Nedává to znát, ale nové NX přichází s takřka kompletně novou technikou a několika prvenstvími pro samotnou značku.
Druhá generace kompaktního SUV NX od Lexusu navazuje na model, který se poprvé objevil již v roce 2014. Novinka posunuje samotnou značku zase o kus dále, především po stránce elektrifikace uvedením vůbec prvního plug-in hybridu do nabídky. Pokrok však nenajdete pouze zde, moderní a nové je NX naskrz.
I když se to na první pohled nemusí zdát, a nové NX je po stránce designu spíše evolucí, Lexus upřesňuje, že model používá celkem 95 % nových dílů a rozvádí pro značku nový designový směr. NX tak stojí na poslední sdílené platformě TNGA-K mateřské Toyoty. Nová konstrukce zavěšení kol používá vzpěry McPherson na přední nápravě, vzadu pak lichoběžníkové zavěšení s vlečenými rameny.
Po stránce rozměrů narostlo NX v každém ohledu, což má klasicky zajistit více místa pro posádku uvnitř. Na délku má SUV 4660 mm (+20 mm vůči odchozí generaci), široké je 1865 mm (+20 mm), vysoké 1640 mm (+5 mm) a rozvor čítá 2690 mm (+30 mm). Lexus uvádí, že zástavba plug-in hybridního systému s velkou baterií nijak neubírá na praktičnosti. Velikost kufru ale zatím neupřesňuje (odchozí generace se pyšnila objemem 555 litrů).
Uvnitř ctí Lexus novou koncepci kabiny Tazuna s myšlenkou „ruce na volantu, oči na silnici“. Dotyková tlačítka na volantu jsou tak programovatelná dle přání řidiče a navigaci ve funkcích bez nutnosti sklánět zrak podporuje velký head-up displej. Až 14palcová (standardně 9,8palcová) obrazovka infotainmentu je zase nakloněna k řidiči.
Ještě větší pohodlí a klid uvnitř mají zajistit nová ergonomická sedadla a široké uplatnění materiálů pro pohlcování hluku a vibrací. Rychlejší a tišší je také ovládání víka zavazadelníku. Vizuální atmosféru má na starosti ambientní osvětlení (až 64 odstínů) a intuitivní ovládání funkcí zase nový hlasový asistent ‚Hey Lexus‘, který rozumí i češtině. Dále lze zmínit o 50 % rychlejší bezdrátové nabíjení telefonu nebo bezdrátovou konektivitu přes Apple CarPlay.
Za zmínku stojí i novinka ve formě elektronického zámku dveří pro otevírání dveří jedním dotykem (novinka v rámci značky Lexus). Nový systém nahrazuje tradiční vnitřní kliku dveří tlačítkovým spínačem, umístěným vedle loketní opěrky na panelu dveří. Zámek je rovněž propojen se systémem sledování slepého úhlu, který upozorňuje na jiné vozidlo nebo cyklistu přijíždějícího zezadu. Pokud rozpozná nebezpečí, aktivuje varovnou kontrolku i zvukovou výstrahu a deaktivuje funkci odjištění dveří.
Mimo to nechybí NX obsáhlý soubor posledních asistentů Safety System+ včetně předkolizních funkcí, adaptivního tempomatu, rozpoznávání značek a dalších.
Nejsilnější volbou NX bude právě nový plug-in hybrid 450h+. Ústrojí kombinuje čtyřválec o objemu 2,5 litru se dvěma elektromotory – jedním vzadu pro zajištění pohonu všech kol. Součástí je dále eCVT převodovka a lithium-iontová baterie o kapacitě 18,1 kWh. Celek produkuje výkon 306 koní (225 kW). Lexus udává zrychlení z nuly na 100 km/h za lehce přes 6 sekund. Čistě na elektřinu pak NX do zásuvky ujede až 63 km.
Slabší volbou bude osvědčená čtvrtá generace full-hybridního pohonu ve verzi 350h. Rovněž se čtyřválcem o objemu 2,5 litru nabídne systémový výkon 242 koní (178 kW). Možností je pohon předních i všech kol. Na místě je opět automat eCVT.
Cenovky nového Lexusu NX zatím neznáme. Na evropské trhy má model dorazit během posledního čtvrtletí 2021.