Divize  Mulliner , která má na starosti zakázkovou výrobu britské automobilky Bentley, se rozhodla vytvořit největší karbonové kolo na světě. Pomohl k tomu jeden z předních světových výrobců z tohoto materiálu Bucci Composites, respektive jeho automotive divize. Jinak se tato italská společnost zaměřuje i na letectví a průmyslové stroje. Zdroj: Bentley

Divize Mulliner, která má na starosti zakázkovou výrobu britské automobilky Bentley, se rozhodla vytvořit největší karbonové kolo na světě. Pomohl k tomu jeden z předních světových výrobců z tohoto materiálu Bucci Composites, respektive jeho automotive divize. Jinak se tato italská společnost zaměřuje i na letectví a průmyslové stroje. | Zdroj: Bentley

Největší karbonové kolo schválené pro sériovou výrobu má průměr 22 palců a je tedy zároveň i prvním z tohoto materiálu, které úspěšné prošlo všemi testy TÜV. Zdroj: Bentley

Největší karbonové kolo schválené pro sériovou výrobu má průměr 22 palců a je tedy zároveň i prvním z tohoto materiálu, které úspěšné prošlo všemi testy TÜV. | Zdroj: Bentley

Nejdůležitější nárazová zkouška navíc prokázala, že kolo z karbonu je mnohem bezpečnější než to z hliníku a je menší šance, že při nárazu exploduje pneumatika, a to díky patentovanému vrstvení karbonových vláken. Zdroj: Bentley

Nejdůležitější nárazová zkouška navíc prokázala, že kolo z karbonu je mnohem bezpečnější než to z hliníku a je menší šance, že při nárazu exploduje pneumatika, a to díky patentovanému vrstvení karbonových vláken. | Zdroj: Bentley

Unikátní kola jsou určena pouze pro model Bentayga a jejich cesta na trh trvala pět let. Šla do vývoje tedy zhruba rok poté, co luxusní SUV vstoupilo na světové trhy. Vedle bezpečnosti se k dalším benefitům řadí samozřejmě lehkost. Každé kolo ubere oproti hliníkovým ráfkům 6 kg z neodpružené hmotnosti. Zdroj: Bentley

Unikátní kola jsou určena pouze pro model Bentayga a jejich cesta na trh trvala pět let. Šla do vývoje tedy zhruba rok poté, co luxusní SUV vstoupilo na světové trhy. Vedle bezpečnosti se k dalším benefitům řadí samozřejmě lehkost. Každé kolo ubere oproti hliníkovým ráfkům 6 kg z neodpružené hmotnosti. | Zdroj: Bentley

Protože pak karbon na rozdíl od hliníku nepodléhá takovému ohýbání, má pneumatika konzistentnější kontakt s kolem, což přispívá větší míře gripu. Zároveň to má pozitivní vliv i na řízení a samozřejmě i na brzdy. Nová kola budou moct majitelé vozu objednávat na konci tohoto roku. Cena zatím nebyla zveřejněna. Zdroj: Bentley

Protože pak karbon na rozdíl od hliníku nepodléhá takovému ohýbání, má pneumatika konzistentnější kontakt s kolem, což přispívá větší míře gripu. Zároveň to má pozitivní vliv i na řízení a samozřejmě i na brzdy. Nová kola budou moct majitelé vozu objednávat na konci tohoto roku. Cena zatím nebyla zveřejněna. | Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S | Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S | Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S | Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S | Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S | Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S | Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S Zdroj: Bentley

Bentley Bentayga S | Zdroj: Bentley

Největší karbonové kolo schválené pro sériovou výrobu má průměr 22 palců a je tedy zároveň i prvním z tohoto materiálu, které úspěšné prošlo všemi testy TÜV. Zdroj: Bentley
Nejdůležitější nárazová zkouška navíc prokázala, že kolo z karbonu je mnohem bezpečnější než to z hliníku a je menší šance, že při nárazu exploduje pneumatika, a to díky patentovanému vrstvení karbonových vláken. Zdroj: Bentley
Unikátní kola jsou určena pouze pro model Bentayga a jejich cesta na trh trvala pět let. Šla do vývoje tedy zhruba rok poté, co luxusní SUV vstoupilo na světové trhy. Vedle bezpečnosti se k dalším benefitům řadí samozřejmě lehkost. Každé kolo ubere oproti hliníkovým ráfkům 6 kg z neodpružené hmotnosti. Zdroj: Bentley
Protože pak karbon na rozdíl od hliníku nepodléhá takovému ohýbání, má pneumatika konzistentnější kontakt s kolem, což přispívá větší míře gripu. Zároveň to má pozitivní vliv i na řízení a samozřejmě i na brzdy. Nová kola budou moct majitelé vozu objednávat na konci tohoto roku. Cena zatím nebyla zveřejněna. Zdroj: Bentley
12
Fotogalerie

První sériová kola z karbonu vyrobilo Bentley. Budou exkluzivně pro jeden model

Zakázková výroba značky Bentley se pro výrobu prvního setu karbonových kol spojila s italskou společností Bucci Composites.

Divize Mulliner, která má na starosti zakázkovou výrobu britské automobilky Bentley, vytvořila největší karbonové kolo na světě. Pomohl k tomu jeden z předních světových výrobců z tohoto materiálu Bucci Composites, respektive jeho automotive divize. Jinak se tato italská společnost zaměřuje i na letectví a průmyslové stroje.

Největší karbonová kola schválená pro sériovou výrobu mají průměr 22 palců a jsou tedy zároveň i prvními z tohoto materiálu, která úspěšně prošla všemi testy TÜV. Nejdůležitější nárazová zkouška navíc prokázala, že kolo z karbonu je mnohem bezpečnější než to z hliníku a je menší šance, že při nárazu exploduje pneumatika, a to díky patentovanému vrstvení karbonových vláken.

Unikátní kola jsou určena pouze pro model Bentayga a jejich cesta na trh trvala pět let. Šla do vývoje tedy zhruba rok poté, co luxusní SUV vstoupilo na světové trhy. Vedle bezpečnosti se k dalším benefitům řadí samozřejmě lehkost. Každé kolo ubere oproti hliníkovým ráfkům 6 kg z neodpružené hmotnosti.

Protože pak karbon na rozdíl od hliníku nepodléhá takovému ohýbání, má pneumatika konzistentnější kontakt s kolem, což přispívá větší míře gripu. Zároveň to má pozitivní vliv i na řízení a samozřejmě i na brzdy. Nová kola budou moct majitelé vozu objednávat na konci tohoto roku. Cena zatím nebyla zveřejněna.

Galerie doplněna o Bentley Bentayga S.

Bentley

Bentley Motors Limited je britský výrobce luxusních automobilů. Společnost v roce 1919 založil Walter Owen Bentley. V roce 1931 koupil automobilku Rolls-Royce. Od roku 1998 patří Bentley do koncernu Volkswagen.

Bentley Continental GTBentley MulsanneBentley Flying SpurBentley Bentayga • Bentley Mulliner

Doporučujeme

Články odjinud