při návrhu vozů inspirovala jeho odmítnutými návrhy. Konkrétně jde o celkové proporce i výraznou boční linku pod okny. Žalobu později rozšířil i na modely litých kol Triglav a Vega. Kola Vega s broušenou povrchovou úpravou najdete například  i na nové Octavii . Designová skica Vlada Vovkaniče
Škoda tedy nyní nemusí stahovat z trhu vozy Kodiaq a Karoq a modely litých kol Vega a Triglav. Škoda Kodiaq vstoupila na trh v roce 2017 a odnesla si titul  Auto roku . V následujícím roce jí se stejným titulem následoval i menší Karoq. Kompaktnější model je nejprodávanějším SUV značky. Jen v loňském roce si jej pořídilo téměř deset tisíc zákazníků. Designová skica Vlada Vovkaniče
 Designová skica Vlada Vovkaniče
39
Fotogalerie

Škody Kodiaq a Karoq mohou zůstat na trhu. Malíř, který se soudil o jejich design, prohrál

Středočeský krajský soud dnes neuznal žalobu malíře Vlada Vovkaniče ve sporu s automobilkou Škoda Auto.

Malíř a designér Vlado Vovkanič kontaktoval automobilku Škoda Auto v roce 2009 a o rok později jí předal designové návrhy vozů typu SUV. Návrhy mu však byly vráceny s tím, že česká značka takové vozy neplánuje. Podle Vovkaniče to však bylo naopak a Škoda se v tu samou dobu rozhodla pro nové modely v segmentu vyvýšených vozů, jejichž potenciál nastínil již v roce 2009 Yeti.

Kodiaq, druhé SUV z Mladé Boleslavi, se představilo o šest let později. Jeho příchod předznamenal v témže roce koncept Vision S v Ženevě, který měl nastínit budoucí vzhled SUV modelů značky. V roce 2017 Kodiaq následoval menší model Karoq. V té době byl za kormidlem designu značky Jozef Kabaň.

Vovkanič na automobilku podal žalobu s tvrzením, že se při návrhu vozů inspirovala jeho odmítnutými návrhy. Konkrétně jde o celkové proporce i výraznou boční linku pod okny. Žalobu později rozšířil i na modely litých kol Triglav a Vega. Kola Vega s broušenou povrchovou úpravou najdete například i na nové Octavii.

Podle informací ČTK Vlado Vovkanič soudní spor prohrál. Podle výrobce jsou návrhy malíře kompilátem dřívějších modelů značky a nepřinášejí nic inovátorského. Za pravdu dal automobilce i znalecký posudek. Vovkanič cítí zklamání, nicméně verdikt ještě není pravomocný. Škoda nyní nemusí stahovat z trhu vozy Kodiaq a Karoq a modely litých kol Vega a Triglav.

V galerii SUV koncepty značky Škoda a Škoda Kodiaq RS.

Škoda

Škoda Auto je největší česká automobilka. Vychází ze společnosti Laurin & Klement založené v roce 1895, od roku 1990 je součástí skupiny Volkswagen Group.

Škoda Fabia • Škoda ScalaŠkoda Rapid • Škoda Octavia  Škoda Superb • Škoda Yeti • Škoda Kodiaq • Škoda Citigo • Škoda Kamiq • Škoda Karoq • Škoda Enyaq iV

Doporučujeme

Články odjinud