Konektor USB-C má nesporné výhody. Je malinký a vejde se do míst, kde byste ho nehledali. Octavia jich může mít až pět, přičemž dva vpředu má už ve standardu, dva vzadu (společně s 230V zásuvkou) a jeden ve stropní konzole nad vnitřním zpětným zrcátkem jsou volitelné. Foto: Ondřej Kroutil

Konektor USB-C má nesporné výhody. Je malinký a vejde se do míst, kde byste ho nehledali. Octavia jich může mít až pět, přičemž dva vpředu má už ve standardu, dva vzadu (společně s 230V zásuvkou) a jeden ve stropní konzole nad vnitřním zpětným zrcátkem jsou volitelné. | Foto: Ondřej Kroutil

Nové chytré řešení Škody myslí na řidiče, kteří za čelním sklem vozí palubní kamery. Ty bývají kamery neustále připojeny k vozidlu prostřednictvím kabelu, který někudy musí vést. Ideálně podél čelního skla a následně pod přístrojovou deskou. V nové Octavii tohle řešit nemusíte. Kameru prostě připojíte do konektoru u vnitřního zpětného zrcátka a máte vystaráno. Foto: Ondřej Kroutil

Nové chytré řešení Škody myslí na řidiče, kteří za čelním sklem vozí palubní kamery. Ty bývají kamery neustále připojeny k vozidlu prostřednictvím kabelu, který někudy musí vést. Ideálně podél čelního skla a následně pod přístrojovou deskou. V nové Octavii tohle řešit nemusíte. Kameru prostě připojíte do konektoru u vnitřního zpětného zrcátka a máte vystaráno. | Foto: Ondřej Kroutil

Jeden z pěti USB-C konektorů je schovaný nad vnějším zpětným zrcátkem. Další dva jsou vpředu a dva najdete vzadu společně s 230V zásuvkou. Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Jeden z pěti USB-C konektorů je schovaný nad vnějším zpětným zrcátkem. Další dva jsou vpředu a dva najdete vzadu společně s 230V zásuvkou. | Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Další praktický prvek představuje kapsa na mobilní telefon na zadní straně předních sedadel. Telefon můžete pohodlně nabíjet po připojení do USB-C zdířky na pod panelem klimatizace pro zadní sedadla.  Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Další praktický prvek představuje kapsa na mobilní telefon na zadní straně předních sedadel. Telefon můžete pohodlně nabíjet po připojení do USB-C zdířky na pod panelem klimatizace pro zadní sedadla.  | Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Vedle deštníku může být v předních dveřích schovaný také smetáček na sníh. Společně s legendární škrabkou na led budou tvořit velice praktickou výbavu, kterou v zimě ocení úplně každý. Foto: Ondřej Kroutil

Vedle deštníku může být v předních dveřích schovaný také smetáček na sníh. Společně s legendární škrabkou na led budou tvořit velice praktickou výbavu, kterou v zimě ocení úplně každý. | Foto: Ondřej Kroutil

Novinkou u Octavie je také spací paket. Hlavní prvek tvoří sklopná "ramena" krajních hlavových opěrek zadních sedadel, díky kterým vám za jízdy nebude padat hlava na stranu. Foto: Ondřej Kroutil

Novinkou u Octavie je také spací paket. Hlavní prvek tvoří sklopná "ramena" krajních hlavových opěrek zadních sedadel, díky kterým vám za jízdy nebude padat hlava na stranu. | Foto: Ondřej Kroutil

Kombi může být vybaveno i novým organizérem zavazadelníku. Hliníková přepážka je zafixovaná v dírách v podlážce a zamezuje samovolnému pohybu nejenom velkých zavazdel v kufru. Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Kombi může být vybaveno i novým organizérem zavazadelníku. Hliníková přepážka je zafixovaná v dírách v podlážce a zamezuje samovolnému pohybu nejenom velkých zavazdel v kufru. | Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Nová Škoda Octavia na sebe v posledních hodinách strhává obrovskou pozornost. Není se čemu divit. Nejdůležitější český vůz je v mnoha ohledech pro mladoboleslavskou automobilku revoluční, protože nabízí prvky, které se dosud ve autech s okřídleným šípem ve znaku neobjevily. Foto: Ondřej Kroutil

Nová Škoda Octavia na sebe v posledních hodinách strhává obrovskou pozornost. Není se čemu divit. Nejdůležitější český vůz je v mnoha ohledech pro mladoboleslavskou automobilku revoluční, protože nabízí prvky, které se dosud ve autech s okřídleným šípem ve znaku neobjevily. | Foto: Ondřej Kroutil

Octavia však není jenom o dotykových lištách v interiéru, neustálému připojení k internetu či ryze luxusních prvcích, jako jsou třeba ergonomická sedadla s vyhříváním a odvětráváním. Nabídne i velice chytrá řešení. Foto: Ondřej Kroutil

