Pro Lotus spojení v čínským gigantem Geely znamenalo nejen novou krev do žil, ale hlavně zcela nové výzvy. Vždyť nový model už nevyrobil více než deset let. Už dlouho víme, že něco chystá. Něco hodně rychlého, moderního, exkluzivního.

Pro Lotus spojení v čínským gigantem Geely znamenalo nejen novou krev do žil, ale hlavně zcela nové výzvy. Vždyť nový model už nevyrobil více než deset let. Už dlouho víme, že něco chystá. Něco hodně rychlého, moderního, exkluzivního.

Type 130 ale bude jiný než dosavadní modely. Chce-li Lotus přežít, musí mít elektromobil, a protože z elektrického pohonu relativně snadno dostanete klidně i tisíc koní, můžeme očekávat hypersport.

Type 130 ale bude jiný než dosavadní modely. Chce-li Lotus přežít, musí mít elektromobil, a protože z elektrického pohonu relativně snadno dostanete klidně i tisíc koní, můžeme očekávat hypersport.

Střípky informací jsme zveřejnili již dříve a ani dnes vám neukážeme kompletní dílo. Dlouho už ale čekat nebudete. Lotus totiž potvrdil, že vůz ukáže 16. července v centru Londýna, zatím ale nevíme, co od celé akce čekat. Bude velká, nebo spíš komorní? Už nyní totiž Lotus registruje stovky zájemců, dostane se ale pouze na zlomek z nich.

Střípky informací jsme zveřejnili již dříve a ani dnes vám neukážeme kompletní dílo. Dlouho už ale čekat nebudete. Lotus totiž potvrdil, že vůz ukáže 16. července v centru Londýna, zatím ale nevíme, co od celé akce čekat. Bude velká, nebo spíš komorní? Už nyní totiž Lotus registruje stovky zájemců, dostane se ale pouze na zlomek z nich.

Jak název napovídá, vznikne jen 130 kusů. Což je prý mimochodem i počet Lotusů,  představených za celou historii značky . Výroba bude probíhat v sídle značky v britském Norfolku a první dodávky zákazníkům jsou plánovány na příští rok. Cena? Nikdo neví. I kdyby ale byla v řádech desítek milionů, beztak se po všech kouscích zapráší. Lotus

Jak název napovídá, vznikne jen 130 kusů. Což je prý mimochodem i počet Lotusů, představených za celou historii značky. Výroba bude probíhat v sídle značky v britském Norfolku a první dodávky zákazníkům jsou plánovány na příští rok. Cena? Nikdo neví. I kdyby ale byla v řádech desítek milionů, beztak se po všech kouscích zapráší. | Lotus

Lotus říká, že se nebrání ničemu, bude-li zachována tradice. To je pak ruční výroba povinností!

Lotus říká, že se nebrání ničemu, bude-li zachována tradice. To je pak ruční výroba povinností!

Type 130 ale bude jiný než dosavadní modely. Chce-li Lotus přežít, musí mít elektromobil, a protože z elektrického pohonu relativně snadno dostanete klidně i tisíc koní, můžeme očekávat hypersport.
Střípky informací jsme zveřejnili již dříve a ani dnes vám neukážeme kompletní dílo. Dlouho už ale čekat nebudete. Lotus totiž potvrdil, že vůz ukáže 16. července v centru Londýna, zatím ale nevíme, co od celé akce čekat. Bude velká, nebo spíš komorní? Už nyní totiž Lotus registruje stovky zájemců, dostane se ale pouze na zlomek z nich.
Jak název napovídá, vznikne jen 130 kusů. Což je prý mimochodem i počet Lotusů,  představených za celou historii značky . Výroba bude probíhat v sídle značky v britském Norfolku a první dodávky zákazníkům jsou plánovány na příští rok. Cena? Nikdo neví. I kdyby ale byla v řádech desítek milionů, beztak se po všech kouscích zapráší. Lotus
Lotus říká, že se nebrání ničemu, bude-li zachována tradice. To je pak ruční výroba povinností!
5
Fotogalerie

Tohle s Lotusem udělaly čínské peníze. Type 130 nemá v historii značky obdoby

Dobře si zapamatujte datum 16. července. Toho dne totiž britská automobilka Lotus vstoupí do zcela nové éry svého života.

Jednasedmdesát let na světě a na kontě desítky skvělých sportovních a závodních aut, které kombinují nízkou hmotnost, výkon a agilitu. Nějak tak by se dala ve zkratce popsat britská automobilka Lotus, jejíž výrobky fungují jako expres do světa řidičské radosti. Můžete namítat, že pod nadvládou čínského gigantu Geely už to nikdy nebude ono, jenže třeba i Volvo ví, že čínské peníze nesmrdí. Kdo ví, kdy by bez nich dnes bylo.

Pro Lotus tohle spojení znamenalo nejen novou krev do žil, ale hlavně zcela nové výzvy. Vždyť nový model už nevyrobil více než deset let. Už dlouho víme, že něco chystá. Něco hodně rychlého, moderního, exkluzivního. Type 130 ale bude jiný než dosavadní modely. Chce-li Lotus přežít, musí mít elektromobil, a protože z elektrického pohonu relativně snadno dostanete klidně i tisíc koní, můžeme očekávat hypersport.

Střípky informací jsme zveřejnili již dříve a ani dnes vám neukážeme kompletní dílo. Dlouho už ale čekat nebudete. Lotus totiž potvrdil, že vůz ukáže 16. července v centru Londýna, zatím ale nevíme, co od celé akce čekat. Bude velká, nebo spíš komorní? Už nyní totiž Lotus registruje stovky zájemců, dostane se ale pouze na zlomek z nich.

Jak název hypersportu napovídá, vznikne jen 130 kusů. Což je prý mimochodem i počet Lotusů, představených za celou historii značky. Výroba bude probíhat v sídle značky v britském Norfolku a první dodávky zákazníkům jsou plánovány na příští rok. Cena? Nikdo neví. I kdyby ale byla v řádech desítek milionů, beztak se po všech kouscích zapráší.

Lotus

Lotus Cars je britská automobilka zaměřená na výrobu sportovních vozů. V roce 1952 ji v Londýně založil Colin Chapman. Lotus byl a znovu je aktivní také v závodech F1.

Automobilku v úpadku v roce 1994 koupil malajský Proton.

Lotus Elise • Lotus Exige • Lotus Evora • Lotus Evija

Doporučujeme

Články odjinud