Octavia však není jenom o dotykových lištách v interiéru, neustálému připojení k internetu či ryze luxusních prvcích, jako jsou třeba ergonomická sedadla s vyhříváním a odvětráváním. Nabídne i velice chytrá řešení. | Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Dneska má Octavia vedle deštníku v předních dveřích řidiče také smetáček na sníh nebo malé kapsy v zadní straně předních sedadel, která je určená přímo pro mobilní telefony. Detail, který potěší. Foto: Ondřej Kroutil

Dneska má Octavia vedle deštníku v předních dveřích řidiče také smetáček na sníh nebo malé kapsy v zadní straně předních sedadel, která je určená přímo pro mobilní telefony. Detail, který potěší. | Foto: Ondřej Kroutil

S nástupem Scaly Škodovka přešla na zdířky USB-C. Majitelé starších telefonů, mezi které se řadím i já, často brblají, protože si musejí kupovat nový kabel pro propojení telefonu s autem, nebo alespoň redukci (vyjde zhruba na stovku). Foto: Ondřej Kroutil

S nástupem Scaly Škodovka přešla na zdířky USB-C. Majitelé starších telefonů, mezi které se řadím i já, často brblají, protože si musejí kupovat nový kabel pro propojení telefonu s autem, nebo alespoň redukci (vyjde zhruba na stovku). | Foto: Ondřej Kroutil

Pravdou nicméně zůstává, že má USB-C i nesporné výhody. Konektor je totiž malinký a vejde se do míst, kde byste ho nehledali. Octavia jich může mít až pět, přičemž dva vpředu má už ve standardu, dva vzadu (společně s 230V zásuvkou) a jeden ve stropní konzole nad vnitřním zpětným zrcátkem jsou volitelné. Foto: Ondřej Kroutil

Pravdou nicméně zůstává, že má USB-C i nesporné výhody. Konektor je totiž malinký a vejde se do míst, kde byste ho nehledali. Octavia jich může mít až pět, přičemž dva vpředu má už ve standardu, dva vzadu (společně s 230V zásuvkou) a jeden ve stropní konzole nad vnitřním zpětným zrcátkem jsou volitelné. | Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ondřej Kroutil

| Foto: Ondřej Kroutil

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

 Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

| Foto: Ivo Herčík pro Škodu 

Nové chytré řešení Škody myslí na řidiče, kteří za čelním sklem vozí palubní kamery. Ty bývají kamery neustále připojeny k vozidlu prostřednictvím kabelu, který někudy musí vést. Ideálně podél čelního skla a následně pod přístrojovou deskou. V nové Octavii tohle řešit nemusíte. Kameru prostě připojíte do konektoru u vnitřního zpětného zrcátka a máte vystaráno. Foto: Ondřej Kroutil
Jeden z pěti USB-C konektorů je schovaný nad vnějším zpětným zrcátkem. Další dva jsou vpředu a dva najdete vzadu společně s 230V zásuvkou. Foto: Ivo Herčík pro Škodu 
Další praktický prvek představuje kapsa na mobilní telefon na zadní straně předních sedadel. Telefon můžete pohodlně nabíjet po připojení do USB-C zdířky na pod panelem klimatizace pro zadní sedadla.  Foto: Ivo Herčík pro Škodu 
Vedle deštníku může být v předních dveřích schovaný také smetáček na sníh. Společně s legendární škrabkou na led budou tvořit velice praktickou výbavu, kterou v zimě ocení úplně každý. Foto: Ondřej Kroutil
60
Fotogalerie

Nová Škoda Octavia dostala vychytávku, která pomůže v boji proti pirátům silnic

Škodovka je nejenom u nás vyhlášená svými chytrými řešeními. V případě nové Octavie ukázala, že i malý detail v interiéru může být hodně přínosný.

Nejdůležitější český vůz je v mnoha ohledech pro mladoboleslavskou automobilku revoluční, protože nabízí prvky, které se dosud ve autech s okřídleným šípem ve znaku neobjevily. Octavia však není jenom o dotykových lištách v interiéru, neustálému připojení k internetu či ryze luxusních prvcích, jako jsou třeba ergonomická sedadla s vyhříváním a odvětráváním. Nabídne i velice chytrá řešení.

Z dřívějška už možná víte, že byla Škoda „Simply Clever“ ještě dříve, než toto slovní spojení začalo být v módě. Průkopníkem posledních let je škrabka na led, která se poprvé objevila u novodobého Rapidu. Stávala se i terčem zlodějíčků, protože kryty víček palivových nádrží, pod nimiž se schová, nebyly vždy uzamykatelné. Dnes umí ten malý kus průhledného plastu měřit i hloubku dezénu pneumatik. Na tom přece nic není, řeknete si, jenže sami víte, že důležitá je nejen realizace, ale hlavně ten nápad.

Během let se u Škodovek objevila spousta chytrých řešení, od háčků pro uchycení tašek, držáků multimediálních zařízení, „špuntů“ v držácích na kelímky, díky nimž otevřete půllitrovou PET lahev jednou rukou, až po silikonové víčko nádržky na kapalinu do ostřikovačů, které snadno proměníte v praktický trychtýř. Dneska má Octavia vedle deštníku v předních dveřích také smetáček na sníh nebo malé kapsy v zadní straně předních sedadel, které jsou určeny přímo pro mobilní telefony. Detail, který neurazí.

S nástupem Scaly Škoda přešla na zdířky USB-C. Majitelé starších telefonů, mezi které se řadím i já, často brblají, protože si musejí kupovat nový kabel pro propojení telefonu s autem, nebo alespoň redukci (vyjde zhruba na stovku). Pravdou nicméně zůstává, že má USB-C i nesporné výhody. Konektor je totiž malinký a vejde se do míst, kde byste ho nehledali. Octavia jich může mít až pět, přičemž dva vpředu má už ve standardu. Další dva vzadu (společně s 230V zásuvkou) a jeden ve stropní konzole nad vnitřním zpětným zrcátkem jsou volitelné.

Všimli jste si, kolik lidí dnes vozí za čelním sklem palubní kameru? Přestože známe spousta případů, kdy řidiči vozů s kamerou provokují ostatní účastníky provozu a pak svá „díla“ ublíženě postují na internet (ačkoliv tím sami sebe vystavují riziku postihu kvůli ochraně osobních údajů a porušení práva třecích osob na soukromí), mají kamery opodstatnění. Mohou totiž pomoci při vyšetřování dopravních přestupků, určení viníků nehod a podobně. Za čelním sklem nemusejí být až tak vidět, jejich používání však není bez určitého omezení posádky.

Palubní kamery sice mají zabudovaný akumulátor, ten ale neslouží k hlavnímu napájení. Je malý (už kvůli snaze výrobců udělat kamery co nejmenší) a dokáže přístroj napájet jen pár minut (zpravidla do čtvrt hodiny). Slouží pouze jako „rezerva“, která kameře získá čas pro uložení posledního záznamu po odpojení od napájení, respektive vypnutí spínací skříňky vozu. Dalším důvodem malého akumulátoru je riziko požáru. Kamery totiž bývají za čelním sklem vystaveny vysokým teplotám, hrozí expanze akumulátoru a následky na sebe nemusejí nechat moc dlouho čekat.

Právě proto bývají kamery stále připojeny k vozidlu prostřednictvím kabelu, který někudy musí vést. Ideálně podél čelního skla a následně pod přístrojovou deskou, horší případ je nechat kabel z kamery jen tak viset a připojit jej k vozidlu nejkratší možnou cestou. V nové Octavii tohle řešit nemusíte. Kameru připojíte do konektoru u vnitřního zpětného zrcátka a máte vystaráno. Právě k tomu tento malý prvek slouží.

Francouzi šli před lety ještě dál. Do současného Citroënu C3 zabudovali palubní kameru napevno, spárovali ji s aplikací a umožnili i pořizování snímků, které je následně možné sdílet na sociální sítě.

Škoda Octavia IV: Vybraná Simply Clever řešení

  • Tankování kapaliny AdBlue také pistolí určenou pro nákladní automobily
  • Dvě kapsy na mobilní telefony na zadní straně opěradel předních sedadel
  • Automatické odjištění roletového krytu (kombi od 25. kalendářního týdne 2020)
  • Paket pro spaní (kombi)
  • Mechanicky sklopné, elektricky odjistitelné tažné zařízení
  • Integrovaný trychtýř v uzávěru nádržky ostřikovačů čelního skla
  • Odkládací schránka v předních dveřích s deštníkem nebo smetáčkem
  • Síťový program pro zavazadlový prostor s komfortním otvíráním sítí SigmaQuick
  • Stínicí rolety pro zadní boční skla
  • Vodní lišty po stranách čelního skla
  • Elektricky ovládané páté dveře s funkcí Tip-To-Close a virtuálním pedálem
  • Držák nápojů vpředu se systémem Easy Open
  • Držák na tablet na hlavových opěrkách a na loketní opěrce vzadu
  • Držák na multimediální přístroje
  • Háčky na zavěšení tašek v zavazadlovém prostoru
  • Cargo elementy v zavazadlovém prostoru (dostupné také pro mezipodlahu)
  • Držák lahví o objemu 1,5 l v předních a zadních dveřích
  • Škrabka na led ve víčku palivové nádrže s měřítkem hloubky dezénu pneumatik
  • Držák reflexní vesty ve všech dveřích
  • Elektricky ovládaná dětská pojistka
  • Ukládací prostor ve variabilní dvojité podlaze pro roletový kryt
  • Odnímatelný vak na lyže

Škoda Octavia

Škoda Octavia je nejprodávanější automobil v ČR a současně nejprodávanější model značky Škoda. V roce 2020 byla uvedena na trh Octavia IV – čtvrtá generace novodobé Octavie, tentokrát se čtyřmi variantami pohonů: spalovací motor, mild-hybrid, plug-in hybrid a stlačený zemní plyn.

Ceny a výbava • První jízda Škody Octavia RS iV • Škoda Octavia Scout • Hybridní modely • Škoda Octavia RS • Test Škoda Octavia 2.0 TDI Evo

Doporučujeme

Články odjinud